Fostul edil al Bistriţei, democrat-liberalul Vasile Moldovan, afirma, săptămâna trecută, că amenajările efectuate la ora actuală pe arterele municipiului nu respectă studiul de trafic realizat pe vremea când el era primarul municipiului. Scuarurile ce permiteau manevra de întoarcere de pe Bulevardul Republicii şi desfiinţarea trecerilor de pietoni nu erau incluse în studiul de trafic.
Sute de milioane de lei vechi, plătite în mandatul lui Vasile Moldovan, sunt astfel duse pe apa sâmbetei.
Vasile Moldovan nemulţumit de primarul Ovidiu Creţu
„Studiul de trafic care a costat câteva sute de milioane, în lei vechi, nu s-a realizat,” a declarat Vasile Moldovan.
Lucrările care au avut loc în ultima perioada în Bistriţa nu au fost prevăzute de către specialiştii care au întocmit studiul de trafic, modificările de pe Bulevardul Independenţei şi de pe Republicii nefiind prevăzute.
Pe banda întâi nu va mai fi permisă parcarea, iar oprirea se va face în scuarurile amenajate recent. Aceste modificări, cu siguranţă nu sunt metode de fluidizare a traficului, deoarece deplasarea pentru a ajunge la diferite destinaţii este mai lungă.
Întrebat dacă i se pare oportună măsura blocării roţilor autoturismelor parcate neregulamentar fără să existe suficiente spaţii de parcare amenajate, fostul primar al municipiului Bistriţa, Vasile Moldovan este de părere ca „metoda este nejustificată, este blocare de circulaţie şi nu este deloc o soluţie bună, pentru că în cazul în care proprietarul nu vine după maşină, situaţia este neschimbată, calea de trecere fiind în continuare blocată”.
Situaţia cere rezolvare urgentă
În municipiul Bistriţa maşinile parcate în locuri necorespunzătoare sunt fie blocate de către Poliţia Comunitară, fie ridicate, proprietarul fiind nevoit să îşi recupereze maşina achitând o anumita taxă. Cum poate să existe o astfel de lege având în vedere că nu există locuri de parcare special amenajate suficiente numărului de maşini existente în municipiu. Studiul pe trafic efectuat acum doi ani arată o nevoie urgentă de fluidizare a traficului, de amenajare de noi locuri de parcare şi posibilitatea ca deplasarea bistriţenilor să se transforme dintr-una stresantă, de durată şi obositoare cum este în prezent, într-una relaxantă, rapidă şi posibilitatea găsirii unui loc de parcare. Astfel, ameninţarea aglomerării traficului în zona centrală a municipiului a făcut ca fosta administraţie bistriţeană să promită construirea a două parking-uri auto subterane în două zone de interes major – Parcul Mihai Eminescu şi Piaţa Petru Rareş.
Datorită faptului că parcul de maşini existent la nivelul municipiului a cunoscut o continuă şi accelerată creştere, ceea ce duce şi la creşterea necesarului de locuri de parcare, materializarea acestor idei ar fi constituit un lucru pozitiv şi extrem de benefic pentru municipiului Bistriţa, însă propunerea studiului de fezabilitate privind construirea unor parcuri sub – şi supraterane în zona Parcului Mihai Eminescu şi în spatele BCR nu s-a putut realiza, neobţinând la începutul lunii aprilie necesarul de voturi în actualul Consiliu local.
În ultima perioadă au fost amenajate noi spaţii de parcare, dar care reduc nesemnificativ traficul îngreunat. „Transformarea Pieţei Mici în parcare nu a fost decât o contribuire la reducerea spaţiului verde. Nu rezolvă 20 de locuri noi de parcare problema parcărilor din municipiu, e o contribuţie minoră!” a afirmat Vasile Moldovan.
Proiecte nerealizate
Autorităţile, pentru a evita blocajul, au făcut modificări pe ruta Independenţei – Republicii – 1 Decembrie – Calea Moldovei, însă este greu de înţeles la ce s-au gândit. În niciun caz la şoferi sau la pietoni. Limita de viteză pe Bulevard rămâne în continuare 30 de kilometri pe oră, unele treceri de pietoni s-au desfiinţat, iar scuarurile au fost închise treptat. Şoferii sunt foarte nemulţumiţi de aceste modificări în trafic, majoritatea preferând situaţia de dinaintea "marilor schimbări". Aceştia sunt nemulţumiţi şi de limita de viteză la 30km/h, spunând că trecerile de pietoni semaforizate ar fi cea mai bună soluţie, atât pentru pietoni, cât şi pentru şoferi. Prin această metodă, pietonii ar avea o mai mare siguranţă, iar şoferii ar circula în linişte, fără posibilitatea să le apară neprevăzut un pieton care se grăbeşte nici măcar întorcând capul în dreapta şi stânga, ieşind de după maşinile parcate jumătate pe trotuare, şi chiar imposibil de observat.
Creţu, criticat şi de consilierii PD-L
Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, nu a scăpat nici de criticile consilierilor locali democrat-liberali. Aceştia şi-au declarat nemulţumirea, săptămâna trecută, într-o conferinţă de presă, spunând că măsurile luate de edil au îngreunat şi mai mult circulaţia din municipiu. „Primarului i-au trebuit nouă luni ca să închidă pietonalul. Măsurile pe care le-a luat au îngreunat foarte mult circulaţia şi a încurcat pietonii. Vrem să avem un oraş prin care să se traverseze rapid, vrem ca bulevardele să fie benzi expres. Cred că măsurile trebuie să pornească de la cetăţeni” a declarat consilierul local Alin Seserman.
Delia Hriţuleac
W W W . B R I C I U R I . R O – ARTICOLE BARBATESTI DE BARBIERIT,MODELAT SI ARANJAT SI ARTICOLE DE PROFESIONALE DE FRIZERIE MADE IN GERMANY, SPECIAL CONCEPUTE PT BARBATI DEOARECE SE STIE… BARBATII AU PARUL Si UNGHIILE TARI.
studiul de trafic, care este finalizat si platit de ani de zile, putea sa fie aplicat foarte bine de fostul primar. Nasol este faptul ca a costat bani, dar nu rezolva nimic. Concluziile studiului spun ca trebuie facute sensuri giratorii si treceri de pietoni acolo unde este nevoie sau ca trebuie amplasate semafoare daca este necesar. Minunat! In ce priveste parcarile insuficiente, asta chiar este o noutate absoluta! Doar toata lumea stie ca abia de ieri s-a descoperit ca masinile sunt mai multe decat locurile de parcare. Bun articol si util cui!? In rest, daca aveti nevoie de un brici, apelati la tipul de dedesubt. Cred ca va poate oferi ca bonus o franghie si niste sapun, in caz ca va trebuie.
Buna,
am observat in ultimul timp ca o tema foarte dezbatuta este cea a limbilor straine. O prietena de-ale mele mi-a recomandat un site, cu ajutorul caruia am reusit sa invat limba germana. Dar puteti invata si alte limbi, spre exemplu spaniola, olandeza, engleza, hindi si swahili. Va recomand acest site http://www.invata-limbi.ro si sper ca va va fi de folos, asa cum mi-a fost si mie !!! Multa bafta !!
CRETU , UN CUR DE GAINA OPARIT, OBSEDAT , CE NU STE SA VB. CU OAMENII SI SA-I RESPECTE, JEFUITOR LA DRUMUL MARE CU PARCARILE DE DOI LEI PE CARE LE-A FACUT ,CERAND PLAN LE AMENZISI…CATE SI MAI CATE…