Municipalitatea bistriţeană a lansat de curând o trei licitaţii publice în valoare de aproximativ700.000 de euro. Două dintre acestea au în vedere întocmirea de… documentaţii tehnice. Suma va fi cheltuită de la bugetul local, adică din buzunarul contribuabililor bistriţeni.
Primăria Bistriţa este consecventă în întocmirea de documentaţii tehnice, mai precis în cheltuirea banului public în acest sens. După cum se dovedeşte, de multe ori, „hârtiile” sunt foarte, foarte piperate la preţ. Mai grav este atunci când aceste documentaţii nu sunt întocmite perfect din capul locului şi este nevoie de reproiectări şi pe vabi foarte mulţi.
Peste 1,6 milioane lei pentru reproiectare de străzi în Subcetate
La finele lunii trecute, Primăria Bistriţa a scos la licitaţie contractul pentru servicii de reproiectare(PT+CS+DE) şi lucrări de construcţii pentru obiectivul de investiţii „Amenajare străzi, trotuare şi parcaje în ansamblul de locuinţe Subcetate” -etapa II. Valoarea acestui contract este estimat la 1.662.331,23 lei, fără TVA.
În acest caz este vorba de refacerea proiectului în vederea amenajării câtorva străzi, patru la număr, şi a unei parcări (pentru maşini intervenţie pompieri), din cartierul Subcetate, rămase neexecutate din prima etapă.Pe cele patru străzi sunt prevăzute şi locuri de parcare, în total fiind vorba de 98 de astfel de locuri.
Câştigătorul contractului va avea la dispoziţie maxim 30 de zile pentru întocmirea documentaţiei, după care, bineînţeles va fi organizată şi licitaţia pentru atribuirea contractului de execuţie, lucrările trebuind să fie finalizate în maxim 12 luni de la momentul în care municipalitatea dă undă verde în acest sens.
Pentru obţinerea contractului în vederea întocmirii proiectului pentru străzile rămase neexecutate, deci pentru reproiectare, trei ofertanţi s-au înscris în cursă. Este vorba de SC ARL SA Cluj, cu terţ susţinător şi totodată subcontractant SC Someş Top Grup SRL, SC LDP SA Bistriţa cu asociat SC Golden Proiect SRL şi SC Construct Perom SRL cu asociat SC NV Construct SRL.
Lucrări suplimentare la reabilitarea CETIN
Tot la finele lunii trecute municipalitatea a scos un alt contract la licitaţie, în vederea execuţiei unor lucrări suplimentare apărute pe parcursul execuţiei lucrărilor la obiectivul de investiţii: „Reabilitarea şi modernizarea Centrului Comunitar pentru Tineret”. Valoarea estimată a contractului se ridică la 85.523,62 lei, fără TVA.
Potrivit memoriului tehnic este vorba de consolidarea bolţii de peste parter corpului A al clădirii, care odată cu începerea lucrărilor de reabilitare anul trecut, care sunt executate de SC Inst Nistor SRL şi SC Dimex 2000 Company SRL, asocierea celor două firme fiind câştigătoarea contractului iniţial, cu o ofertă de circa două milioane lei.
Pe lângă consolidarea bolţii, este nevoie şi de luarea unor măsuri şi efectuarea unor lucrări totodată pentru asigurarea cerinţei de rezistenţă la foc, aspect constatat în urma unui control efectuat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Practic, în acest punct se pare că este vorba de realizarea unui planşeu din beton după ce s-a constatat că dulapii din lemn ai podului sunt într-o stare avansată de degradare. În plus este nevoie de o uşă în plus pentru accesul în pod, precum şi de o scară metalică.
O singură firmă s-a înscris în această cursă, şi este vorba de SC Inst-Nistor SRL din Bistriţa.
Centrul intermodal, faza de întocmire a documentaţiei tehnico-economice
La începutul acestei luni, Primăria Bistriţa a lansat licitaţie cu privire la atribuirea contractului privind elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru obiectivul de investiţii: ,,Centru Intermodal de transport publicstr. Gării – Tărpiului – Industriei”.
Valoarea estimată a contractului este de 766.893,6, fără TVA.
„Municipiul Bistriţa se confrunta acut cu problema locurilor de parcare din zonele de locuinţe colective şi publice, a locurilor de parcare pentru autocare, a lipsei unei autogări publice pentru toate categoriile de transport în comun atât în municipiu cât şi pentru transportul în exterior.
Clădirea vechii autogări şi spaţiul aferent acesteia este proprietate privată.
Această zonă a pieţei gării a devenit foarte aglomerată. Clădirea gării a fost reabilitată şi modernizată printr-un proiect cu finanţare europeană. Găsirea unui spaţiu pentru realizarea obiectivelor mai sus menţionate a devenit acută.
Amplasamentul pentru centrul intermodal de transport public se află în intravilanul municipiului Bistriţa conform PUG Bistriţa aprobat prin HCL nr. 136/2013, aparţinând domeniului public al municipiului Bistriţa.
Realizarea unei platforme supraterane care să lege cele două zone separate de structura feroviară şi care să preia toate funcţiunile unei autogări publice, a întregului transport în comun local cât şi cel extern, să facă o legătura directă şi facilăîntre partea de NE şi partea SV a oraşului cu o relaţie foarte bună cu toate ieşirile din oraşşi cu principalele artere ale oraşului este un obiectiv de mare importanţă pentru întreg oraşul”, se arată în caietul de sarcini.
Practic este vorba de realizarea unei platforme suspendate care să preia funcţia de autogară publică, iar în subteranul acesteia să fie realizate parcări sau spaţii comerciale.
„Principala funcţiune şi cea pentru care s-a întocmit prezenta documentaţie este platforma suspendată care să preia funcţiunea unei autogări publice în vederea asigurării traficului de penetraţie pentru călători, dimensionată în aşa fel încât să preia toată circulaţia şi staţionarea maşinilor de transport călători din zonă; construcţia v-a adăposti sub nivelul platformei pe latura dinspre Piaţa Gării funcţiuni comerciale iar în subteran parcaje sau comerţ.
Pe platforma pe lângă funcţiune de circulaţie şi staţionare a maşinilor sunt permise şi construcţii uşoare gen chioşcuri, copertine la peroanele pentru călători, amenajări de spaţii verzi (terase grădină).Este posibilă şi montarea de panouri fotovoltaice, pe acoperişurile peroanelor sau pe structuri proprii, pentru producerea de energie.
- -Accesul pietonal pe platformăşi la spaţiile de la nivelele superioare ale corpului comercial se va face pe scări, scări rulante sau lifturi.
- –Carosabilul de acces pe platformă va avea lăţimea de 8.50 m cu două benzi de circulaţie a câte 3.5 m şi un trotuar deoparte şi de alta de 0.75 m.
- – Suprafeţele parcajelor funcţie de destinaţie (conform PUG)”, se precizează în memoriul PUZ.
Pentru realizarea acestei investiţii, municipalitatea se pregăteşte să depună un proiect pentru accesarea de fonduri europene. Per total, investiţia menită să decongestioneze traficul din zona gării s-ar ridica la aproximativ 5 milioane de euro, conform estimărilor municipalităţii bistriţene.