Firmele care sunt declarate inactive și cele care sunt reactivate vor fi supuse mai întâi unor verificări ale Fiscului. Această măsură este cuprinsă în Ordinul ANAF nr.1.847/2014 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art.781 din Codul de procedură fiscală, precum și pentruaprobarea modelului și conținutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr.535 din 18 iulie 2014 și care a intrat în vigoare la data publicării.

Contribuabilii care se sustrag de la efectuarea inspecției fiscale sau nu funcționează la domiciliul fiscal declarat vor fi verificați de inspectorii fiscali și de inspectorii antifraudă înainte de emiterea deciziilor de declarare a inactivității acestora, măsură ce se va aplica și în cazul contribuabililor care vor fi reactivați.

 În cazul în care organul de inspecție fiscală, în urma deplasării la fața locului, constată că adresa la care a fost declarat domiciliul fiscal al contribuabilului nu există, va întocmi un proces-verbal  prin care se va consemna această situație și va trimite la adresa de domiciliu a reprezentantului legal al contribuabilului, invitația prin care acesta este solicitat să se prezinte la sediul organului fiscal pentru clarificarea situației sale fiscale.

Dacă reprezentantul legal al contribuabilului nu se va prezenta la sediul organului de inspecție fiscală/Direcției generale antifraudă fiscală, atunci se va încheia un proces-verbal în care se vor preciza acțiunile și toate demersurile întreprinse pentru identificarea acestuia.

La finalizarea controlului, organul de inspecție fiscală/control va realiza un dosar care va cuprinde:

  • procesul-verbal întocmit ca urmare a acțiunii de control;
  • avizul privind propunerea de declarare în inactivitate.

Ordinul ANAF nr. 1.847/2014 stabilește că dosarul cu documentele privind constatarea îndeplinirii condițiilor de declarare a contribuabililor inactivi va fi întocmit în două exemplare. Un exemplar împreună cu avizul privind propunerea de declarare în inactivitate va fi transmis organului fiscal în a cărui evidență este înregistrat respectivul contribuabil, iar celălalt exemplar va rămâne la organul de inspecție fiscală/control care l-a întocmit.

 

Fiscul a introdus și o procedură pentru verificarea îndeplinirii unei   condiții pentru reactivare, respectiv cea potrivit căreia organele fiscale au constatat că firma nu funcționează la domiciliul fiscal declarat.

Organul fiscal cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor va transmite organului de inspecție fiscală competent/Direcției generale antifrauă fiscală, referatul privind contribuabilii propuși pentru reactivare, după primirea referatului, organul de inspecție fiscală/control se va deplasa la domiciliul fiscal declarat al contribuabilului pentru a controla dacă acesta funcționează la domiciliul fiscal declarat.

Va verifica existența spatiului aferent domiciliului fiscal declarat și după caz, a sediilor secundare declarate, precum și dacă contribuabilul desfășoară activitatea comercială în limita obiectului înscris în autorizația de funcționare, dacă spațiul folosit ca domiciul fiscal/sediu secundar permite desfășurarea activităților pentru care societatea este autorizată.

Dosarul care cuprinde documentele privind propunerea de reactivare sau de respingere a cererii de reactivare, va fi întocmit în două exemplare.

Potrivit documentului, procedura de îndreptare a erorilor materiale pentru contribuabilii declarați inactivi din cauza faptului că s-au sustras inspecției fiscale sau nu au funcționat la domiciliul fiscal declarat, formalitățile în acest sens vor fi îndeplinite de inspectorii fiscali sau de cei antifraudă.

Contribuabilii declarați inactivi potrivit procedurii aplicabile înainte de intrarea în vigoare a Ordinului ANAF nr. 1.847/2014,  înainte de 18 iulie, își păstrează această calitate până la îndeplinirea condițiilor de reactivare prevăzută de lege, se menționeaza în noile reglementări.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.