Bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud pe anul 2016 a fost aprobat cu 17 voturi pentru în forma propusă de executiv.
Varianta alternativă a buget propusă de PNL nu a întrunit numărul necesar de voturi.

În opinia liberalilor, opinie prezentată public de Eugen Curteanu, în vederea creșterii eficienței cheltuirii banului public, o sumă de 4,5 milioane lei poate fi disponibilizată de la secțiunea „funcționare” a bugetului și direcționată spre secțiunea „dezvoltare” a acestuia.

„Bugetul local al județului prezentat de executiv cu alte sume decat cele din data de 07.01.2016 (data postării pe site-ul CJ pentru asigurarea transparenței decizionale) asigură finanțare pentru dezvoltarea județului sub 20% din buget, de unde putem trage cu ușurință concluzia că e un buget orientat spre consum, nu spre investiții. Tocmai această „filozofie” bugetară păguboasă pentru viitorul județului trebuie combătută, iar alternativa pe care o propunem prevede o creștere a investițiilor la un nivel minim rezonabil. În esență arătăm că, în vederea creșterii eficienței cheltuirii banului public, o sumă de 4,5 milioane lei poate fi cu ușurință disponibilizată de la secțiunea „funcționare” a bugetului și direcționată spre secțiunea „dezvoltare”a acestuia. Opinăm că o serie de cheltuieli – microbuz, lift și altele asemenea – nu constituie o prioritate a județului în acest moment, astfel că vom susține ca sumele aferente să fie redirecționate spre investiții care să deservească în primul rând cetățeanul”, a precizat Eugen Curteanu.

Veniturile Consiliului Judeţean sunt estimate la 168, 6 milioane de lei, iar cheltuielile la 185, 5 milioane de lei, din care 153, 1 milioane pentru funcționare și peste 32 de milioane de lei pentru dezvoltare. De asemenea, veniturile proprii sunt de 37, 9 milioane de lei, în timp ce subvenţiile de la bugetul de stat sunt în valoare de 56 de milioane de lei.

„Unele proiecte pe care vreți să le scoatem sunt deja în derulare, deoarece au fost aprobate anul tercut: liftul, microbuzul, sistemul de vot. Liftul nu este un moft al președintelui CJ, ci îndeplinirea unor reglementări legale pentru persoanele cu handicap. Avem obligația să rezolvăm accesul lor în această instituție. Sunt niște realități dureroase, dar este o mare diferență între bugetul alocat de un Guvern de stânga și cel alocat de actualul Guvern. Avem cu 103 milioane lei mai puțin ca anul trecut. Asta a decis „Guvernul meu”. La venituri avem în buget 63% față de 2015. Cheltuielile sunt pe trei piloni, cel mai mare fiind DGASPC, unde merg 76 de milioane. Banii sunt integral de la Guvern, trec în vizită pe la CJ și ajung acolo, noi neavând alte atribuții decât de virare a lor. Pentru învățământul special și programele guvernamentale lapte, corn și fructe sunt 28 de milioane, iar al treilea pilon – întreținerea drumurilor județene. Cheltuielile de funcționare cu aparatul propriu sunt de 4,9%, adică 7 milioane, 81% se duc la DGASPC și doar 19% din buget este la latitudinea CJ. 14,1% sunt cheltuielile de funcționare”, a explicat preşedintele Radu Moldovan.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.