Conform unui raport transmis de Sky News, tot mai mulți tineri utilizează TikTok pentru a accesa știri, acordând o atenție crescută influencerilor și neglijând jurnaliștii. În același timp, popularitatea platformei Facebook ca sursă de promovare a știrilor este în declin. Potrivit unui studiu realizat de Reuters Institute pe un eșantion de 93.895 de adulți din 46 de țări, TikTok devine una dintre cele mai rapide rețele de socializare în creștere și este utilizată de 44% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani în alte scopuri, iar 20% dintre aceștia o folosesc pentru a accesa știri.
Raportul anual a relevat că în anul precedent 40% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani foloseau TikTok în alte scopuri, iar 15% dintre aceștia îl utilizau pentru a accesa știri. În același timp, sondajul a constatat că Facebook devine din ce în ce mai puțin popular ca sursă de știri, doar 28% dintre respondenți declarând că au accesat știri prin intermediul acestei platforme în acest an, în comparație cu 42% în 2016.
Cercetarea a arătat că pe TikTok, Instagram și Snapchat, utilizatorii acordă o atenție mai mare celebrităților și influencerilor din social media în ceea ce privește subiectele de știri, în defavoarea jurnaliștilor și companiilor media. Aproximativ 55% dintre utilizatorii TikTok și 52% dintre utilizatorii Instagram au accesat știri de la influencerii de pe platformele respective, în comparație cu doar 33% care au accesat știri de la mass-media și jurnaliști pe TikTok și 42% pe Instagram. De asemenea, sondajul a relevat că utilizatorii TikTok (44%) au încredere mai mare în „oamenii obișnuiți”.
Raportul a mai constatat că publicul manifestă tot mai mult evitare selectivă a știrilor, cu un interes scăzut pentru subiecte precum războiul din Ucraina și criza economică. În multe țări, există o scădere generală a interesului pentru știri, iar 36% dintre respondenți declară că evită în mod activ știrile „uneori sau adesea”. Dintre cei care evită știrile, 53% schimbă canalul atunci când apar postări de știri, în timp ce 32% evită subiectele care le provoacă anxietate. Unele persoane consideră că știrile sunt prea solicitante emoțional.
Raportul indică faptul că încrederea în știri a scăzut cu doi procente în ultimul an, iar 56% dintre respondenți se îngrijorează cu privire la identificarea diferenței dintre informațiile reale și cele false pe internet în ceea ce privește știrile, cu două procente mai mult față de anul trecut.