Primăria Bistrița caută o firmă care să îi implementeze Active Directory, o structură ierarhică de informații, utilizată pentru localizarea, securizarea, administrarea și organizarea resurselor de stații de lucru și rețea. Pentru aceasta este dispusă să scoată din vistierie nu mai puțin de 30.000 de lei.

Municipalitatea intenționează să achiziționeze servicii de implementare Active Directory în sistemul informatic existent, respectiv proiectare-planificare, instalare, configurare, punere în funcțiune și testare și mentenanță. Practic, firma care va pune mâna pe cei 30.000 de lei trebuie să facă ordine în sistemul informatic al Primăriei Bistrița, preț de un an. Este vorba despre 15 locații, 350 de utilizatori și tot atâtea stații de lucru.

„Scopul principal al implementării este de a oferi o infrastructură Active Directory care să satisfacă nevoile de autentificare a utilizatorilor și administrare a echipamentelor și aplicațiilor informatice din rețeaua de date a Primăriei Bistrița”, se arată în caietul de sarcini a licitației publice.

Printre lucrurile pe care trebuie să le facă firma câștigătoare se numără: partajarea resurselor fizice și fișiere, prin reguli și metode de partajare, tratarea erorilor, prin proceduri, configurări și tehnologii de diagnosticare, backup și recuperare în caz de dezastru, prin proceduri, configurări și tehnologii flexibile de recuperare rapidă din orice greșeală, corupție și atacuri cibernetice.

Municipalitatea își face astfel ordine în sistemul informatic, odată implementat acest program, angajații nu vor mai putea instala softuri, vor putea folosi controlat unități media de stocare, iar accesul la diferite fișiere și programe va fi și el restricționat.

Firma care va câștiga licitația are la dispoziție mai puțin de o lună pentru a implementa programul. Pentru a participa la licitație, SRL-urile au nevoie de cel puțin 4 IT-iști și certificări sisteme de management al calității.

Primăria pregătește un centru de date într-un fost punct termic

Municipalitatea are în derulare mai multe proiecte ce vin să ajute la digitalizarea instituției, multe dintre ele fiind pregătite încă de pe vremea fostului primar Ovidiu Crețu.

De exemplu, în fostul punct termic de pe strada Gării de la numărul 30, Primăria Bistrița vrea să amenajeze un centru de date. Centrul respectiv de date ar găzdui serverele care vor stoca bazele de date ale Primăriei Bistrița pentru diferite sisteme digitale, cum ar fi arhiva electronica a municipalității, care necesită condiții fizice de autorizare, securitatea fizică sau securitatea la incendii, sistemele de monitorizare a traficului, a siguranței cetățeanului, a noilor platforme de colectare a gunoiului.

„Avem de gând să integrăm bazele de date ale Primăriei Bistrița cu bazele de date ale altor instituții, suferim enorm din cauza lipsei de interoperabilitate. Oportunitatea legată de această locație este data de accesul facil prin legarea centrului de date cu alte noduri importante din oraș prin rețeaua de fibră optică. Centrul acesta de date presupune realizarea unei rețele sub forma unei pânze de păianjen, care va lega acest centru de date de alte instituții sau locații.

Clădirea, fiind realizată pe o configurație de stâlpi de beton, permite compartimentarea spațiului interior, starea structurii de rezistență este bună, așa cum reiese dintr-o expertiză făcută în 2014. În incinta clădirii există un post trafo, iar relocarea lui constă enorm. În schimb, nu ne încurcă deloc dacă acolo vom amenaja un centru de date”, explica primarul Ioan Turc, într-o ședință de Consiliu Local.

Tot anul acesta, Primăria Bistrița a achiziționat cu peste 200.000 de lei un sistem de control acces și monitorizare video, pentru toate imobilele în care își desfășoară activitatea structurile subordonate primarului. 

Cu acești bani au fost montate 13 camere și a fost montat un sistem de control acces/pontaj în 21 de locații. Imaginile furnizate de camera permit identificarea persoanei, fără funcționalitatea de recunoaștere facială, precum și data și ora la care se face pontarea. Datele sunt stocate timp de 30 de zile.

„Acest sistem va monitoriza intrările și ieșirile din Primăria Bistrița. Se va face și pontajul electronic, ceea ce va ridica nivelul de disciplină din Primărie. Prioritar este corpul principal, unde lucrează cei mai mulți salariați ai Primăriei Bistrița”, spunea în februarie, primarul Ioan Turc.

Interfața de un milion de lei

Anul trecut, Primăria Bistrița și-a „machiat” și site-ul oficial, cu nu mai puțin de un milion de lei, din fonduri europene. Licitația a fost organizată încă de pe vremea fostului primar Ovidiu Crețu, iar contractul presupunea și livrarea de echipamente hard și 11 aplicații informatice menite să faciliteze interacțiunea cetățeanului cu administrația locală.

În noul portal web al Primăriei Bistrița sunt integrate mai multe aplicații, menite să te ajute că îți rezolvi parte din treburile avute la municipalitate cu doar un click și fără a mai fi nevoit să te deplasezi fizic la instituție.

Printre aplicații de numără una de plăți online, de pe telefon, pentru impozite și taxe, o aplicație pentru eliberarea online de certificate de atestare fiscală, o aplicație pentru depunerea și consultarea online a declarațiilor pentru impozite și taxe locale, o aplicație de consultare online a „dosarului personal” cu documente emise de autoritatea fiscal locală, o aplicație pentru depunerea online a petițiilor sau o aplicație care permite consultarea/vizualizarea online a istoricului interacțiunii cetățeanului cu autoritatea online.

De asemenea, este prevăzută o aplicație de tip GIS pentru semnalarea online a defecțiunilor și altor avarii apărute la diversele dotări publice existente, dar și o aplicație pentru bugetarea participativă. Multe dintre aplicații încă nu sunt funcționale, deși de atunci a trecut mai bine de un an.

Noul site are o secțiune dedicată urbanismului și una parcărilor online. Prin intermediul site-ului se vor putea depune petiții online, consultări, sondaje și chestionare publice.

De pe noul site au dispărut și mai multe informații publice, cum ar fi declarațiile de avere și interese ale funcționarilor, certificatele de construire și urbanism eliberate și chiar telefoanele mobile ale șefilor din Primăria Bistrița, pe care le găseai pe vechea platformă.

De site-ul Primăriei Bistrița, dar și de programul de gestiune financiar-contabilă folosit de Poliția Locală a municipiului Bistrița se ocupă cei de la Indeco Soft Baia Mare, care au și pus mâna pe mai multe contracte  de la Primăria Bistrița în cursul anului trecut și a acestui an.

Andreea Moldovan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.