Senatorii au aprobat ieri un proiect de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 230/2007 privind înființarea , organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.

Potrivit documentului, asociațiile de proprietari vor trebui să afișeze lunar modul de calcul al cheltuielilor, lucru de care se va ocupa președintele asociației.

Modalitatea de calcul va conține și arăta explicit toate costurile și sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul și repartizare a acestor cheltuieli către proprietari.

Dacă proiectul de act normativ va trece și de votul final al Camerei Deputaților, neindeplinirea acestei atribuții va constitui contravenție și se va sancționa cu amenda de la500 lei la 3000 lei.

Conform unui proiect de lege pentru completarea art.36 din Legea nr 230/2007, adoptat de senatori și aflat în dezbatere la Camera Deputaților, care este for decizional, administratorii ar trebui să informeze periodic proprietarii în privința cheltuielilor pe care asociația le face.

Administratorii trebuie să informeze trimestrial, în scris sau prin poștă electronică, proprietarii membri ai asociației de poprietari cu privire la situația financiară cuprinzând toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări și plăți aferente asociației de poprietari, sub semnătură proprie și contrasemnată de președintele și de cenzorul asociației de proprietari, se precizează în proiectul de lege în varianta aprobată de Senat și aflată în dezbatere la Camera Deputaților.

Conform legislației actuale, proprietarii au dreptul să primească explicații cu privire la calculul cotei de contribuție, la cheltuielile asociației de proprietari și să o conteste la președintele asociației de proprietari, în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. La rândul său, președintele asociației de proprietari este obligat să răspundă la contestație în termen de 7 zile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.