Parcul Industrial Bistriţa Sud, proiectul pe fonduri europene al Primăriei Bistriţa, a suferit un prim eşec. Ovidiu Creţu şi subordonaţii săi arată încă o dată măiestria în licitaţii publice. Este vorba despre o licitaţie anulată de CNSC. Mai precis, oficialii Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au anulat una dintre procedurile de licitaţiei şi au obligat primăria să reevalueze oferta.

 

CNSC spune NU

”Prin contestaţia nr. 102/31.03.2015, înregistrată la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor cu nr. 4663/01.04.2015, depusă de Gevolt Electric SRL, cu sediul în Bistriţa, Calea Dejului nr. 148, judeţul Bistriţa-Năsăud, având CUI RO305409674, privind procedura de cerere de oferte, organizată în vederea atribuirii contractului de lucrări având ca obiect realizarea branşamentului electric, instalaţii electrice în afara incintei, pentru obiectivul de investiţii „Parc Industrial Bistriţa Sud”, cod CPV 45231400-9 Lucrări de construcţii de linii electrice (Rev. 2), organizată de Municipiul Bistriţa, cu sediul în Bistriţa, Piaţa Centrală nr. 6, judeţul Bistriţa-Năsăud, în calitate de autoritate contractantă, s-a solicitat anularea adresei nr. 24900/26.03.2015 prin care oferta sa a fost respinsă, precum şi a actelor subsecvente, emiterea unei solicitări de clarificare a ofertei sale, în conformitate cu prevederile art. 78 din HG nr. 925/2006, şi reluarea procedurii de evaluare a ofertei sale. În baza legii şi a documentelor depuse de părţi, CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR DECIDE: În temeiul art. 278 alin. (2) şi (4) din OUG nr. 34/2006, admite, în parte, contestaţia formulată de Gevolt Electric SRL, în contradictoriu cu Municipiul Bistriţa, şi anulează raportul procedurii nr. 24809/26.03.2015, în partea ce priveşte oferta contestatoarei şi rezultatul procedurii, şi comunicările privind rezultatul procedurii transmise contestatoarei şi ofertantei desemnate câştigătoare. Obligă autoritatea contractantă la continuarea procedurii cu reevaluarea ofertei contestatoarei şi stabilirea rezultatului procedurii, cu întocmirea unui nou raport al procedurii, în 2 termen de 10 zile de la primirea deciziei. Rezultatul procedurii va fi comunicat operatorilor economici implicaţi în termenul legal. În temeiul art. 278 alin. (5) din ordonanţă, respinge ca nefondată cererea contestatoarei privind emiterea unei solicitări de clarificare a ofertei sale. În temeiul art. 278 alin. (6) din ordonanţă dispune continuarea procedurii, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi în conformitate cu prevederile art. 280 alin. (1) şi (3) din OUG nr. 34/2006. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în decizia CNSC referitoare la achiziţia primăriei Bistriţa.

 

Parcul industrial SUD, proiectul de 35 de milioane de lei

Municipiul Bistriţa implementează proiectul „Parc Industrial Bistriţa Sud”, al cărui obiectiv general constă în crearea unei structuri de sprijinire a afacerilor, revigorarea şi dezvoltarea economiei locale şi regionale, creşterea nivelului de trai, atragerea investiţiilor şi crearea de noi locuri de muncă în municipiul Bistriţa.

„Parcul Industrial Bistriţa Sud – situat în localitatea componentă Sărata pe o suprafaţă de aproximativ 30 de hectare – va beneficia de toate utilităţile, serviciile şi căile de acces necesare desfăşurării în condiţii optime a activităţii agenţilor economici”, potrivit municipalităţii.

În interiorul Parcului Industrial Bistriţa Sud se propun următoarele zone funcţionale:

– zona pentru logistică (depozitare, clasificare, transformare şi distribuţie, maxim 10% din suprafaţa construită pentru birouri administrative);

– zona pentru industrie mare (producţie industrială grea, maxim 10% din suprafaţa construită pentru birouri administrative);

– zona pentru industrie medie (fabricarea de produse de mică şi medie dimensiune, maxim 15% din suprafaţa construită pentru birouri administrative);

– zona pentru ateliere industriale (fabricarea produselor artizanale, reparaţii, maxim 20% din suprafaţa construită pentru birouri administrative şi maxim 20% din suprafaţa construită pentru expoziţii de produse);

– zona pentru instituţii şi servicii (birouri pentru dezvoltare tehnologică, birou administrativ şi servicii publice).

„Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 4, Domeniul de intervenţie 4.1, implementat la nivel naţional de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Nord-Vest, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect şi are o valoare totală de 35.170.442,56 lei, din care 16.062.686,17 lei reprezintă finanţare nerambursabilă”, mai adaugă municipalitatea.

„Orice persoană interesată poate formula propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ. Propunerile, sugestiile sau recomandările se vor formula în scris şi vor fi depuse la Centrul de Relaţii Publice al Primăriei municipiului Bistriţa, str. Gheorghe Şincai nr.2, până la data de 31.03.2015”, potrivit municipalităţii.

 

Ce vrea să facă Parcul Industrial Bistriţa Sud

Parcul Industrial Bistriţa Sud se desfăşoară pe o suprafaţă de 30 de hectare şi este situat în extravilanul municipiului Bistriţa, în localitatea componentă Sărata. Terenul este integral proprietatea municipiului Bistriţa. Parcul este destinat ramurilor industriale cu grad redus de poluare şi cu tehnologii curate şi moderne a căror activităţi sunt preponderent de producţie şi servicii.

 

Prin realizarea acestui parc se ating următoarele obiective:

Forţă de muncă:

-condiţii mai bune de trai pentru populaţia săracă precum şi un minimum de condiţii necesare pentru un trai decent , pentru sănătatea şi bunăstarea tuturor.

-crearea de noi locuri de muncă în domeniul serviciilor şi al activităţilor productive

-dezvoltarea serviciilor de consiliere, orientare profesională şi informare privid cariera

-facilitatrea accesului la cursuri de formare şi perfecţionare continuă

-dezvoltarea unor măsuri de combatere a muncii la negru

-proiectul îşi propune să revitalizeze activitatea industrial-economică a localităţii, să creeze noi locuri de muncă

Competitivitate şi atragere de investitori:

-permite dezvoltarea economiei proprii, în context regional, naţional şi chiar internaţional, promovarea unui sector privat productiv şi competitiv

-atragerea de noi investitori externi şi interni în municipiul Bistriţa

-crearea şi dezvoltarea unei infrastructuri de afaceri performante

-susţinerea întreprinzătorilor mici şi mijlocii

 

Sprijin financiar:

-putere financiară care să faciliteze accesul la o varietate de surse financiare externe pentru a satisface nevoile de investiţii şi dezvoltare. Sursele de finanţare externe disponibile pentru rezidenţii Parcului Industrial Bistriţa Sud sunt finanţări nerambursabile din programele operaţionale sau comunitare ale UE, ajutoare de stat, fonduri de investiţii private.

O bună administrare:

-reacţia eficientă şi efectivă la problemele comunităţii pe responsabilizarea autorităţilor locale si parteneriatul cu societatea civilă

-înbunătăţirea condiţiilor de lucru şi o dezvoltare durabilă a localităţii, creşterea veniturilor bugetare la Primărie prin atribuirea unor loturi de teren din viitoarea zonă unor activităţi industriale private

Parcul Industrial Bistriţa Sud este administrat de Societatea „Business Park Bistriţa Sud” SRL, înfiinţată la data de 02.10.2012, al cărui unic asociat este Consiliul Local al municipiului Bistriţa.

Suprafaţa de teren propusă pentru realizarea Parcului Industrial este de 298.608,95 mp.

Conform Planului Urbanistic Zonal, sunt 5 loturi funcţionale şi 58 de parcele, astfel:

-Lot nr. 1, cu o suprafaţă totală de 39.893,46 mp, împărţit în 34 de parcele destinate serviciilor, atelierelor industriale şi industriei medii şi spaţii verzi în suprafaţa de 15.293,16 mp;

-Lot nr.2, cu o suprafaţă totală de 26.130,11 mp, împărţit în 3 parcele destinate instituţiilor şi serviciilor şi o suprafaţă de 17.130,11 mp, spaţii verzi;

-Lot nr.3, cu o suprafaţă totală de 41.912,75 mp, împărţit în 5 parcele destinate pentru logistică şi pentru o suprafaţă de 1.651,28 mp, spaţii verzi;

-Lot nr.4, cu o suprafaţa totală de 55.487,06 mp, împărţit în 5 parcele destinate una echipamentelor tehnico edilitare şi paru pentru industria mare;

-Lot nr.5, cu o suprafaţa totală de 43.383,24 mp, impărţit în 11 parcele destinate 10 pentru industria medie şi una pentru pentru echipamente tehnico-edilitare şi o suprafaţă de 984,90 mp spaţii verzi

Sunt prevăzute 1787 locuri de parcare, din care 298 parcări publice”, se arată într-un comunicat al Primăriei Bistriţa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.