Mai devreme sau mai târziu tot ni se întâmplă! Ce anume? Să ne prindă poliția pe picior greșit și să ne sancționeze!

Mulți dintre șoferii din Bistrița-Năsăud rămân zilnic fără permisele de conducere.
Specialiştii spun că oamenii legii pot face greşeli de formă, la întocmirea procesului verbal, şi greşeli de fond, în aprecierea stării de fapt. Greşelile de formă nu sunt foarte des întâlnite pentru că în ultima vreme şi organele de constatare s-au confruntat probabil cu foarte multe plângeri contravenţionale din partea petenţilor care au fost câştigate şi au o pregătire din ce în ce mai bună şi se respectă legea.

Dacă aţi fost tras pe dreapta de către un poliţist şi vă consideraţi nedreptăţit, e foarte bine să cereţi să vă fie consemnate obiecţiunile la rubrica dedicată de pe procesul verbal. De asemenea este recomandat să semnaţi procesul verbal.

Este de asemenea recomandat să vă plătiţi jumătate din amendă în termenul de 48 de ore pentru că, în cazul în care pierdeţi procesul, nu mai aveţi această posibilitate şi trebuie să achitaţi amenda integral. În cazul în care câştigaţi procesul vă puteţi recupera suma plătită cu o cerere la primăria pe raza căreia aţi fost amendat, suma urmând să vă fie virată în cont în 30 de zile.

1.În momentul în care polițistul vă oprește pentru depășirea vitezei, la cererea dvs., el ar trebui (nu în mod neaparat necesar) să aibă asupra lui și să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării și autorizația de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte mențiuni” și este caz de nulitate absolută a procesului-verbal doarece aparatele radar trebuie să fie omologate și verificate metrologic și, în plus, nu orice polițist de la circulație folosește radarul, ci doar anumiți agenți și ofițeri, care au urmat un curs de specialitate și sunt atestați ca operatori radar. De asemenea, polițiștii care v-au oprit trebuie să fie în misiune cu acest scop, iar acest lucru să fie dovedit cu un ordin de serviciu.

2.Polițiștii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit și să-l pornească atunci când dvs. sunteți foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcție de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu și-a terminat autotestarea și conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislației rutiere (mai apare și o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, polițiștii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidență și nici nu au voie să folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

3.Aparatul radar de tip staționar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiații electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalație electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea și amplasarea unei locuințe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinței la cel puțin 200m de o rețea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puțin la 200m de instalația electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staționar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalația electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte ușor din fotografie, atunci distanța la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staționar crește până la 400-500m funcție de unghi.

4.Dacă în fotografiile depuse în instanță drept probe de către Poliție apar mai multe autovehicule simultan, verificați în toate fotografiile distanța dintre dvs. și celelalte autovehicule. Dacă aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveați viteza cea mare din toate și este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule și nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5.Dacă fotografiile depuse în instanță drept probe de către Poliție sunt efectuate pe timp de ploaie, ceață, ninsoare, furtună acestea nu pot fi folosite ca probe pentru aplicarea legislației rutiere.

6.Ordonanța 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor prevede că agentul care constată contravenția se numește agent constatator. Agentul constatator este și cel care aplică sancțiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenția, dar procesul-verbal este întocmit de un alt agent (situația în care se transmite viteza prin stație), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare și în urma contestației dvs. instanța îl va anula, va anula și amenda și punctele.

7.Ordonanța 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor prevede că agentul constatator are obligația să aducă la cunoștință contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecțiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte mențiuni” sub sancțiunea nulității procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte mențiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este anulabil și instanța îl va anula și va anula și amenda și punctele.

8.Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legalaă(BRML) și nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depășiri neregulamentare, trecerea pe roșu la semafor și altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasați doi senzori electromagnetici la o distanță de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza și dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent și ele se află pe DN1 la: Balotești, Ciolpani, Puchenii Mari, Bărcănești, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din orașe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte ușor care camere au și bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porțiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastrați senzorii.

Dacă nu vreți să semnați procesul verbal, polițistul nu vi-l va da, ci va veni acasă prin poștă. Așa că veți fi în situația ingrată de a nu ști ce proces verbal să contestați decât dacă vă notați seria acestuia și numărul în momentul în care polițistul vi-l va aduce la semnat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.