Primăria Bistrița pregătește patru pasaje subterane, parcă trase la indigo, pentru DN17. Trei dintre ele ar urma să fie amenajate la ieșirea din oraș spre Unirea, iar al patrulea la ieșirea spre Viișoara. Pe realizarea documentațiilor tehnice pentru cele patru pasaje a pus mâna o firmă clujeană, care va încasa, în total, prin cele patru contracte în jur de un milion de lei.

Pentru cele patru contracte, care prevăd realizarea a patru pasaje subterane pe DN17, la două dintre ieșirile din oraș, spre Viișoara și Unirea, COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL, o firmă din Cluj-Napoca, va încasa în jur de un milion de lei.

Un astfel de pasaj subteran ar urma să fie amenajat pe DN17, la intersecția cu Kaufland și Cibela. În tema de proiectare se mai prevede „o soluție pentru a nu întrerupe traficul pe perioada execuției lucrărilor”. De asemenea, inginerii și arhitecții trebuie să vină cu o soluție pentru reconfigurarea sensului giratoriu existent acolo și realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale.

„Prin realizarea investiției se urmărește atingerea următorilor parametrii specifici: realizarea pasajului rutier subteran destinat traficului rutier. Pasajul subteran propus va avea următoarele caracteristici tehnice: lățimea părții carosabile 7 metri, compusă din două benzi de circulație de 3,5 m. Asigurarea scurgerii apelor pluviale în zona de intervenție, sistem de drenaj pentru coborârea pânzei freatice, parapet de protecție pietonal.

În proiect trebuie prevăzut și iluminat public inteligent, modern și eficient cu telegestiune, dar și camere de supraveghere sau relocarea rețelelor tehnico-edilitare din amplasament. Pentru zona respectivă, Primăria Bistrița elaborează și un studiu de trafic, care este în curs de elaborare și care va fi luat în calcul în documentațiile realizate.

Pasaj la cea mai aglomerată intersecție din municipiu: DN17C cu DN17

Primăria Bistrița vrea documentație și pentru realizarea unui pasaj subteran în cea mai aglomerată intersecție din municipiu: DN17 cu DN17C. Municipalitatea spune, în tema de proiectare a proiectului, că implementarea acestui proiect va ajuta la fluidizarea traficului rutier și la creșterea gradului de siguranță în zonă.

„În dreptul sensului giratoriu de la intersecția de pe strada Calea Moldovei, cu strada Lucian Blaga se înregistrează valori foarte mari ale traficului pe ambele sensuri de mers ale străzii Calea Moldovei, cât și strada Lucian Blaga. În această zonă, problemele apar din cauza fluxului de autovehicule de pe cele două benzi de deplasare ale străzii Calea Moldovei (sensul spre Unirea) cumulat cu fluxul de autovehicule care intră în intersecție prin virajul la stânga de pe strada Lucian Blaga, este preluat de DN17 pe o singură bandă pe sens, în direcția de mers spre localitatea Livezile. De remarcat este faptul că toată strada Lucian Blaga preia traficul greu, de tonaj și cel de tranzit, atât de pe centura ocolitoare a municipiului (azi strada Simion Mândrescu) cât și de pe DN17C (Năsăud-Bistrița)”, se explică în tema de proiectare, situația actuală.

Acest pasaj subteran este gândit ca și cel de lângă Cibela: cu două benzi de circulație, asigurarea scurgerii apelor pluviale, parapeți de protecție, reconfigurarea sensului giratoriu, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, asigurarea iluminatului public inteligent cu telegestiune.

Încă un pasaj subteran pe Calea Moldovei!

Acestea nu sunt singurele pasaje subterane prevăzute pentru Calea Moldovei. Pe lângă cel de la Cibela, cel de la intersecția cu DN17C, ar mai urma să fie amenajat unul în apropiere de Altex și Piața de la Ruși.

„În dreptul sensului giratoriu de la intersecția de pe strada Calea Moldovei, cu accesul către Altex, se înregistrează valori foarte mari ale traficului pe ambele sensuri de mers ale străzii Calea Moldovei, datorită aglomerării de autovehicule care intră în intersecție dinspre centrele comerciale din zonă și afectează virajul la stânga, înspre localitatea Unirea. În acest fel se determină fragmentarea sensului de urcare, care are ca efect crearea de coloane auto pe strada Calea Moldovei și strada 1 Decembrie. Aceeași fragmentare se realizează prin virajul spre stânga a autovehiculelor care circulă pe sensul de urcare al străzii Calea Moldovei, spre centrele comerciale, cu efect de crearea de coloane auto pe sensul de coborâre de pe strada Calea Moldovei”, se explică situația în tema de proiectare.

Și pentru acest pasaj subteran sunt aceleași cerințe legate de iluminat inteligent, o soluție pentru scurgerea apelor, interconectare cu străzile din apropiere sau camere de supraveghere.

Al patrulea pasaj ar urma să fie amenajat la intrarea în Viișoara

Al patrulea pasaj subteran este prevăzut pentru zona Viișoara și va face legătura cu vechiul drum de centură al municipiului. Pasajul ar urma să fie amplasat pe DN17, intersecție cu vechiul drum de centură, lângă benzinăria Petrom.

„În dreptul sensului giratoriu de la intersecția de pe DN17 cu Calea Clujului, unde traficul greu este dirijat spre Calea Clujului, fosta centură ocolitoare a municipiului Bistrița, având în vedere regimul prioritar de circulați al autovehiculelor spre strada Calea Clujului, pe DN17, sensul de ieșire din municipiu spre localitatea componentă Viișoara, se creează coloane de autovehicule, care la orele de vârf ajung pe o distanță de aproximativ 500 de metri și chiar mai mult, până pe strada Libertății”, se arată în tema de proiectare. 

Și pentru acest pasaj subteran sunt aceleași cerințe legate de iluminat inteligent, o soluție pentru scurgerea apelor, interconectare cu străzile din apropiere sau camere de supraveghere.

Cele patru pasaje ar urma să mai aerisească traficul de la cele două ieșiri/intrări în oraș în orele de vârf. În lipsa unei centuri ocolitoare, DN17 rămâne principala rută și pentru tranzit nu doar pentru cei care fac naveta zilnic în municipiu.

COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL, firma care se va ocupa de cele patru documentații tehnico-economice ale celor patru pasaje, s-a mai ocupat de SF-ul unui pasaj care va face legătura cu centura Timișoara Sud, dar și de podul Garibaldi din Cluj-Napoca, unde au propus demolarea podului și construirea unuia nou. Aceiași firmă s-a ocupat și de proiectarea unui alt pod peste râul Someșul Mic, care face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului, tot în Cluj-Napoca.

Pentru anul 2023, COSTIN SI VLAD BIROU DE PROIECTARE SRL a raportat o cifră de afaceri de aproape 8 milioane de lei și un profit net de 3,7 milioane de lei. Cu un an în urmă, 2022, firma raporta o cifră de afaceri de aproape 5 milioane de lei și un profit net de 2,7 milioane de lei.

Datoriile ajungeau în anul 2022 la 4,8 milioane de lei. În ultimul an însă, firma a reușit să-și mai plătească din datorii, acestea scăzând la 1,1 milioane de lei. Firma are 8 angajați de câțiva ani.

Andreea Radu

4 COMENTARII

  1. Eu am inteles din stire doua benzi adica una pe sens , daca e asa sigur nu rezolva mare lucru. O varianta ieftina si rapida ar fi a treia banda pt intrarea in sens.
    P.S. orice numai sa nu se faca 4 benzi in Viisoara si Unirea.

  2. Noaptea mintii
    La pasajul cu Lucian Blaga in zona benzinaria MOL in directia spre Bargau, imediat dupa iesirea din pasaj masinile se intalnesc cu cele care vin de pe Lucian Blaga. Singura modificare se schimba prioritatea si o gramada de bani cheltuiti.
    In concluzie asa la rece lucru degeaba.
    Poate ar trebui gandit mai ardeleneste.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.