În urmă cu jumătate de an s-a anulat licitaţia! Acum, primăria dă dublu pentru întocmirea proiectul de reamenajare a axei Gării – Decebal – Năsăudului

574

Municipalitatea bistriţeană a scos la licitaţie, pentru a doua oară contractual pentru Elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru obiectivul de investiţii „Reconfigurarea axei de transport public pe traseul: str.Gării – bulevardul Decebal-str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului”, pentru care a alocat aproximativ 360.000 lei. Pentru acest proiect, Primăria Bistriţa îşi doreşte să obţină o finanţare din fonduri europene, investiţia fiind estimată la 29.153.941 lei (circa 6,5 milioane de euro).

O primă licitaţie a fost organizată de municipalitate în vara anului trecut, suma alocată la acea vreme fiind de aproximativ 140.000 lei, fără TVA. La acea vreme a existat un singur ofertant, Starcom Exim SRL din Cluj Napoca. În mod ciudat, în luna septembrie, licitaţia a fost anulată, fiind foarte posibil ca suma pusă la bătaie de primărie să fi fost mult sub aşteptări, în raport cu volumul de muncă ce urma să fie prestat de proiectant. Însă este doar o ipoteză.

Prima rundă, în vara lui 2017. A fost anulată

Noua procedură de licitaţie pentru atribuirea contractului în vederea elaborării documentaţiei dorită de municipalitate a fost lansată în luna octombrie 2017, însă de data aceasta suma este cu mult mai consistentă, de 358.367,05 lei, fără TVA. Data limită de depunere a ofertelor a expirat la finele lunii decembrie, astfel că în acest moment avem şi numele firmelor intrate în cursă. De fapt, ca şi prima dată, este doar una singură, aceeaşi Starcom Exim SRL din Cluj-Napoca, cu diferenţa că, de data aceasta are şi doi subcontractanţi: SC Cristurean Comserv SRL şi SC Electro-Ursa SRL, ambele din Bistriţa.

De la lansarea licitaţiei şi până acum municipalitatea a mai venit cu o serie de completări la documentaţia depusă alături de caietul de sarcini.

Potrivit acestui caiet de sarcini, municipalitatea intenţionează o reducere a utilizării autoturismelor personale, în favoarea mersului pe jos, sau eventual cu bicicleta  sau în cel mai rău caz cu un mijloc de transport public, totul în ideea de a reduce emisiile poluante la nivel de oraş.

str nasaudului

Se vrea reducerea circulaţiei autoturismelor

În acest sens, prin măsurile/activităţile propuse, firma care va întocmi documentaţia pentru acest proiect, va trebui să urmărească în principal îmbunătăţirea transportului public de călători, timpii săi de parcurs, accesibiltatea bistriţenilor la acest tip de transport, precum şi transferul de la autoturisme către modurile nemotorizate de transport.


Materialul integral  poate fi citit in ediția tipărită a ziarului Gazetea de Bistrița care poate fi cumpărat de la orice punct de vânzare a presei.

LĂSAȚI UN MESAJ