Home Știri Recuperarea unor taxe auto – posibila si la Bistrita

Recuperarea unor taxe auto – posibila si la Bistrita

Taxa de primă înmatriculare şi taxa de poluare plătită la înmatriculare de cumpărătorii unui autovehicul second-hand achiziţionat în Uniunea Europeană, poate fi recuperată în instanţă.
Asistenţa rutieră în România capătă noi valenţe printr-o iniţiativă privată pornită din Ardeal şi extinsă pe teritoriul întregii ţări, pe modelul ADAC-ului german şi adaptată cerinţelor şi standardului european.

Pe lângă cunoscutul şi vechiul Automobil Club Român (ACR), în România există de ceva timp o asociaţie fondată, potrivit actului constitutiv, pe baza liberului consimţământ al membrilor fondatori ca persoana juridică română de drept privat fără scop patrimonial, neguvernamentală, non-profit, apolitică şi independentă, numită Asociaţia Asistenţei Rutiere din România (A-CAR).
Asociaţia a fost constituită la iniţiativa unor întreprinzători privaţi din domeniul asistenţei rutiere, cu experienţă naţională şi internaţională.
Unul din membrii fondatori a A-CAR România este şi bistriţeanul Vasile Trifan, personaj cunoscut cu iniţiativă privată de 20 de ani în domenii ca asistenţa rutieră, service auto, dar şi în turism, fiind deţinătorul primei pensiuni turistice de după 1989, în cartierul bistriţean Unirea.

Standarde şi servicii europene în plină criză românească

Cu toate că la nivel european şi mondial criza economică şi-a înfipt colţii şi în domeniu asistenţei rutiere, în România se încearcă ridicarea standardelor serviciilor de această natură, punându-se accent pe calitate în detrimentul infrastructurii existente.
Un membru A-CAR beneficiază, contra unei cotizaţii anuale, care variază între 240 şi 600 lei, de servicii gratuite, bineînţeles limitate ca valoare sau număr de operaţiuni.
Printr-o simplă apelare a dispeceratului naţional, un membru A-CAR poate beneficia de asistenţă şi îndrumare rutieră gratuită, repunerea în funcţiune a acumulatorului – de trei ori pe an, gratuit, încercarea de repunere în stare de funcţionare a autovehiculului dacă prezintă probleme tehnice pe drumuri sau parcări publice, prin care se înţelege înlocuirea roţii de rezervă,
alimentare, dacă a alimentat greşit sau a rămas fără combustibil, în limita a două operaţiuni gratuite pe an, tractare gratuită până la cel mai apropiat service autorizat, organizarea transportului autovehiculului avariat sau defect la o adresă din localitatea de domiciliu a membrului A-CAR, în termen de maxim şapte zile lucrătoare de la eliberarea din service, după caz, transportul conducătorului auto şi al pasagerilor de la locul incidentului în locul unde se oferă cazare (gratuit maximum două nopţi) sau autoturism la schimb (gratuit maximum două zile), acestea limitate la două operaţiuni gratuite pe an, şi nu în ultimul rând, extinderea serviciului tractare şi în spaţiul Uniunii Europene.
Un membru A-CAR va beneficia de asistenţă indiferent de ţara unde se află, intervenţiile în exteriorul României făcându-se cu sprijinul asociaţiilor similare din străinătate, cu care asociaţia A-CAR are legături şi protocoale de colaborare.
Apariţia unor astfel de servicii oferite românilor, atât în ţară, cât şi în străinătate era necesară, mai ales pe fondul lipsei de încredere în societăţile de asigurare care, măcinate şi ele de frământările crizei economice, nu au reuşit cuprinderea în poliţele de asigurare a serviciilor de tip asistenţă, sau dacă le are, tarifele nu mai sunt la îndemâna tuturor participanţilor la trafic.
Nici cunoscutul ACR, cu toată logistica şi baza materială de care dispune încă din epoca predecembristă, nu a fost protejat de loviturile letale ale recesiunii.

Asistenţa juridică pentru recuperarea taxelor auto

O mare supărare a posesorilor de autovehicule sau a potenţialilor deţinători, a fost introducerea taxei de primă înmatriculare şi taxei de poluare, care s-a perceput la înmatricularea unui autovehicul second-hand achiziţionat din UE.
Având în vedere că de la statul român creanţele se pot recupera în maximum trei ani de la plata acestora, este foarte important ca în acest an 2010 să se facă demersurile necesare pentru recuperarea lor.
Acest lucru este posibil, existând deja cazuri câştigate pe teritoriul României, cu sprijinul şi asistenţa juridică a A-CAR. Referitor la acest lucru, Vasile Trifan, preşedintele filialei Bistriţa a A-CAR a declarat pentru Gazeta de Bistriţa: „Această cărare, a acţionării statului român în instanţă în vederea recuperării sumelor plătite pentru taxele de primă înmatriculare şi cea de poluare, a fost deja bătătorită de colegii noştri din teritoriu, fiind câştigate procese şi recuperate sume, în judeţe precum Satu-Mare, Maramureş, Alba, Constanţa şi altele. La Bistriţa vom începe aceste acţiuni, având avantajul speţelor deja create în ţară. Noi (n. r. – A-CAR) avem contract cu un avocat, el îşi face treaba lui, iar în momentul încheierii procesului, fiecare îşi ia partea: avocatul va primi onorariul iar clientul îşi va primii sumele înapoi. De reţinut faptul că la începutul acţiunii, se va achita doar timbrul judiciar, prestaţiile avocatului plătindu-se la sfârşit, ca o normalitate a unei munci efectuate şi apoi plătite, şi nu invers, plătim avocatul şi apoi om vedea dacă vom câştiga sau nu. În momentul în care există sentinţa executorie, avocatul îşi va primii banii, protejând astfel clientul de neplăcerile unei eventuale nereuşite. Asistenţa juridică în aceste cazuri este mult mai eficientă, existând avantajul proceselor deja câştigate pe acelaşi tip de proces, pe aceeaşi legislaţie”.

Trifan vrea tabere de copii în sistem turistic propriu

Pe lângă activitatea de asistenţă şi service auto, Vasile Trifan este îndrăgostit de turism. Deocamdată de turismul de tranzit, locaţia pensiunii pe care o deţine fiind una „la stradă”.
Unul din visele lui Trifan este acela de a aduce copii în sistem de tabere şcolare private, cărora să le ofere, pe lângă condiţiile de cazare şi masă excelente cu care se laudă, şi trasee pentru excursii şi drumeţii în zona turistică a judeţului nostru, dar şi în judeţele limitrofe, în limita a 200 de km.
Experienţa acumulată în 20 de ani de muncă în domeniul ospitalier, cu toate greutăţile şi crizele economice proprii sau generale, cum este şi cea prin care trecem acum, l-au ambiţionat pe omul de afaceri bistriţean, plafonarea într-un domeniu sau altul nu este găsită în planurile lui de acţiune. Lucrează alături de cei 15 angajaţi de 20 de ani încoace şi nu se satură de muncă niciodată. Nu este de principul scoaterii profitului mare într-un timp scurt, fapt pentru care susţine că „la mine nu se vede că lucrez de 20 de ani, trebuia să am palate şi să umblu la costum, dar nu sunt aşa. Sunt în mijlocul angajaţilor mei şi muncesc alături de ei”.

Eugen Farcaşiu

1 COMMENT

  1. chestia asta cu Asociatia …. ma duce cu ganndul la ACR care au pornit si ei o initiativa de recuperare . Deveneai membru ACR platind o taxa de 100 Euro … si chipurile aveai servicii gratuite . Au fost foarte , foarte multi prosti care au fost inflacarati de idee si care au platit . Au inceput si respectivii … niste …actiuni , au vazut cat de greu este si apoi le-a spus oamenilor ca le pune bete in roate , ba Finatele , ba dracu sa ii ia . Si in timp s-a uitat de asta ; dar ei au ramas cu banii incasati … pentru faptul ca ai devenit membru , nu ca ai dorit sa iti recuperezi taxa .

    Scarba !!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Exit mobile version