Proiectul de lege privind asigurarea RCA, adoptat! Cum se calculează

57

Camera Deputaţilor a adoptat astăzi o nouă lege cu privire la asigurările pentru răspunderea civilă auto. Conform documentului, persoana prejudiciată are dreptul să solicite despăgubirea către asiguratorul vinovatului sau către propriul asigurator RCA în cazul decontării directe.

Camera Deputaţilor a adoptat astăzi, cu 226 voturi „pentru”, 25 „împotrivă” şi patru abţineri, proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie.

 

Joi, pe 18 mai a.c., expiră perioada de şase luni de plafonare a tarifelor RCA, stabilită prin OUG în noiembrie 2016.

Astfel, actul normativ înlocuieşte tariful maxim pentru RCA cu un preţ de referinţă, calculat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

În acest sens, ASF a pregătit o Normă privind metodologia de calcul de către Autoritate a tarifelor de referinţă pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie – RCA.

Cheltuielile administrative şi de vânzare ale firmelor de asigurare (incluzând comisioanele plătite către brokeri) vor fi limitate la 25%, nivel usor mai mic comparativ cu media de la nivelul pieţei din primul trimestru al acestui an, când a fost de 28%.

Recent, PRBAR – Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare a atras atenţia asupra faptului că limitarea la 25% a cheltuielilor administrative şi de vânzare ale poliţei de asigurare RCA, prevăzută în proiectul de lege privind RCA, încalcă principiile unei pieţe libere şi concurenţiale, având consecinţe semnificative asupra pieţei, printre care şi dispariţia a 30.000 de asistenţi în brokeraj.

Tot marţi, deputaţii au votat pentru a pastra, în proiectul legii care reglementează asigurarile auto obligatorii RCA, definiţia iniţială dată vehiculului care trebuie să aibă RCA, fiind excluse bicicletele şi căruţele.

De asemenea, deputaţii au votat pentru ca vehiculele care sunt în proces de înmatriculare să aibă asigurare. Astfel, proprietarii nu vor putea obţine numerele de înmatriculare dacă nu au asigurare RCA.

Totuşi, asigurarea RCA poate fi suspendată dacă vehiculul este ţinut într-un spaţiu privat, în afara spaţiului public.

SURSA: www.1asig.ro

 

1 COMENTARIU

  1. Aceasta lege este o porcarie ordinara la adresa noastra a tuturor romanilor si va spun si dece :
    1/. Eu cred ca se face jocul „smecherilor” si „baietilor foarte destepti ” de la societatile straine de asigurari… fiti siguri ca nu „gratis „… Efectiv i-a lasat sa-si puna ce preturi vor muschii lor, a inghitit toate motivatiile si argumentele lor… etc, etc. si astfel , astazi, efectiv ti-e lehamite sa mai iesi cu masina pe drum, ca te costa mai scump decat ai merge cu taxi…
    2/. Nu intelegem de ce :
    – de ce trebuie ca noi sa avem asigurari auto, musai numai cu firme din strainatate si nu (si )cu societati romanesti . Cine vrea sa-si faca polita la firmele straine sa-si faca acolo si cine NU, sa-si faca la cele romanesti, la preturi dupa salariile romanesti pe care le primim aici in Romania si nu in UE ?!
    – de ce trebuie sa faca asigurari auto numai cei pusi pe o anumita „lista ” … ( de smecheri, sau copii destepti ) si nu toata lumea care are obiect de activitate si „asigurarile de bunuri sau valori ” de orice fel … si impreuna cu ei sa stabilim noi preturile de asigurare, negociabil , nu standardizate prin lege, dupa cum vor muschii la nu stiu ce societate particulara … de „evaluare ” si care la fel… va face jocul profitorilor ?
    – de ce musai carte verde, desi nu circulam niciodata cu masina in strainatate ?
    – De ce nu se iau masuri ca prin politica de asigurare obligatorie auto, sa fie blocati si inhibati cei cu comportari violente , anarhice la volan si care nu respecta nici o regula de circulatie si de ce trebuie sa participam noi, toata lumea , in solidar la despagubirile pe care le fac firmele de asigurare auto ?
    – De ce nu se concepe O POLITZA DE ASIGURARE din care 20% sa fie platita obligatoriu de toata lumea ( si despagubirea sa fie tot la nivelul de 20% de catre societatea de asigurare ) si 80% sa fie obligati cei cu comportari anarhice si violente la volan ( cu antecedente si cazier de circulatie ) sa si le plateasca ei, daca vor despagubire 100% ?Diferenta de 80% sa fie facultativa, pe care s-o plateasca cel vinovat de producerea accidentelor ( si va garantez eu ca multi n-o sa mai iasa cu masina pe drum … ptr ca foarte multi sunt doar „posesori de permise de conducere „… nu „soferi ” ) ;
    – De ce la accidentele de circulatie, nu se instituie un „schestru asigurator ” fata de cel vinovat de accident, prin confiscarea masinii sale si al altor bunuri personale, din care , daca nu are asigurare 100%, sa poata fi facuta despagubirea catre cei pagubiti si sa i se restituie masina sau bunurile numai dupa plata integrala a pagubei create prin accidentul produs din vina sa . Daca n-o face intr-un timp rezonabil ( stabilit prin lege ) sa-i fie cofiscate si valorificate bunurile vinovatului, din oficiu ( masina, casa, bunuri personale… etc ) , pentru despagubirea pagubelor create ?!
    – De ce statul roman efectiv nu protejeaza proprietarii de autovehicule in nici un fel si-i lasa „prada ” smecherilor din asigurari, dupa cum vor muschii acestora ?
    – De ce noi toti, musai sa le platim societatilor de asigurare marja de profit, cheltuielile cu salariile salariatilor proprii, cheltuielile de administrare, impositele si taxele la care sunt obligati prin lege, bonus mallus, carte verde, victimele strazii… etc. etc. etc. care maresc politele de asigurare cu 400% ( deci si de 4 ori ) si de ce toate aceste chletuieli nu si le platesc societatile respective din profitul realizat , asa cum fac toate societatile comerciale lucrative ? De ce le tine statul roman in brate ?
    AM AJUNS CA ASTAZI, SA FIE MAI IEFTINA DEPLASAREA PE DRUMRUILE PUBLICE CU TAXI DECAT CU MASINA PROPRIE ! CREDETI CA ESTE NORMAL CEEA CE SE INTAMPLA ASTAZI IN ACEASTA POLITICA DUSA DE CEI DE LA „PUTERE” … ?
    Nu-i inteleg pe transportatorii care au organizatii sindicale, ca se lasa prostiti de astfel de legi si de astfel de societati de batojocura catre noi toti cei care intr-un fel sau altul, avem masina si transportam ceva cu ea pe drum, ori o folosim in scopuri personale…
    Tot atat de dureros este ca Politia face jocul acestora … ( pentru ca este fortzata sa dea amenzi celor fara politza de asigurare pe drumurile publice… ) .

LĂSAȚI UN MESAJ