La data de 11 martie, amplasamentul stabilit pentru realizarea Podului Berăriei a fost predat firmei SC Dacia Faber SRL Cluj Napoca care a câștigat licitația organizată pentru execuția noului pod.
Valoarea totală a investiției este de 4.889.838,98 lei, iar finanțarea se va face din bugetul local și din împrumutul contractat în acest scop.
Termenul de realizare este de 18 luni, luna septembrie a anului viitor fiind perioada estimată pentru inaugurare. Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Proiectul urmăreşte micşorarea timpilor de parcurs şi a consumurilor de combustibil; realizarea densităţii optime cu viteze legale şi evitarea formării blocajelor în circulaţie; realizarea unui confort al participanţilor la trafic; mărirea siguranţei circulaţiei; îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării.
„Începând cu data de 30.03.3015, traficul rutier va fi închis pe strada Petru Maior în zona viitorului pod, urmând ca, împreună cu reprezentanții Serviciului Rutier din cadrul Poliției Române să fie stabilite rutele alternative.
În prima etapă, legătura rutieră de pe malul stâng se va face cu strada Falezei.
În contextul în care este vorba de primul pod peste râul Bistrița care se realizează în ultima sută de ani, în ciuda disconfortului care se va crea pe parcursul desfășurării lucrărilor, investiția este cu siguranță una deosebit de importantă, cu efecte benefice pentru dezvoltarea orașului”, informeaza municipalitatea.