Peste 300 de accidente rutiere s-au petrecut în prima jumătate a acestui an în judeţul Bistriţa-Năsăud, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, circa 40% au fost  raportate ca fiind accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 14 persoane și rănirea gravă a altor 124 de persoane. De asemenea, alte 290 de persoane au fost rănite ușor în urma evenimentelor rutiere.

 

În perioada ianuarie – iulie 2018, pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud s-au produs un număr de 310 accidente rutiere (+16), iar 38,7% din aceste accidente au fost raportate ca fiind accidente rutiere grave, respectiv 120 accidente (+3), numărul acestora înregistrând o creştere de 2,56%  faţă de cele din perioada similară a anului trecut (117).

Analizând consecinţele producerii acestor accidente rutiere, indicatorii evidenţiază faptul că cele 120 accidente rutiere grave s-au soldat cu decesul a 14 persoane (-11/-44%), cu rănirea gravă a 124 persoane (+0/+0%) şi rănirea uşoară a 290 persoane (+35/+13,73%).

 

Potrivit IPJ Bistriţa-Năsăud, în perioada ianuarie – iulie 2018, la nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud au fost înregistrate un număr de 120 accidente de circulaţie grave, acestea fiind cu 2.56% (+3) mai multe decât cele din perioada similară a anului 2017 – 117); 21.66% din totalul accidentelor grave comise pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud în perioada ianuarie – iulie 2018 au fost raportate la nivelul municipiului Bistriţa – 26.

În ceea ce priveşte distribuţia lunară a accidentelor de circulaţie, cele mai multe s-au produs în luna mai (22 accidente, cu 1 persoană decedată, 25 rănite grav şi 8 uşor) şi aprilie (21 accidente, cu 2 persoane decedate, 23 rănite grav şi 4 uşor) iar în perioada ianuarie – iulie 2017 cea mai afectată lună de producerea accidentelor rutiere grave a fost luna iulie (25 accidente, cu 3 persoane decedate, 29 rănite grav şi 7 uşor).

 

În acelaşi context, cele mai multe accidente de circulație s-au produs în zilele de miercuri  (23 accidente, cu 3 persoane decedate, 27 rănite grav şi 11 uşor) și joi (18 accidente, cu 2 persoane decedate, 17 rănite grav şi 5 uşor), constatându-se că în perioada ianuarie – iulie 2017, cele mai afectate zile de producerea accidentelor fiind zilele de joi (26 accidente, cu 9 persoane decedate, 23 rănite grav şi 7 uşor), iar intervalul orar cel mai afectat în perioada ianuarie-februarie 2018, fiind cel cuprins între orele 12.00-18.00, s-au produs 44 accidente grave, soldate cu 2 morți, 43 răniţi grav şi 17 răniţi uşor, rezultând un total de 62 de victime, pentru ca în anul 2017 acesta să fie cuprins între orele 12.00-18.00 s-au produs 51 accidente grave.

Cu privire la consecinţele accidentelor de circulaţie grave produse în perioada ianuarie – iulie 2018, s-a constatat că cele 120 accidente grave au avut drept consecinţe decesul a 14 persoane (mai puţin cu 11 decât în perioada similară a anului trecut), rănirea gravă a 124 persoane (0) şi rănirea uşoară a 16 persoane (-2).

 

Cele mai multe accidente rutiere au avut loc în mediul rural – 72,5%, adică 87 la număr, în timp ce în mediul urban s-au produs 33 de accidente – 27,5%. De asemenea, cele mai afectate localităţi de producerea accidentelor grave de circulație au fost Bistriţa (26 accidente, cu 44 de victime), Cepari (4 accidente), Sărăţel (4 accidente) Şieu Magheruş (4 accidente) şi Beclean (4). În mediul urban, în aceeaşi perioadă, cele mai multe accidente grave s-au produs pe raza municipiului Bistriţa, respectiv 26 (-3/10, 34%  accidente (21,66% din totalul accidentelor rutiere grave înregistrate la nivelul judeţului), în urma cărora au rezultat 4 morţi şi (-2),  rănirea gravă a 26 persoane (-5) şi rănirea uşoară a 14 persoane (+7). În oraşul Beclean s-au înregistrat 4 accidente rutiere grave (+3), soldat cu 9 victime, în oraşul Năsăud s-au înregistrat 2 accident rutier grav (-1), soldate cu 2 victime, în oraşul Sîngeorz – Băi s-a înregistrat 3 (+1) accident rutiere grave în anul 2018, conform datelor prezentate în tabelul nr. 4.

 

În ceea ce priveşte distribuţia accidentelor rutiere grave produse în perioada ianuarie – iulie 2018, în funcţie de arterele și străzile pe care au avut loc, evidenţiază faptul că DN17, rămâne în continuare artera cea mai afectată din punct de vedere al riscului crescut de producere a accidentelor grave (33 accidente, soldate cu 57 de victime). De altfel, cele mai multe accidente rutiere, ţinând cont de categoria de drum, au avut loc pe drumurile naţionale în proporţie de 49,16% + 59 de evenimente cu 100 de victime. Pe categoria „stradă” s-au produs 23 accidente grave (-6), acestea soldându-se cu 33 victime (-10). Accidentele grave produse pe drumurile județene au înregistrat scăderi de 10,34%, faţă de cele produse în anul 2017, constatându-se că pe această categorie de drum s-au produs 26 accidente (-3), soldate cu 40 victime (-11). Pe categoria „alte drumuri”, s-au înregistrat 1 accidente (-3), soldate cu 1 victime (-4). Pe categoria „drum comunal”, s-au înregistrat 11 accidente (+4), soldate cu 14 victime (+6).

 

Cu privire la principalele cauze care au condus la producerea accidentelor de circulaţie grave s-a constatat că, în perioada ianuarie – iulie 2018, au existat două cauze majore care au condus la producerea a 32,5% din accidente, acestea fiind: viteza neadaptată la condiţiile de drum (25 accidente, 54 victime) şi traversare neregulamentară pietoni (14 accidente, 14 victime).

 

Din cele 120 de accidente grave petrecute în primele 6 luni pe raza judeţului, 92 au avut loc în localitate, în urma cărora a rezultat decesul a 7 persoane, rănirea gravă a 99 persoane şi rănirea uşoară a 24 persoane, în total înregistrându-se 130  de victime (în perioada ianuarie – iulie 2017 s-au înregistrat 97 accidente, cu 150 de victime). În afara localităţii au avut loc 28 de accidente grave, în urma cărora a rezultat decesul a 7 persoane, rănirea gravă a 25 persoane şi rănirea uşoară a 26 persoane (în total 58 de victime) – în perioada ianuarie – iulie 2017 s-au înregistrat 20 accidente, cu 40 victime.

 

 

 

 

 

 

1 COMENTARIU

  1. Va spun eu ce trebuie facut :
    1/. In primul rand, pe 3 schimburi, trebuie pe fiecare artera de circulatia principala si tronson de maxim 50 km , cate un echipaj rutier , nonstop ;
    2/. Agentii de circulatie, sa nu mai fie transformati in ” pandari cu radarul ” la drumul mare … ci sa patruleze si sa faca munca de preventie , sa ia masuri severe „nontolerante ” acolo unde se incalca legea, cu „taiere in carne vie ” , fara mila ;
    3/. Pentru depasirea vitezei legale, cu peste 20 Km/h , pentru alcool, droguri si alte halicinogene la volan, precum si pentru oricare infractiune la regimul rutier, sa se confiste masina condusa, indiferent a cui este ( n-are decat proprietarul masinii imprumutate sa se rezboiasca ulterior prin instantele de judecata ptr recuperarea pagubei, masinii, de la sofer… ) ;
    4/. Cine nu poate plati amenda, sa i se confiste masina si valorifice la licitatie publica, recuperata amenda si diferenta consemnata pe numele proprietarului acesteia ;
    5/. Radarele, puneti-le in puncte fixe, periculoase, cu camere foto-video …
    Vreti ordine in traficul rutier ? Atunci aplicati-le pe astea … !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.