România a avut cel mai rapid ritm de creştere a comerţului electronic din UE anul trecut, cu o valoare a pieţei care a ajuns la 5,6 miliarde de euro, scrie Agerpres, preluând datele publicate de un fintech european. Majoritatea românilor preferă să comande la magazine online interne, însă mulţi sunt atraşi și de platformele transfrontaliere, datorită preţurilor mici şi a ofertelor bune.

„În prezent, românii care care cumpără online din afara UE bunuri cu valoarea declarată de până la 10 euro nu plătesc TVA pentru achiziţie. Pentru bunurile cu valoare declarată între 10 şi 150 de euro, cumpărătorii nu plătesc taxe vamale, dar plătesc TVA. Actuala reglementare a comerţului online transfrontalier ar fi condus la o pierdere semnificativă a veniturilor şi un impact sever asupra bugetelor UE şi ale statelor sale membre, oferind comercianţilor din afara UE un avantaj competitiv neloial”, notează compania ZEN.com.

În 2020, România a devenit liderul UE în privinţa ritmului de creştere a comerţului electronic, chiar dacă numai 45% dintre utilizatorii români de Internet au cumpărat online. Piaţa comerţului electronic a atins valoarea de 5,6 miliarde de euro şi a marcat o creştere anuală de 30%.

Mai multe, aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.