Medicul veterinar din Rebrişoara a fost ţepuit de cei de la Finanţe după ce ani de zile şi-a plătit contribuţia la stat. Potrivit acestuia, dacă nu ar fi cerut o adeverinţă privind stagiul de cotizare nu ar fi aflat niciodată că mai multe sume de bani plătite de acesta nu au fost înregistrate ca atare. Din vara anului trecut dr. Nicolae Bruma încearcă să afle unde au dispărut cotizaţiile achitate la Finanţe.

 

Surpriza doctorului Nicolae Brumă a apărut în august 2015, când a avut nevoie de un act doveditor cum că are achitate la stat toate taxele la zi. Însă, când a cerut acest lucru, de la ghişeu i s-a comunicat că nu figurează ca plătitor pe anul 2014.

„Toată problema a început anul trecut, în luna august. În urma solicitării unei adeverinţe privind stagiul de cotizare la CAS, am observat spre surprinderea mea ca nu figurez în baza de date ca plătitor în anul 2014, deşi ştiam că sunt la zi cu toate taxele. Evident, am fost plimbat de la o instituţie la alta, făcând nenumărate drumuri atât la ANAF SÂNGEORZ-BAI, cât şi la CAS BISTRIŢA, fiecare instituţie pasând responsabilitatea de la una la alta” spune Nicolae Bruma.

 

Funcţionarele ce fac ”figuri”

În lupta pentru a demonstra că şi-a achitat dările la stat, doctorul veterinar Brumă a încercat să apeleze la bunăvoinţa funcţionarelor pentru a primi un răspuns de la Bucureşti. Însă, deşi i s-a promis că va fi ajutat, după un timp a primit replica tăioasă:”eu nu vorbesc cu contribuabilii”, ca şi cum bistriţeanul nu ar conta destul.

„În cele din urmă CJP BISTRIŢA, prin domnul director CHICIUDEAN, căruia îi şi mulţumesc a solicitat Bucureştiului, date despre situaţia mea, iar după verificări răspunsul a fost următorul: ,,pentru toate scadenţele anului 2014 ANAF a transmis anularea obligaţiilor de plată. La început mi s-a spus de la finanţe că poate nu am depus declaraţia 600 privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, am făcut dovadă şi acestei declaraţii plus decizia de impunere din care reiese clar ce am avut de o plătit pe parcursul anului în cele patru trimestre, şi nu în ultimul rând chitanţele care fac dovadă plătii, la timp şi fără penalităţi–ataşez poză după ele.

Deasemenea vreau să va aduc la cunoştinţă că o doamnă funcţionar pe numele mic MĂRIA, de la finanţe SÂNGEORZ, (domnul director LUPŞAN, ştie despre cine e vorba) mi-a arătat că a trimis un email la Bucureşti, cică la o doamnă pe nume BOBOC, de la bază de date. După aproximativ 2 săptămâni, de la acest email trimis, am văzut că nu primesc nici un răspuns, am aflat nr de telefon a doamnei MĂRIA, pe care am sunat-o, mi-a zis că nu a primit nici un răspuns de la doamnă BOBOC, rugând-o în acest caz să îmi dea un nr de telefon a dânsei, pentru a luă legătură eu personal cu dumneaei.  Am sunat, iar doamnă BOBOC, plină de zel, mi-a zis că ea nu vorbeşte cu contribuabilii, spunându-mi să o sune serviciul fiscal de unde aparţin eu. Am revenit cu alt telefon la doamnă MĂRIA de la SÂNGEORZ, şi am rugat-o să vorbească din nou dumneaei cu doamnă BOBOC, refuzând şi motivând că această a fost foarte supărată de ce a avut proastă inspiraţie să îmi dea mie numărul dumneaeide telefon.

Am cerut apoi să îmi scaneze emailul trimis şi doamnă MĂRIA  a refuzat tot din aceste considerente. Până aici doar vorbe. În data de 14.12.2015, m-am adresat în scris domnului director al Serviciului Fiscal SÂNGEORZ-BĂI, domnul LUPŞAN, în care am cerut un răspuns scris –ataşez poză cu cererea., însă nici până astăzi nu am primit nimic scris, decât vorbe că se va rezolvă cumva”, mai relatează bistriţeanul.

 

Nu e singurul

De asemenea dr. Brumă a încercat  să afle pe cont propriu, unde i s-au dus banii din momentul în care i-a predat la ghişeu. Aşa a descoperit că mai multe persoane din Năsăud se află în aceeaşi situaţie ca el.

„S-a aflat apoi că toţi cei care am trecut de la finanţe NĂSĂUD, (anul 2014 sau 2013, nu mai ştiu exact) unde cotizăm eu înainte, la finanţe SÂNGEORZ, au aceeaşi problemă, adică cică s-a pierdut ceva în bază de date în momentul transferului.

După intrarea în 2016, am continuat luptă să zic aşa, mi s-a spus să am răbdare să termine cu noul cod fiscal, apoi prin cineva cred că prin martie am luat legătură cu domnul BARTĂ ALEXANDRU, am înţeles că are ceva funcţie de conducere la finanţe Bistriţa, i-am spus problemă, i-am arătat actele, evident şi el m-a asigurat că în puţin timp se va rezolvă. Săptămâna trecută l-am sunat în mai multe zile şi nici nu mi-a mai răspuns la telefon, (poate este în concediu).

Aşa că imediat e anul de la sesizarea problemei şi nimeni nu mişcă un deget, de asta m-am adresat presei.

Funcţionării unde plăteam la Năsăud: doamnă MUŞINA, doamnă SÂNGEORZAN, domnul MARICA., deşi am văzut acum pe chitanţe că toate plăţile pe 2014 au avut loc la FINANŢE SÂNGEORZ, cred că transferul de date a avut loc la începutul lui 2014, de la NĂSĂUD la SÂNGEORZ. Acolo e mai ciudat: este un domn HARUŢA, verifică în bază de date, ţi se face foaie de vărsământ, treci pe la alt birou unde ţi se fac chitanţe, apoi mergi la casierie” mai povesteşte acesta.

 

Directorul: Să mă sune să rezolvăm

Contactat de Gazeta de Bistriţa pentru a cere un punct de vedere referitor la situaţia domnului Brumă, Constantin Parasca, şeful ANAF BN, a recunoscută că în localităţile menţionate mai sus au existat câteva probleme de acest fel.

„Nu ştiu exact ce s-a întâmplat. Trebuie să verificăm. Să vină domnul Brumă la mine şi voi încerca să aflu care este problema. De fiecare dată când cineva îmi cere ajutorul, îl iau de mânuţă şi merg cu el pe la ghişeele la care întâmpină dificultăţi. La Năsăud şi Ilva Mică au fost câteva probleme, dat fiind că s-au făcut anumite mutări”, declară Parasca.

Între timp, bistriţeanul încearcă după un an să îşi reabiliteze situaţia cu statul, pe propria cheltuială, deşi acest lucru nu trebui să se petreacă, atât timp cât acesta nu a avut restanţe.

1 2 3

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.