Proiectul de lege care propune introducerea uniformelor școlare este în prezent dezbătut de senatori, iar inițiativa este privită pozitiv de profesori și părinți, care o văd ca pe o soluție la problemele de inechitate socială și bullying din școli. Uniformele ar putea reduce presiunea asupra elevilor proveniți din familii cu venituri modeste și ar contribui la crearea unui mediu școlar mai egalitar și mai puțin discriminatoriu.
Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București, este o susținătoare fermă a uniformelor școlare, considerând că acestea ar diminua bullying-ul cauzat de diferențele de statut financiar dintre elevi. Ea a povestit o experiență personală emoționantă cu o elevă din clasa a noua, care și-a exprimat durerea de a nu avea haine noi și a fost stigmatizată de colegi din această cauză. Directoarea a transformat momentul într-o lecție despre empatie și respect, subliniind cât de necesar este ca elevii să fie protejați de astfel de umilințe.
Cătălin Nan, președintele Federației Naționale a Părinților, susține că uniformele pot fi introduse în școli dacă majoritatea părinților sunt de acord, în urma unei consultări. El subliniază că respectarea regulilor și a deciziilor colective este esențială pentru buna funcționare a instituțiilor școlare, iar cei care nu se conformează trebuie să accepte consecințele.
Această inițiativă, văzută ca un pas important către un mediu educațional mai echitabil, continuă să fie un subiect de dezbatere amplă.