O filmare cuprinzătoare din avion a celor 319 kilometri de autostradă, reprezentând cel mai lung șantier aflat în desfășurare în România în acest moment, a fost realizată și prezentată în patru episoade de către Asociația Pro Infrastructura. Filmarea evidențiază progresul lucrărilor, dar și întârzierile înregistrate pe tronsoanele Autostrăzii „Moldovei” A7, aflate în proces de construcție, unele dintre ele având termene de finalizare programate pentru acest an.

Asociația Pro Infrastructura, una dintre cele mai importante voci ale societății civile în monitorizarea proiectelor de infrastructură din țară, a prezentat recent o inițiativă fără precedent în România: o filmare integrală din avion a celor 319 kilometri de autostradă, reprezentând cel mai extins șantier în derulare la momentul actual în țară.

„Scopul nostru este să evidențiem atât lipsa de capacitate, cât și efortul extraordinar al antreprenorului UMB, comparând mobilizarea și progresul pe teren între cei 13 constructori de loturi și cât de nerealiste sunt promisiunile total iresponsabile ale politicienilor, care afirmă că vor avea gata pentru circulație 150 de kilometri din Autostrada A7 până în 2024”, a declarat Asociația Pro Infrastructura, care a publicat filmarea în patru episoade.

Filmarea din avion a fost realizată de la nord (de la Pașcani) spre sud (până la intersecția A7 cu A3, în apropiere de Ploiești).

Tronsonul Pașcani – Bacău – „Întârzierea care trebuie recuperată este colosală” Referitor la primul tronson al Autostrăzii A7, de la nord la sud, Pro Infrastructura evidențiază că „cel mai puternic și muncitor antreprenor general din industria rutieră din România nu dispune de suficientă capacitate pentru a finaliza, în ritmul normal, cei 388 de kilometri de autostradă și drum expres pe care îi are în prezent în portofoliu”. Tronsonul Pașcani-Bacău, cu o lungime totală de 77,393 de kilometri, este împărțit în 3 loturi contractate cu UMB în februarie 2023, prevedând o perioadă de execuție directă de 30 de luni. Termenul de finalizare este stabilit pentru noiembrie 2025.

Conform datelor oficiale ale CNAIR, stadiul fizic este de 4,3% pe tronsonul Pașcani-Mircești, 3,4% pe Mircești-Trifești și 5,2% pe Trifești-Bacău Nord. „Chiar dacă am adăuga, cu generozitate, un punct procentual aferent diferenței dintre lucrările efectuate și cele raportate la ultima actualizare CNAIR, am ajunge abia la un avans fizic mediu real de 5,5% între Pașcani și Bacău până în prezent”, afirmă Pro Infrastructura.

Tronsonul Bacău – Focșani – Decalaje „enorme” Despre al doilea tronson, Bacău – Focșani, Pro Infrastructura menționează că este „aproape la fel de dezamăgitor” ca și primul și subliniază că UMB întârzie lucrările din cauza capacității insuficiente, neputând să mobilizeze suficiente utilaje și muncitori pentru a avansa în ritmul obișnuit pe toți cei 388 de kilometri de autostradă și drum expres din portofoliu.

Tronsonul Bacău-Focșani, cu o lungime totală de 95,902 kilometri, este format din 3 loturi contractate cu UMB în decembrie 2022 și prevede o perioadă de execuție directă de 30 de luni. Termenele de finalizare sunt stabilite pentru noiembrie 2025, respectiv septembrie 2025.

Conform datelor oficiale ale CNAIR, stadiul fizic este de 4% pe Bacău Sud-Răcăciuni (21,522 km), 12% pe Răcăciuni-Domnești (38,78 km) și 17% pe Domnești-Focșani Nord (35,6 km). „Decalajele care trebuie recuperate în cele 19, respectiv 18 luni rămase, sunt enorme”, susține Pro Infrastructura.

Tronsonul Focșani – Buzău – Singurele tronsoane cu șanse de deschidere certă în 2024 Cel de-al treilea tronson, Focșani – Buzău, este considerat singurul segment care ar putea fi deschis circulației în mod cert în 2024. Pro Infrastructura menționează că, deși există o mobilizare exemplară în această zonă, inaugurarea întregului tronson de 80 de kilometri între Focșani și Buzău este practic imposibilă în 2024, așa cum au promis atât politicienii, cât și constructorul.

Tronsonul Focșani-Buzău, cu o lungime totală de 82,44 kilometri, este format din 4 loturi. Conform datelor oficiale ale CNAIR, stadiul fizic este de 32% pe Focșani Nord-Mândrești, 28% pe Mândrești-Râmnicu Sărat, 29% pe Râmnicu Sărat-Vadu Pașii/Buzău Nord-Est și 28% pe Vadu Pașii-Buzău Est. „Chiar și pe acest tronson, inaugurarea completă în 2024 este strict teoretică”, susține Pro Infrastructura.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.