„Investiţiile necesare pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Constanţa-Mangalia, lung de 43 de kilometri, se ridică la circa 160 milioane euro”, a declarat joi Marius Chiper, director general al CFR SA, compania care administrează infrastructura de cale ferată din România.

„Eu le recomand celor din conducerea CFR să se ‎pregătească ei psihologic pentu tunul DNA. Directorul actual ar face bine să se preocupe de lucrările aflate în derulare azi pe culoarul IV, că urmează ei la rând, la DNA, dupa cei de la CNADNR. În ceea ce priveşte tronsonul de cale ferată Constanţa – Mangalia, ministrul actual poate se decide să şi muncească şi, dacă tot e CFR-ist, să scoată liniile, care nu le pot opera sau moderniza, ‎la concesionat, iar cei care le vor opera să le modernizeze (inclusiv cu fonduri UE)” spune senatorul Sorin BOTA.

Statul a pierdut controlul asupra preţurilor aferente lucrărilor publice în ceea ce priveste infrastructura de transport rutier, cale ferată, infrastructura de transport de gaze şi energie electrică, lucrări de apă şi canalizare pentru că nu mai există unitaţi (mici sau mari) de stat care să poată să ofere informaţii corecte vizavi de preţul unor lucrări. Secţiile de întreţinere/mentenanţă pe care statul le are, prin direcţiile regionale de drumuri, căi ferate, transport de gaze şi energie electrică, trebuie să fie folosite pentru executarea de lucrări mici, precum şi a celor care rezultă ca urmare a rezilierii unor contracte, astfel încât să existe o permanentă actualizare a preţurilor/costurilor cu privire la realizarea materială a lucrărilor, eliminandu-se astfel înţelegerile dintre firme.

În acest mod se elimină estimările de preţ pe care proiectanţii şi consultanţii care fac studii de fezabilitate le folosesc, având tot interesul ca acestea să aibă un preţ cât mai mare pentru ca procentul ce le revine lor să fie mare. Lucrările care sunt destinate încredinţărilor directe, se pot încredinţa direct numai acestor secţii, iar astfel vor avea în permanenţă de lucru.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.