Din data de 29 martie, comercianții trebuie să știe că produsele aflate la comercializare cu preț redus (oferte promoționale), se sortează și se expun la comercializare, cu trei zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, pe rafturi sau în standuri, delimitate vizibil, cu informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor.
Nerespectarea acestei reguli este considerată practică comercială incorectă și se sancționează conform reglementarilor legale în vigoare, potrivit Legii nr. 57/2015 pentru modificarea și completarea art. 33 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață.
Prețul redus al produsului nu mai trebuie să fie inferior prețului de referință, această prevedere fiind eliminată din legislație începând de duminică.
Conform Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii, modificată recent prin Legea nr. 33/2015, utilizarea de către comercianți a unor practici comerciale incorecte este interzisă, constituie contravenție și se sancționează cu amenda de la 5.000 lei la 100.000 lei, pentru practicile comerciale înșelătoare sau cu amenda de la 2.000 lei la 100.000 lei, pentru practicile comerciale agresive.
Orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.