Agenția pentru Protecția Mediului și-a dat okey-ul pentru PUZ-ul prin care sora deputatului Sighiartău, Cristina Ionela Toadere vrea să mute service-ul Renault de pe Calea Moldovei, pe Calea Dejului. Instituția a decis că proiectul nu necesită evaluare de mediu și se adoptă fără aviz de mediu.
Sora deputatului Robert Sighiartău, Cristina Ionela Toadere, alături de soțul său vor să mute Service-ul Renault care funcționa la doi pași de Colegiul Tehnic INFOEL pe Calea Dejului. Pentru a putea face această mișcare, este necesar un PUZ cu care să se modifice regulile PUZ-ului.
Agenția pentru Protecția Mediului deja și-a dat okey-ul pentru acest PUZ, la finalul lunii trecute, și a stabilit că proiectul nu necesită evaluare de mediu și se adoptă fără aviz de mediu:
„- urmare a consultării titularului planului, a autorității de sănătate publică și a autorităților interesate de efectele implementării planului în cadrul ședinței Comitetului Special Constituit din data de 29.03.2023,
– în urma parcurgerii etapei de încadrare conform HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
– în conformitate cu prevederile art. 5, alin. 3, litera a) și a Anexei 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe,
– urmare a informării publicului prin anunţuri repetate şi în lipsa oricărui comentariu din partea publicului,
Decide: Planul Urbanistic Zonal – realizarea unei construcții cu destinația de prestări servicii service auto, amenajări exterioare, în municipiul Bistrița, str. Calea Dejului, nr. 149, judeţul Bistriţa-Năsăud, nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată și se adoptă fără aviz de mediu”, se arată în decizia Agenției pentru Protecția Mediului.
Toadere mută service-ul Renault pe Calea Dejului
Practic, Service-ul Renault deținut de sora deputatului Sighiartău este mutat dintr-o parte în alta a orașului, mai jos de Clinica Sanovil, pe un teren cu destinația arabil.
Terenul respectiv are o suprafață totală de 7.100 de metri pătrați, aparține SC Automobile Service SRL și este în intravilanul municipiului. Acesta este situat în subzona M1, (2,6%) zonă mixtă și în IS1, (97%) subzonă dedicată instituțiilor publice și serviciilor de interes general, unde regimul maxim de înălțime este de P+4.
„Scopul PUZ-ului studiat este de a schimba subzona funcțională din M1 în IS1, precum și modificarea prevederilor din PUG cu privire la utilizările interzise pentru IS1. Utilizări interzise: stații de întreținere auto cu o capacitate mai mare de 3 mașini”, se mai arată în documentul depus la Agenția pentru Protecția Mediului.
La mijlocul lunii februarie și Direcția de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud și-a dat okey-ul pentru acest proiect, precizând că „planul este în conformitate cu prevederile din Normele de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației, aprobate prin Ordinul Ministrului Sănătății nr. 119/2014 cu modificările și completările ulterioare. Prin soluții constructive corespunzătoare adoptate la realizarea investiției și prin respectarea tuturor măsurilor impuse în desfășurarea activității nu se va produce un impact semnificativ asupra sănătății și mediului”.
Actuala locație a service-ului face loc la două blocuri
Motivul pentru care se vrea mutarea service-ului Renault pe Calea Dejului este pentru a face loc lângă Colegiul Tehnic INFOEL la două blocuri.
Încă de la mijlocul anului trecut, SC Automobile Service SRL a primit un aviz de oportunitate de la Primăria Bistrița, pentru întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal. Practic, societatea vrea modificarea subzonei, care este de instituții și servicii, într-una de locuințe și creșterea regimului de înălțime de la P+4 la P+10. Proiectul a primit avizul de oportunitate de la Primăria Bistrița, în baza căruia poate demara procedura de elaborare a unei documentații de urbanism.
SRL-ul respectiv deține un spațiu de 9.400 de metri pătrați, unde vrea să ridice două blocuri cu regim de înălțime S+P+6 etaje + 3 etaje retrase. La parter, acestea ar urma să aibă spații comerciale sau chiar un afterschool. Pentru locuitorii acestora ar urma să fie amenajate 250 de locuri de parcare, atât la sol, cât și la subsolul clădirilor.
De asemenea, investitorul a primit în toamna lui 2021 un certificat de urbanism de la Primăria Bistrița, însă doar pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal, și nu pentru întocmire documentație de construire. Toate studiile realizate de investitor ar susține proiectul. Potrivit documentelor depuse la Agenția pentru Protecția Mediului, traficul n-ar fi deranjat, iar lumina naturală n-ar fi „răpită” elevilor care învață la INFOEL.
„Conform prognozei, traficul aferent străzii Calea Moldovei, în funcție de ipoteza de calcul, se preconizează să crească cu valori cuprinse între 10-20% aferent anului 2025, respectiv între 49-164% aferent anului 2035. Traficul pe zona de acces a viitoarei investiții este estimat în anul 2024 la 700 de autovehicule etalon/zi și se consideră că acesta se va menține constant și în 2035. În continuare raportul între traficul din zona de acces aferent viitoarei investiții și traficul aferent străzii Calea Moldovei se menține foarte mare, ca urmare considerăm că noul acces nu va crea problema de ambuteiaj aferent străzii Calea Moldovei”, se mai arată în documentul respectiv.
Planul propus de investitor a primit aviz de principiu de la Biroul Rutier din cadrul Poliției Municipiului Bistrița și aviz favorabil de la Direcția Servicii Publice. De asemenea, în cadrul planului a fost realizat și un studiu de însorire:
„Concluziile studiului au fost că se respectă cerințele aliniatului 1, art. 3 din OMS 119/2014, și anume iluminarea cu lumină naturală pe durata de minim 1 și ½ ore la solstițiul de iarnă a încăperilor de locuit din clădirea propusă și din locuințele învecinate”, mai spune dezvoltatorul.
SRL-ul vrea practic să schimbe regulamentul de urbanism pentru un teren în suprafață de 9.413 metri pătrați, ocupat de construcții (industriale/edilitare) situat în intravilanul municipiului Bistrița subzona instituțiile și serviciilor de interes general, în L4 – subzonă de locuire colectivă cu regim de construire discontinuu și înălțime maximă de P + 10 niveluri.
Nu doar că SC Dacia Service SRL nu are nevoie de aviz de mediu pentru PUZ-ul pe care-l pregătește, ci se pare că societatea nu are nevoie nici măcar de acordul vecinilor. Potrivit reprezentanților Primăriei Bistrița, unde au ajuns mai multe plângeri ale vecinilor direcți, doar pentru certificatul de urbanism eliberat în vederea construirii e necesar acordul vecinilor.