Maşinile parcate sau oprite neregulamentar ar putea fi ridicate iar, după ce în ultimele luni astfel de sancţini nu se mai aplicau. Curtea de Apel București a decis că este obligaţia Guvernului să adopte, în regim de urgență, normele corespunzătoare, după ce acestea vor fi elaborate de Ministerul de Interne.

Conform deciziei Curții de Apel București, Ministerul de Interne are la dispoziție 30 de zile, din momentul în care decizia rămâne definitivă, să elaboreze procedurile de ridicare a mașinilor oprite sau staționate ilegal pe carosabil. Ulterior, Guvernul are la dispoziție alte 30 de zile pentru elabora regulamentul de ridicare.

Deocamdată, decizia nu este definitivă, dar Primăria Sectorului 1 cere punere în aplicare a acesteia de îndată. Pe 25 mai 2015, ridicarea mașinilor a fost supendată în sectorul 1, după ce instanța supremă a decis că nu este de competența consiliilor locale să decidă astfel de măsuri.

Primăria Sectorului 1 a dat însă în judecată Guvernul și Ministerul Afacerilor Interne și, acum, a avut câștig de cauză în primă instanță, anunță Digi24.

1 COMENTARIU

  1. Trebuie sa inteleaga toata „soferimea” ca in traficul rutier, nu trebuie sa fie anarhie si nici indisciplina si ca cine nu respecta legile, trebuie sa fie pedepsit si fortat s-o faca.
    Am aratat de mai multe ori, ca instituirea ridicarii masinilor parcate aiurea ( illegal deci ) , nu este in competenta Primariilor si Consiliilor Locale ori Judetene, ci este o competenta legala a Politiei Nationale, asadar orice act emis de altcineva decat Politia… este nul de drept. ( La fel este si cu montarea si amplasarea aparatelor fixe de control al vitezei pe sosele ) .
    Este imperios necesara emiterea regulamentului de aplicare si a metodologiei prin care asa cum prevede Legea circulatiei, cu privire la cazurile de indisponibilizare, ridicare, transport , depozitare si gestionare al autovehiculelor ce fac obiect al acestei reglementari, sa se faca prin Decizia Politiei Romane , asa cum prevede Legea cadru a contraventiilor …
    Acuma, sa nu inteleaga „samsarii ” sau „hingherii de masini ” … ca vor actiona singuri… si ca vor „pandi” orice masina … ci acest lucru, asa cum scrie in Legea circulatiei, se va decide de catre un agent de circulatie ( deci nu de orice politist… ) , prin p.v. de contraventie, unde acesta stabileste ca masura complementorie , pe langa amenda respectiva si indisponibilizarea si redicarea masinii pentru depozitare organizata , cu ajutorul unei societati autorizata sa efectueze imobilizarea, ridicarea, transportul, depozitarea si gestionarea acestora, pana la plata amenzii stabilite si recuperarea ei de catre proprietarul sau soferul masinii in cauza . Aceasta societate va fi anuntata de catre politistul de la Politia Rutiera, daca este cazul sau nu .
    Cu alte cuvinte acest lucru este imeprios necesar, deparece sunt unii „mistreti” care efectiv ne sfideaza cu masinile lor lasate peste tot si aiurea, in bataie de joc !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.