În anul 2020 au apărut noi tendințe în ceea ce privește designul grafic și designul web. Acestea au o importanță mare în crearea de site-uri web și de prezentare.
Tendințe de design grafic din anul 2020
Designul grafic este foarte important, el ar trebui să creeze un echilibru între informația grafică, textuală și cea vizuală. Paginile unui site web se vor realiza astfel încât să nu fie plictisitoare. Ele au scopul de a atrage vizitatorul să le scaneze conținutul. Grafica trebuie să ofere un confort vizual și să facă conținutul să fie ușor de citit.
În anul 2020, tendințele de design grafic se referă la font, nuanțe de culori, ilustrații, proiectare 3D, modele asimetrice, gradienți, deformare vizuală, modele asimetrice și altele. Utilizatorii s-au plictisit de pagini web simple, de aceea designul grafic va conține mai multe elemente colorate și luminoase. S-a constatat că nuanțele negre în combinație cu stilul minimalist atrag mai mulți utilizatori. Sunt preferate mai mult nuanțele negre, decât cele de verde și albastru închis.
În anul 2020 sunt în tendințe imaginile luminoase, modelele futuriste, stilul de scriere de mână, designul UX, elementele de animație. Se dorește ca site-urile web să fie cât mai interactive, pentru că acestea atrag utilizatorii. Folosirea imaginilor deformate și asimetrice pot atrage de asemenea utilizatorii, pentru că aceștia sunt curioși să le înțeleagă mai bine.
Oamenii s-au săturat de modelele plictisitoare, monotone și de aceea sunt în tendințe gradienții în design grafic, tranzițiile line de la o culoare la alta. O altă tendință este folosirea imaginilor futuriste în design grafic, a elementelor unice care vor ajuta mărcile să aibă un conținut original.
Tendințe de design web din anul 2020
Pagina web trebuie să fie clară și ușor de citit, atrăgătoare din punct de vedere vizual pe orice dispozitiv, mobil, calculator, laptop. Proiectarea paginilor website se face într-un mod profesional, trebuie să aibă un design adaptabil mai ales pe dispozitivele mobile. Contează textul, conținutul media, dar și alte componente ale paginii web, care fac site-urile să fie ușor de utilizat.
Folosirea unui buton Meniu prin care să se permită accesarea unor secțiuni importante și anume: contul personal, funcția Ajutor, prețurile, coșul de cumpărături pentru magazinele online, alte aspecte despre site. Toate aceste secțiuni au rolul de a preveni apariția unor dificultăți atunci când se folosesc respectivele site-uri.
În anul 2020, anumite site-uri vor folosi acele mesaje care apar în colțul monitorului, care prezintă diferite notificări ce pot fi interesante pentru utilizatori. Ele pot oferi informații care trebuie cunoscute în timp util, pentru a se putea beneficia de ele (ex. bilete la un spectacol, concert sau altceva). Site-urile ar trebui să ofere utilizatorilor posibilitatea de a accepta sau nu să primească notificări, iar în plus să fie configurată pe ele frecvența acestor notificări.
O altă tendință în anul 2020 este designul UX (Designul Experienței Utilizatorului) care se referă la simplitate, utilitate, interactivitate, coerență în ceea ce privește aspectul și funcționalitatea, ușurința în utilizare. Scopul folosirii designului UX este de a crește satisfacția utilizatorilor și de a-i determina să devină loiali site-ului datorită faptului că au avut o experiență plăcută. Cu cât rezultatele sunt mai rapid obținute, cu atât și emoțiile sunt mai pozitive. În acest an, designul UX este direcționat către site-uri web și pe smartphone-uri.
Adăugarea de animații GIF în cadrul site-urilor web (care funcționează pe orice browser și smartphone) oferă utilizatorilor posibilitatea de a găsi mai repede informații pe Internet. Este vorba despre prezentarea informațiilor într-un mod mai eficient comparativ cu metoda prin conținut text. GIF-urile transmit rapid idei complexe și informații spre utilizatori și îi pot convinge să stea mai mult timp pe site.
Potrivit datelor statistice, utilizatorii sunt interesați de videoclipuri relevante, care prezintă clar produsele, care transmit mesajul principal și nu plictisesc:
- Majoritatea utilizatorilor sunt dispuși să vizualizeze până la final un videoclip, dacă acesta nu este mai lung de 2.7 minute
- 96% dintre utilizatori accesează videoclipuri pentru a afla informații și detalii despre produse
- Pe 79% dintre utilizatori, videoclipurile i-au convins să cumpere diferite produse
- 68% dintre utilizatori preferă să vadă videoclipuri decât să citească un conținut text.
În anul 2020 se va folosi din ce în ce mai mult interfața de comunicare numită chatbots, prin care conversațiile dintre utilizatori și companii sunt mai interesante, iar site-urile mai puțin plictisitoare. Aceste conversații ajută în procesele de business, prin obținerea informațiilor și stabilirea unor noi planuri prin care să se crească numărul de accesări și vânzări.
O altă tendință este utilizarea spațiului alb, al spațiului gol, dintre elementele proiectate pe pagină. Prin creativitate se poate îmbunătăți designul logo-ului și modela individualitatea afacerii. Predicțiile logo-urilor creative sunt: stabilitate, simplificare, autenticitate, gradienți, folosirea unor linii subțiri și altele. Sunt recomandate logo-urile animate, sau realizate pentru o singură imagine.
Minimalismul ajută foarte mult la simplificarea interfeței prin: bara de navigare ascunsă, folosirea de detalii fără a exagera, utilizarea unui minim de culori și butoane.
Interactivitatea este o altă tendință care face ca designul web să fie de calitate înaltă. Ideea este de a crea elemente dinamice, interactive, complexe.
Toate aceste tendințe extind oportunitățile de realizare site web de prezentare profesional în scopul promovării afacerilor.