Taxa auto revine, cel mai probabil de la începutul verii. TVR a aflat pe surse, în exclusivitate, cea mai probabilă soluţie care va fi adoptată: o taxă care va fi plătită o singură dată, la prima înmatriculare a maşinii. Actuala formulă ar urma să fie aplicată timp de trei ani după care va fi înlocuită cu un impozit progresiv plătit de toţi şoferii, după model german.

 

Mașinile vor fi taxate pentru poluare între 50 de euro și 2.500 – 3.000 de euro. Pentru calcul va conta coeficientul de poluare și emisiile de dioxid de carbon.

Aceasta este varianta de lucru în acest moment, potrivit unor surse oficiale. Noua taxă se va aplica cel mai devreme la începutul verii.

Peste 630.000 de mașini vechi au fost înmatriculate în România, anul trecut. Fenomenul ia amploare și în 2018.

În multe județe, o programare la Registrul Auto Român se obține acum cel mai devreme pentru luna mai. Peste 120.000 de mașini au fost omologate deja de la începutul anului. Cu peste 20.000 mai mult decât în perioada similară a lui 2017.

Aceleaşi surse oficiale au susţinut pentru Știrile TVR că noua taxa de primă înmatriculare se va aplica timp de trei ani. Va fi înlocuită apoi de un impozit progresiv, plătit de toţi proprietarii de maşini în functie de cât de mult poluează autoturismele lor.

2 COMENTARII

  1. Daca iar sunt aplicate taxe pentru asa zisa „poluare” dar numai celor din import, ESTE FOARTE CLAR CA NU ESTE TAXA DE POLUARE CI ESTE TRAXA DE INHIBARE A IMPORTULUI DE MASINI SECOND DIN STRINATATE si ca politrucilor le este frica de „gura europei ” sa recunaosca public si oficial acest lucru si se tem de sanctiuni ca de „pudarele chimice ” .
    Cica se aplica tuturor masinilor, indiferent ca-s noi sau second, ca-s indigene sau din import si ca se aplica TUTUROR numai peste 3 trei ani… intr-o forma pe care o vor gandi „ei” atunci… dar cert este CA SE VA REINTRODUCE TAXA DE INHIBARE A IMPORTULUI SI NICIDECUM DE MEDIU !
    Nu inteleg de ce aceasta taxa trebuie platita dintr-odata la inmatriculare si de ce nu se poate plati, pe rand, esalonat, functie de gradul de poluare si PE timpul ( durata ) de folosire a masinii respective , ca asa ar fi cinstit. Iata cateva intrebari pe care doresc sa le pun „politrucilor ” :
    1/. Cine poate garanta faptul ca masina importata nu a luat foc, nu a fost accidentata ori scoasa din circulatie a doua zi si ca banii dati o sa-i mai primeasca cineva inapoi… ( la sfantul asteapta )in acest caz ?
    2/. De unde stiu ei politrucii, ca masina va circula si va polua exclusiv aici in Romania si nu in alta parte din Europa sau aiurea ?
    3/. Sau efectiv de unde stiu ei politrucii ca masina inmatriculata nu va fi parcata efectiv in garaj, ca nu are cine s-o conduca pe drumurile publice , PROPRIETARUL FIIND PLECAT „LA MUNCA ” IN STRAINATATE ?
    4/. Si i-as intreba pe domnii politruci, daca adevarata poluare o fac doar masinile inmatriculate si care circula pe drumurile publice si nu si cele care nu sunt inmatriculate si care lucreaza in agricultura, in exploatare de cariere si balastiere, in constructii, mina si cate alte locuri, unde nu neaparat circula pe drumrile publice si care nu neaparat sunt inmatriculate in circulatie … ?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.