Registrul Auto Român (RAR) verifică toate mașinile provenite de pe piețele externe, însă în România nu a intrat niciun autovehicul din SUA marca Volkswagen, produs în perioada 2008 – 2015, au declarat, marți, pentru AGERPRES, reprezentanții autorității.

„În România, constructorul nu poate să zică că îndeplinește (standardele de noxe n.r.) pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplinește. Dacă ar fi venit mașini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară mașina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe”, au precizat reprezentanții RAR.Potrivit surselor citate, în SUA fiecare constructor își face propriile măsurători.”Acolo este self-certification. Fiecare constructor își face el, știe ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplinește că își face singur măsurătorile și când apare un control de la stat atunci se dovedește dacă sunt sau nu reale”, au arătat sursele citate.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.