Măcel pe drumurile bistriţene! Numărul accidentelor de circulaţie nu scade deloc

736

Conform unui raport dat publicităţii recent, România ocupă unul din primele locuri în Uniunea Europeană la numărul de accidente de circulaţie cu victime umane, morţi şi răniţi. Urmând acelaşi trend, Bistriţa-Năsăud ocupă un loc similar, la acelaşi capitol, morţi şi răniţi, în rândul judeţelor patriei. Cauzele care au generat această situaţie sunt multiple, începând de la starea drumurilor, numărul crescut a maşinilor în circulaţie aflate într-o stare deplorabilă, consmul de alcool la volan, viteza excesivă, încălcarea regulilor de circulaţie şi nu în ultimul rând activitatea deplorabilă a poliţiştilor de la circulaţie. Toate aceste cauze, coroborate, produc numărul de răniţi şi de morţi, aflat într-o continuă creştere.

 

A devenit deja o regulă, în majoritatea clasamentelor care se întocmesc la nivelul Uniunii Europene, mai ales la cele care privesc siguranţa pe drumurile publice şi nu numai, a numărului de morţi şi răniţi, România să ocupe o poziţie fruntaşă. În 2017, în România s-au înregistrat mai mult de 90 de decese la un milion de locuitori, aspect care reiese din datele unui raport dat publicităţii în luna aprilie 2018 de către Comisia Europeană.


Afla mai multe detalii cumparand editia tiparita a Gazetei de Bistrita de la orice punct de difuzare a presei.

Doru Costin

5 COMENTARII

  1. O problema mare este si la cei ce merg incet si foarte incet,sub limita legala cu mult si in oras si afara . Ar trebui sa le dea amenda radarul,pentru buna desfasurare a traficului,nici intr-o alta tara civilizata nu gasesti asa ceva nici in orase nici afara.

  2. Desfiintzati dr.a.cului „pandarii cu radarul ” de pe drumurile publice si transformati-le in „agenti de patrulare” in locurile ce prezinta interes de „Politie Rutiera ” , ca aceste radare folosite cu „pandari ” n-au efectiv nici o eficientza decat sa ” aduca bani la bugetul de stat ” … si atat .
    Daca nu se vor mari efectivele de Politie Rutiera, astfel incat pe fiecare artera de circulatie, sa fie cel putin cate un echipaj rutier , pe trei schimburi, pe fiecare tronson de 50 Km … accidentele nu vor scadea. Nu incactivitatea agentilor este problema ci nr lor ( densitatea de agenti ) foarte scazut si prost organizat, dupa o „politica a Bucurestiului ” care nu este valabila si nici eficienta aici la noi ! Dar, cine vede asta , ca bucurestenii „crapa in patru ” daca recunosc asta … !!!

  3. “Pandarii” exista doar in conceptia si pentru cei care incetinesc doar cand vad echipajul ca apoi sa mearga mult peste limita! Mergi regulamentar si nu o sa i vezi pe Pandari!!! Atunci cand cineva drag iti e lovit de unul cu viteaza ai vrea ca masuri imposibile pana atunci toti suntem revoltati.

    • „Johni” draga, eu ma refeream la desfiintzarea „pandarilor cu radarele ” nu la desfiintzarea masurilor de combatere a vitezelor excesive si neregulamentare, pentru care se pot pune radare fixe ( sau mobile … fara pandarit ) si ascunse, de efectiv sa nu sti cine si de unde te „plesneste ” ca nu circuli regulamentar … iar onor domnii agenti „pandari ” sa binevoiasca sa nu mai stea doar la panda ci sa faca cu adevarat munca de politie ( rutiera ), ca a sta doar la panda si a plesni pe unul si pe altul, o poate face si orisicare persoana civila, fara sa trebuiasca sa investeasca statul bani publici sa-l faca politzist !
      Efectiv eu as desfiintza „militarizarea ” ( politzizarea ) celor de la buletine, pasapoarte , inmatriculari, examinari auto sau celor care stau la panda exclusiv sa dea niste amenzi , domenii unde nu-ti trebuie nici o calificare de politie , fiind efectiv niste functionari ca si oricare casier, portar, sau alt personal administrativ . In toata „lumea ” … aceste categorii de persoane publice, sunt efectiv civili administrativi . No priceput-ai ???!

  4. ” Nu scad deloc ” pentru ca :
    -ori Serviciul de Politie Ritoiera este format din „novici slab pregatiti profesional „,
    -ori sunt „condusi prost ” de catre sefii acestora,
    -ori nu au un numar suficient de agenti calificati ( nu din astia facuti la apelul bocancilor ) ca sa acopere toate arterele rutiere si toate schimburile cu problema … si cred ca de fapt este adevarul … adevarat…
    Dintotdeauna, judetul nostru a fost ocolit de cei de unde „se da lumina ” si am fost tratati … ca un judetz ” second hand ” !

LĂSAȚI UN MESAJ