Asociaţiile de proprietari sunt obligate să încheie contracte de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie, în caz contrar se instituie o taxă specială în cuantum de 170 de lei/scară de bloc/an.

În august, Prefectura a transmis o plângere prealabilă în care preciza că hotărârea adoptată de Consiliul Local este nelegală, fiind încălcată legea finanțelor publice locale, ”întrucât nu s-a aprobat vreun regulament privind modul de încasare a taxei speciale, destinaţia sumelor, organizarea şi funcționarea serviciului public pentru care se propune taxa specială, iar aprobarea regulamentului este obligatorie şi se supune consultării publice în condițiile legii.

„Consiliul Local a adoptat în acest an o hotărâre de consiliu care prevede obligativitatea asociațiilor de proprietari de-a încheia contractele pentru realizarea intervențiilor de deratizare și dezinsecție, pentru imobilele respective. Acest fel de hotărâre a fost apreciat ca neîntrunind toate criteriile și rigorile legii de către Prefectura Bistrița, astfel încât în ședința consiliului local din acestă săptămână acest proiect, această adresă a Prefecturii va fi analizată și se va lua o decizie din partea consilierilor. Situația în care va fi revocat acest proiect de hotărâre, respectivele prevederi nu mai sunt valabile, dar trebuie făcută și mențiunea faptului că hotărârea respectivă nu și-a făcut efectele deoarece nu am avut nicio situație în care să fie încheiate astfel de contracte între asociațiile de proprietari și serviciul din cadrul Primăriei sau eventual alte firme care prestează în mod autorizat servicii de deratizare și dezinsecție„, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistrița, Mihai Ruști .

La baza adoptării hotărârii nu există nici o fişă de fundamentare a cuantumului taxei, iar unitatea de măsură pentru care se percepe taxa de 170 lei de scară de bloc pe an nu permite o individualizare a cuantumului pentru toate categoriile de beneficiari, deoarece nu numai asociaţiile de locatari nu încheie contacte pentru dezinsecţia, dezinfecţia şi deratizarea imobilelor deţinute, ci şi persoane fizice şi juridice care deţin şi clădiri şi terenuri care se impun a fi dezinfectate.
Proiectul inițiat de fostul consilier local Alexandru Toniuc și aprobat de Consiliul Local prevede că asociaţiile de proprietari au obligaţia de încheia contracte de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie cu Direcţia de Administrare a Domeniului Public – Serviciul Deratizare, Dezinsecţie, Dezinfecţie pentru a asigura combaterea şi stingerea focarelor de rozătoare şi insecte purtătoare de maladii transmisibile şi/sau generatoare de disconfort din părţile comune si a subsolurilor clădirilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here