Într-o declaraţie politică intitulată ”România are nevoie de autostrăzi, nu de exerciţii de grafică!”, senatorul PNL Cristian Florian precizează că Master Planul pe transport este „un document inutil şi fără viitor”, un document „total depășit”, respins de Comisia Europeană.

„Este acum evident că am avut dreptate în ceea ce priveşte Master Planul pe transport: un document inutil şi fără viitor! Guvernul mai are încă un motiv, cât se poate de întemeiat, să plece de la Palatul Victoria – Master Planul de Transport, document pe care Comisia Europeană l-a respins şi pentru care a recomandat modificarea priorităţilor proiectelor propuse, dar şi corelarea cu banii disponibili şi nu cu cei despre care se spune că vor fi la dispoziţia Executivului. Cred că este clar pentru toată lumea că parlamentarii PNL ai judeţului Bistriţa-Năsăud au avut dreptate când au susţinut faptul că Master Planul de Transport este un document total depăşit, care nu ţine cont de realităţile şi priorităţile ţării. Refuzul Comisiei Europene de a lucra pe acest document vine să confirme faptul că lipsa Autostrăzii Nordului din Master Plan nu a fost de bun augur pentru iniţiatorii acestui proiect. Oricum, domeniile care trebuie revizuite sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructură propuse spre realizare în perioada 2014-2020. Aşadar, priorităţile europene, cele pe care le doreşte principalul finanţator pentru următorii ani, Comisia Europeană, sunt altele decât cele ale oficialilor de la Bucureşti

Sunt convins că proiectul de infrastructură susținut de parlamentarii liberali ai județului Bistrița-Năsăud, „Autostrada Nordului”, își va găsi loc în noul document al Master Planului pe transport, ediția revăzută și adăugită.

„Autostrada Nordului”, așa cum îmi place să îi spun, este de fapt cea situată pe ruta Petea – Satu Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, un traseu consacrat ca legatură rutieră tradițională, străveche și cea mai folosită, între cele două regiuni istorice Ardeal de Nord și Bucovina, de altfel un traseu luat în calcul de toate guvernările anterioare, dar nesocotit de actualul Guvern. Trebuie să conștientizăm cu toții că vorbim aici de o infrastructură reală care poate aduce în primul rând fluxuri de investiții și reprezinta în sine un pilon pentru dezvoltarea durabilă a zonei.

Am speranța că toate cele prezentate vor fi înțelese de către actualul guvern iar „Autostrada Nordului” va deveni un proiect cu șanse mari de materializare în cel mai apropiat viitor”, a declarat Cristian Florian.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.