Schimbari la autovehicule: vigneta cu tarif diferentiat

341

Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit cu vigneta, care va avea o valoare diferenţiată în funcţie de noxele maşinii sau de un sticker color ce va depinde de nivelul de poluare, acestea fiind două dintre variantele luate în discuţie, au declarat surse din ministerul Mediului pentru MEDIAFAX.

Printre variantele discutate să ia locul timbrului de mediu, desfiinţat în data de 1 februarie 2017, se află vigneta, ce ar urma să fie plătită de toţi şoferii şi să aibă o valoare diferenţiată, în funcţie de nivelul noxelor şi al capacităţii cilindrice a motorului maşinii.

O altă variantă de lucru o reprezintă stickerul colorat, care va permite conducătorilor auto să intre în anumite zone ale oraşului, metodă practicată şi în Franţa. Culoarea stickerului va indica nivelul de poluare a maşinii, au declarat surse din ministerul Mediului pentru MEDIAFAX.

Ministrul Mediului, Daniel Constatin, a anunţat, într-o declaraţie EXCLUSIV pentru MEDIAFAX că a făcut „o analiză în aceste zile în cadrul grupului de lucru pe care l-am format. (…)Sunt trei sisteme în momentul de faţă, există anumite ţări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă, această taxă sigur că a fost aplicată cu mulţi ani în urmă şi ea nu a fost aplicată în mod discriminatoriu, de aceea nu a fost atacată în aceste state. A doua formă este un impozit care se plăteşte anual în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de CO2. Există şi a treia formă care este întărită în momentul de faţă şi care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, când plăteşti combustibilul o parte din taxa respectivă se duce către fondul de mediu”.

1 COMENTARIU

  1. Iara se „coace” o MAGARIE ! Mai… nu le crapa odata capul acestora care fac lucruri total ineficiente si care de fapt nu sunt deloc ” pentru protectia mediului ” ci sunt sustinute de industriasii de masini , ca sa ne fortzeze sa le cumparam masinile noi ?! Nu zice nimeni ca nu este foarte bine si ca cele noi sunt cel mai indicate, dar cine si cati romani au bani pentru cele noi … ?
    CEL MAI EFICIENT ESTE CA TOATA LUMEA SA CONTRIBUIE LA PROTECTIA MEDIULUI , indiferent ca masinile sunt noi sau vechi, ca-s aduse din import sau indigene, ca-s „mari sau mici” … ca au noneuro sau „Euro … 10 ” . ACEST LUCRU SE POATE REALIZA DACA SE INTRODUCE ACEASTA TAXA IN COMBUSTIBILII AUTO .
    Este de notorietate faptul ca tehnic vorbind, orice masina consuma mai mult, cu cat este de tehnologie mai veche, ori are capacitate cilindrica mai mare … si poluarea nu se face numai pe caile de comunicatie publice… ci efectiv peste tot unde acestea vor circula, deci chiar si pe hotar . Circuland, vor consuma combustibili auto. Consumand combustibili auto, vor polua functie de starea tehnica a masinii si capacitatea ei cilindrica si tot asa, platind aceasta taxa inclusa in combustibili, CU ADEVARAT SI CEL MAI BINE SI MAI EFICIENT, VOR SI PLATI PENTRU MEDIUL PE CARE-L POLUEAZA , TOATA LUMEA … FARA DISCRIMINARE , ori circula cu masina pe drum, ori pe hotar, ori are masina veche, ori noua, ori are noneuro, ori „Euro… 10 ” , ori circula cu ea in Bucuresti ori in „Poplaca fundatura” …. sau cine stie ce varf de munte ( cu atat mai mult ) .
    Nu mai umblati cu prostii, ca daca nu va fi asa, nu va fi o taxa de protectie a mediului si va fi o ” taxa de protectie a industriasilor ” , care tin cu dintii sa-si vanda masinile lor foarte scumpe in raport cu posibilitatile noastre sociale si nationale !

LĂSAȚI UN MESAJ