Potrivit Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud, PUZ-ul pentru blocurile pe care familia Sighiartău se pregătește să le ridice lângă Colegiul Tehnic INFOEL, nu are nevoie de aviz de mediu. Se pare că investitorii se pregătesc să radă Dacia Service de pe Calea Moldovei pentru a face loc blocurilor. Sediul li se mută în altă parte, unde, de asemenea, cer derogare de la Planul Urbanistic General, printr-un Plan Urbanistic Zonal.

SC Automobile Service SRL, una dintre firmele familiei Sighiartău, se pregătește să ridice două blocuri de locuințe în apropierea Colegiului Tehnic INFOEL, pe Calea Moldovei. Pentru a putea face asta, investitorul trebuie să ceară „derogare” de la Planul Urbanistic General, printr-un Plan Urbanistic Zonal.

Încă de la mijlocul anului trecut, SC Automobile Service SRL a primit aviz de oportunitate de la Primăria Bistrița, pentru întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal, care le-ar permite să construiască pe Calea Moldovei două blocuri de locuințe. În toamna lui 2021, investitorul a primit tot de la Primăria Bistrița un certificat de urbanism, tot pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal.

Dacă unii dezvoltatori imobiliari se chinuie cu anii să obțină avizele necesare demarării investițiilor, se pare că nu este și cazul familiei Sighiartău, care pare să aibă ușile deschise pe la instituții.

La finalul lunii trecute s-a pronunțat și Agenția pentru Protecția Mediului cu privire la proiectul în cauză și a decis că nu are nevoie de aviz de mediu pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal, deși pentru alte proiecte similare s-au cerut astfel de autorizații.

SC Automobile Service SRL, în calitate de titular al planului: PUZ – Modificare subzonă funcțională din IS1 în L4 – construire ansamblu de locuințe colective cu spații comerciale la parter”, în municipiul Bistrița, str. Calea Moldovei, nr. 22, județul Bistrița-Năsăud, aduce la cunoștința publicului interesat că decizia inițială a etapei de încadrare din procedura de reglementare, derulată conform prevederilor H.G. nr. 1076/2004 privind procedura evaluării de mediu pentru planuri și programe, este cea de adoptare fără aviz de mediu”, se arată în decizia Agenției pentru Protecția Mediului.

Automobile Service SRL dărâmă reprezentanța Dacia

SRL-ul vrea practic să schimbe regulamentul de urbanism pentru un teren în suprafață de 9.413 metri pătrați, ocupat de construcții (industriale/edilitare) situat în intravilanul municipiului Bistrița subzona instituțiile și serviciilor de interes general, în L4 – subzonă de locuire colectivă cu regim de construire discontinuu și înălțime maximă de P + 10 niveluri.

Nu doar că SC Dacia Service SRL nu are nevoie de aviz de mediu pentru PUZ-ul pe care-l pregătește, ci se pare că societatea nu are nevoie nici măcar de acordul vecinilor. Potrivit reprezentanților Primăriei Bistrița, unde au ajuns mai multe plângeri ale vecinilor direcți, doar pentru certificatul de urbanism eliberat în vederea construirii e necesar acordul vecinilor.

Pe terenul respectiv, Automobile Service SRL deține reprezentanța și service-ul Dacia. Planul este ca clădirea să fie pusă la pământ pentru a face loc celor două blocuri. Reprezentanța Dacia și service-ul aferent urmează să fie mutate pe Calea Dejului, unde, SC Automobile Service SRL a cerut, de asemenea, o schimbare a PUG-ului, printr-un Plan Urbanistic Zonal.

„Automobile Service SRL, având sediul în localitatea Bistrița, strada Calea Moldovei, nr. 22, titular al planului/programului „Plan Urbanistic Zonal pentru realizarea unei construcții cu destinația de prestări servicii – service auto, amenajări exterioare”, în localitatea Bistrița, strada Calea Dejului, nr. 149, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de obținere a avizului de mediu pentru planul/programul menționat și declanșarea etapei de încadrare”, se arată în anunțul Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud.

Blocuri de 9 etaje, legate între ele cu un alt corp

Conform documentului depus la Agenția pentru Protecția Mediului, SC Automobile Service SRL vrea să ridice două blocuri cu 6 etaje, la care se adaugă trei retrase. Cele două corpuri ar urma să fie legate între ele cu un corp de legătură cu un etaj.

Corpul A are o suprafață de 1.715 metri pătrați, un regim de înălțime 2S+P+6E+3ER, de maxim 35 de metri, cu retrageri succesive, cu funcțiunea de rezidențial la nivelele superioare, respectiv funcțiune mixtă, comerț servicii la nivelul parterului. Corpul B are o suprafață construită de aproximativ 1.000 de metri pătrați și un regim de înălțime de 2S +P+6E+3ER, cu retrageri succesive. Se adaugă un corp de legătură de 2S+P+1E, cu funcțiunea de rezidențial la nivelele superioare și funcțiune mixtă – comerț servicii, la nivelul parterului.

Accesul pietonal și auto ar urma să se facă din strada Calea Moldovei. Sunt prevăzute 280 de locuri de parcare, dintre care 231 la subsol și 49 suprateran. Pe 28,8% din teren vor fi amenajate spații verzi plantate natural pe sol, iar pe 7,4% spații verzi amenajate peste subsol.

Traficul în zonă afectat doar 10-20%!?

Unul dintre vecinii terenului unde urmează să se construiască și-a manifestat nemulțumirea vis-a-vis de acest proiect, în Consiliul Local. Una dintre problemele identificate a fost faptul că elevii Colegiului Tehnic INFOEL rămân fără lumină naturală, iar traficul în zonă va fi paralizat. Documentul depus la APM spune că traficul va crește doar cu 10-20% în următorii ani:

„Conform prognozei, traficul aferent străzii Calea Moldovei, în funcție de ipoteza de calcul, se preconizează să crească cu valori cuprinse între 10-20% aferent anului 2025, respectiv între 49-164% aferent anului 2035. Traficul pe zona de acces a viitoarei investiții este estimat în anul 2024 la 700 de autovehicule etalon/zi și se consideră că acesta se va menține constant și în 2035. În continuare raportul între traficul din zona de acces aferent viitoarei investiții și traficul aferent străzii Calea Moldovei se menține foarte mare, ca urmare considerăm că noul acces nu va crea problema de ambuteiaj aferent străzii Calea Moldovei”, se mai arată în documentul respectiv.

Planul propus de investitor a primit aviz de principiu de la Biroul Rutier din cadrul Poliției Municipiului Bistrița și aviz favorabil de la Direcția Servicii Publice. De asemenea, în cadrul planului a fost realizat și un studiu de însorire:

„Concluziile studiului au fost că se respectă cerințele aliniatului 1, art 3 din OMS 119/2014, și anume iluminarea cu lumină naturală pe durata de minim 1 și ½ ore la solstițiul de iarnă a încăperilor de locuit din clădirea propusă și din locuințele învecinate”, mai spune dezvoltatorul.

Direcția de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud a emis o notificare în luna octombrie a anului trecut, în care menționează că planul este în conformitate cu legislația în vigoare privind normele de igienă și sănătate publică.

Andreea Moldovan

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.