Consiliul Județean Bistrița-Năsăud va aproba, în ședința ordinară de vineri, Studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Digitalizarea Spitalului Județean de Urgență Bistrița”. Valoarea totală a investiției (cu TVA) este de 55.037.356,01 lei, iar durata de realizare este prevăzută pentru 15 luni.
Consiliul Județean Bistriţa-Năsăud intenționează obținerea unei finanțări din fonduri europene nerambursabile, fiind inclus în formularul pentru depunerea solicitării de finanțare a obiectivului de investiții Spitalul Județean de Urgență Bistrița – extinderea pavilionului spitalului prin construirea unei clădiri noi, aferent Țintei 377, Componenta 12 – Sănătate din anexa Deciziei de punere 5 în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de Redresare și Reziliență al României.
„Prin implementarea acestui proiect de digitalizare în cadrul Spitalului Județean de Urgență Bistrița, se urmărește eficientizarea calității serviciilor medicale, asigurând îmbunătățirea comunicării și a colaborării medicilor, normalizarea datelor și a informațiilor medicale precum și controlul/centralizarea acestora, centrată în mod deosebit pe gestionarea eficientă a pacienților. Implementarea unui astfel de sistem asigură accesul în timp real la datele pacienților, formând în acest fel o conexiune constantă medic – pacient. Mai mult decât atât, sistematizarea și controlul acestor informații, precum și realizarea unui call-center reprezintă un pas important către personalizarea tratamentelor pacienților în diverse afecțiuni, precum și eficientizarea asistenței medicale acordate pacienților. Un astfel de sistem are ca rezultat îmbunătățirea comunicării dintre spitale precum și a schimbului de informații în timp real, fapte care conduc la creșterea șanselor de supraviețuire a pacienților”, se arată în documentaţia proiectului.
Soluţia agreată – un sistem informatic digital integrat și colaborare multidisciplinară – vizează modernizarea rețelei de comunicație și a data center-ului în vederea creșterii capacității rețelei, a disponibilității serviciilor în cazul unor defecte, îmbunătățirea securității sistemului, oferirea de funcționalități suplimentare pentru monitorizarea pacientului critic, funcționalități de comunicare multifuncțională și asigurarea suportului de calcul pentru funcțiunile existente, funcțiunile noi cuprinse în Studiul de fezabilitate sau a unor cerințe viitoare. Portalul Call-Center va facilita interacțiunea cu pacientul prin intermediul operatorilor de call-center, responsabili de crearea traseului medical al pacientului, realizând un flux medical complet.
Pe Portal Pacient vor fi accesate, de către actuali sau viitori pacienți, informații precum consultații, analize și investigații sau istoricul programărilor, cât și crearea de programări noi. Portal Spital vizează preluarea de date de la pacienți pentru medici, în vederea obținerii de informații actualizate în timp real. Principala funcționalitate a portalului va fi eliminarea integrală a suportului de hârtie la nivelul spitalului. Aplicația de costuri per pacient determină vizualizarea în timp real a costurilor de tratare a acestuia, colectând și analizând datele financiare la nivel individual. Automatizare farmacie va însemna îmbunătățirea procesului din farmacie prin implementarea unui sistem automatizat de repartizare al medicamentației aferente fiecărui pacient. Sistem „call me” la nivelul fiecărui pat de spitalizare continuu va asigura reducerea timpului de intervenție, iar sistemul de pontaj va asigura o evidență corectă a disponibilității personalului medical, scrie infobistrița.ro.
Citește și: Bărbat din Jimbor, dispărut de la domiciliu! Dacă îl vedeți, sunați la 112