Ovidiu Cretu vrea transparenta in administratie si in numele primariei a oferit 110.000 de lei pentru servicii de publicitate. Sepia Print s-a prezentat si a castigat contractul de una singura, fiind unica firma participanta la licitatie.
Probabil concurenta nu a indraznit sa intre in lupta, dintr-un simplu motiv: firma castigatoare avea un atu important, deoarece a facut campanie electorala PSD-ului.

Primaria Bistrita a oferit un contract de publicitate singurei firme care a participat la licitatia organizata in acest sens. Pentru serviciile de publicitate media, Sepia Print SRL va incasa 110.000 de lei, bani cu care va informa opinia publica despre activitatile institutiei condusa de Ovidiu Cretu.
Initial, contractul de publicitate a fost supraestimat, la 300.000 de lei, doar ca Sepia Print a coborat stacheta  si va presta servicii media la bani mai putini, desi avea sansa de a tripla suma, fiind singura firma care a alergat dupa  banii publici pusi in joc.

Licitatie supraevaluata pentru un singur ofertant

Primaria Bistrita ofera un contract de publicitate unei firme de publicitate, ai carui actionari – Flaviu Olinca si Cristian Bumbu – sunt asociati intr-o alta firma – Grup Ares Design SRL, firma care a prestat servicii de campanie PSD-ului. Responsabilii cu comunicarea din aparatul lui Cretu au intocmit un caiet de sarcini in care au specificat toate conditiile pentru castigarea contractului. Conform datelor culese de specialistii primarului, grupul tinta vizat de serviciile de comunicare si publicitate este format din cetatenii municipiului Bistrita, institutiile publice, organizatiile non-guvernamentale de la nivel local, regional, central, international, societati comerciale, agenti economici si investitori interesati de initiativele si proiectele Primariei municipiului Bistrita. Pentru atingerea acestor obiective, municipalitatea a scos la bataie 300.000 de lei. Sepia Print a jucat cinstit si a prezentat o oferta la o valoare de trei ori mai mica, adjudecandu-si contractul la 110.000 de lei. Intelegerea cu Primaria Bistrita se va incheia la sfarsitul anului in curs, dar poate fi prelungita cu inca patru luni.

Imagine pozitiva primariei, conditie obligatorie pentru cash-ul pus in joc

Conditie obligatorie in desemnarea firmei castigatoare a fost informarea corecta, obiectiva si in timp real a societatii civile despre activitatea Primariei municipiului Bistrita, dar si construirea, promovarea si mentinerea unei imagini institutionale pozitive.
Scopul urmarit consta in cresterea gradului de informare, constientizare si implicare a cetatenilor in procesul de luare a deciziilor administrative si in procesul de elaborare a actelor normative. Pentru ca serviciile de publicitate sa fie de calitate, trebuie ca informatia sa ajunga la un numar cat mai mare de cetateni din raza administrativ teritoriala a municipiului Bistrita.

Cretu a gasit cheia succesului si sparge bani pentru o administratie transparenta

Prin achizitia de servicii de comunicare si publicitate poate fi indeplinita obligatia de transparenta, respectiv obligatia administratiei publice de a informa si de a supune dezbaterii publice proiectele de acte normative, de a permite accesul la luarea deciziilor administrative. In acest context se impune ca informatia sa ajunga la un numar cat mai mare de cetateni atat prin intermediul mass-media cat si ca urmare a organizarii de evenimente cu scop de informare a cetatenilor.
In acest sens, Ovidiu Cretu a dezvoltat un trust puternic, odata cu instalarea in fotoliul de primar. Municipalitatea detine o revista ce apare lunar, intitulata sugestiv Primaria Bistrita si un ziar online actualizat zilnic. Toate acestea sunt finantate din bugetul public al municipiului. Tot pentru implicarea cetatenilor, Cretu a dat comanda sa se amplaseze panouri de informare in punctele de interes ale orasului. Aceste panouri confectionate din metal si sticla au costat aproximativ 23.000 de lei si au provocat un scandal in randul opiniei publice, pentru fiecare panou s-au spart aproape 6.000 de lei.

Mancare si bautura gratis, in caz de nevoie

Conform conditiilor contractuale, Sepia Print este obligata ca la solicitarea expresa a primariei sa organizeze si mediatizeze evenimente, dezbateri publice, conferinte de presa si alte evenimente cu caracter publicitar, care vor presupune asigurarea activitatilor de secretariat si protocol. Firma interesata sa puna mana pe banii publici trebuia sa aiba capacitatea de a asigura servicii de catering pentru participantii la conferinte, fiind o conditie eliminatorie in contract.

Sepia Print la al doilea contract de publicitate in mandatul lui Cretu

Firma castigatoare era obligata sa aiba experienta in prestarea serviciilor de comunicare si sa poata dovedi ca a derulat in ultimii trei ani, un contract de servicii de comunicare si publicitate in mass media locala, sens in care a prezentat o copie dupa acest contract si o recomandare de la beneficiarul contractului respectiv. In acest caz, primaria s-a vazut obligata sa recomande firma castigatoare, Sepia Print fiind la al doilea contract de acest gen cu municipalitatea.
De mentionat ca doi dintre cei trei asociati ai SC Sepia Print SRL sunt parteneri intr-o alta firma de profil – SC Grup Ares Design -, firma cu ajutorul careia PSD si-a facut campanie in 2004.
Pentru o cat mai buna comunicare intre beneficiarii contractului, Sepia Print va participa la sedintele de planificare a activitatilor de comunicare si publicitate, organizate saptamanal la sediul primariei.
Practic, Sepia Print nu face altceva decat sa intermedieze contractele de publicitate cu Primaria Bistrita. Societatea va incheia intelegeri contra cost cu institutiile media si va executa doar partea de tipografiere, fiind vorba de o agentie de publicitate, pana la urma.
Din comoditate, primaria a scos la pachet toate serviciile de publicitate si a preferat sa dea mana libera unei singure firme. Municipalitatea a avut o scapare si a estimat valoarea licitatiei la 300.000 de lei, triplu fata de valoarea reala a contractului. Doar ca Sepia Print a preferat sa joace corect si a prezentat o oferta reala, de trei ori mai mica si si-a adjudecat contractul cu 110.000 de lei.
„Noi aveam doua posibilitati: sa solicitam servicii de publicitate pentru fiecare sector video, audio, presa scrisa sau sa licitam la pachet unei singure firme care sa se ocupe de toate aspectele. Am ales a doua varianta si deoarece nu am putut merge pe atribuiri directe, fiind vorba de o valoare mare am organizat o licitatie la care s-a prezentat o singura firma, care a si castigat contractul cu Primaria Bistrita”, sustine Mihai Rusti, purtatorul de cuvant al institutiei.

Cosmin Botezat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.