O directivă a Uniunii Europene obligă statele membre să introducă un nou test medical pentru cei care doresc să obţină sau să îşi schimbe un permis de conducere.
Astfel, de la 1 ianuarie 2016 ar trebui să devină obligatoriu în România testul pentru apnee în somn.
Somnolenţa este asociată cu o treime dintre accidentele majore ale şoferilor profesionişti. În topul european de profil, ţara noastră este pe locul al cincilea. Dar de la 1 ianuarie 2016, Parlamentul European a decis că şoferii vor avea nevoie de un aviz medical care să ateste că nu suferă de apnee.

Pentru testare, subiectul trebuie să doarmă o noapte într-un laborator de somn, unde este monitorizat cu aparatură specială. În toată ţara au competenţe pentru a efectua testele de somnologie doar 70 de medici. Cele 40 de laboratoare de somnologie din ţară pot verifica circa 20.000 de persoane pe an, dacă funcţionează la capacitate maximă. În cazul în care este descoperit un caz de apnee se recomandă folosirea unui aparat de respirat cu presiune pozitivă, pacientul mai petrece o noapte în laborator, pentru ca medicii să poată supraveghea reacţiile la tratament.

În fiecare an, aproximativ 200.000 de români îşi iau sau îşi schimbă carnetul auto şi au nevoie de examen medical. Laboratoarele nu vor putea face faţă cererii, iar mersul la privat nu va fi o opţiune din cauza lipsei specialiştilor.

Una dintre soluții ar fi introducerea unui test care simulează condusul pe un drum monoton, timp de o oră sau două. Doar cei care aţipesc în simulator ar urma să fie trimişi o noapte la spital. Simulatoarele trebuie, însă, achiziţionate, autorizate şi dotate cu personal calificat.

În toată ţara au competenţe pentru a efectua testele de somnologie doar 70 de medici. Cele 40 de laboratoare de somnologie din ţară pot verifica circa 20.000 de persoane pe an, dacă funcţionează la capacitate maximă.
Aproximativ 200.000 de români își schimbă anual carnetul auto și au nevoie de examen medical. Laboratoarele nu vor putea face faţă cererii, iar mersul la privat nu va fi o opţiune din cauza lipsei specialiştilor.O soluţie ar fi introducerea unui test care simulează condusul pe un drum monoton, timp de o oră sau două. Doar cei care aţipesc în simulator ar urma să fie trimişi o noapte la spital. Simulatoarele trebuie, însă, achiziţionate, autorizate şi dotate cu personal calificat.

Din cauza acestor probleme, riscul ca un şofer să adoarmă la volan sau să facă accidente este crescut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.