Social media a devenit un instrument crucial pentru politicieni, în condițiile în care le oferă șansa de a comunica direct cu alegătorii și-și pot promova activitățile și realizările.

În acest context, cum alegerile bat la ușă, Gazeta de Bistrița va analiza vizibilitatea în mediul online a deputaților din Bistrița-Năsăud, care, cu bune și cu rele, au încercat să scoată capul într-o lume tot mai divizată, în special în mediul online.

Deputatul devenit ministru, foarte vizibil pe FB

Începem cu Bogdan Ivan, cel mai tânăr ministru din cabinetul lui Marcel Ciolacu. El și-a consolidat prezența pe Facebook, împărtășind cu alegătorii săi atât realizări profesionale, cât și momente personale. Cu peste 19.000 de urmăritori, ministrul Digitalizării se poate lăuda că postările sale adună sute de distribuiri și între 60 și 200 de like-uri în medie.

Ministrul nu doar informează despre activitățile sale și locurile unde călătorește, ci și interacționează cu internauții, răspunzând la întrebări și comentând pe diverse teme. Vizitele sale în localitățile din județul Bistrița-Năsăud și postările cu accente personale, precum cele la biserică sau alături de familie, conturează o imagine mai apropiată și autentică.

Liberalii, una caldă, alta rece

În schimb, deputata PNL Morar Olivia-Diana nu se bucură de aceeași vizibilitate pe social-media ca Bogdan Ivan. Cu postări care adună între 20 și 180 de like-uri, Diana Morar pare să se concentreze mai mult pe aspectele legate de activitatea PNL în Parlament.

Cu toate acestea, în ultimele luni, deputata a câștigat notorietate prin apariții mai frecvente la televizor și radio. Cu 7.000 de urmăritori, Morar are încă o prezență modestă pe Facebook și urmărește doar 52 de persoane.

Trebuie să precizăm faptul că Bogdan Ivan are o prezență mai activă decât deputata PNL, Diana Morar, ea fiind mai concentrată pe activitatea parlamentară și prin apariții publice în media tradițională. Cum vor evolua strategiile lor de comunicare în viitor rămâne de văzut, având în vedere dinamica mereu schimbătoare a peisajului politic și mediatic.

În peisajul politic al județului Bistrița-Năsăud, deputatul Robert Sighiartau iese în evidență ca o veritabilă „vedetă”, cu aproape 200.000 de urmăritori și o prezență online activă. Comparativ cu colegii săi, Bogdan Ivan și Diana Morar, Sighiartău reușește să atragă un număr impresionant de aprecieri și distribuiri. Dacă stăm bine și facem un simplu calcul, toți deputații de Bistrița-Năsăud nu au împreună urmăritorii pe care deputatul PNL Robert îi are.

Cu postări care adună, în medie, în jur de 1000 de like-uri și distribuiri în sute, deputatul bistrițean se bucură de un suport semnificativ din partea comunității online. Nu ezită să împărtășească aspecte mai personale ale vieții sale, incluzând fotografii alături de familia sa, compusă din cinci copii.

În plus față de postările personale, Sighiartau folosește platforma socială pentru a comunica și realiza schimbări în comunitatea sa. Un exemplu notabil este reușita prin intermediul unui amendament la Bugetul de Stat, prin care a alocat fonduri pentru achiziționarea unui CT nou pentru Spitalul din Năsăud, care deservește aproximativ 120.000 de locuitori.

Este clar că Sighiartău are în spatele lui „o armată” de oameni care reușesc să-i creioneze o imagine de om politic puternic, important, chiar dacă lucrurile nu stau chiar așa. Să nu uităm că Sighiartău este luat în vizor de „dinozaurii” din PNL, în condițiile în care nu se ferește să critice PSD-ul și coaliția de guvernare.

Este interesant de văzut cum va reuși să folosească această strategie în viitor, într-un peisaj politic și digital în continuă schimbare și cu dușmanii din interior care abia așteaptă să-l vadă plecat.

Nivel considerabil de atenție

În contrast cu alte figuri politice din Bistrița-Năsăud, deputatul PSD Daniel Suciu adoptă o abordare distinctă pe platforma socială, cu un număr de urmăritori de aproximativ 10.000 pe Facebook. În ciuda diferenței de popularitate față de colegul său Robert Sighiartau, Suciu își construiește o prezență online semnificativă. Deputatul PSD nu ezită să-și evidențieze relația strânsă cu ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, prezentându-i pe cei doi în fotografii în care transpare o prietenie autentică.

Cu postări ce adună între 40 și 400 de like-uri, Suciu demonstrează că reușește să atragă un nivel considerabil de atenție. Mai mult decât atât, răspunsurile sale prompte la comentariile alegătorilor, indiferent de conținutul acestora, subliniază un dialog deschis și o abordare receptivă. Prieten, cot la cot, cu Bogdan Ivan, Daniel Suciu reușeste să trimită urmăritorilor săi un mesaj clar: că prietenia se poate contura și în politică, nu doar pe interese și de scurtă durată.

Deputatul din umbră: implicare limitată și prezență scăzută pe social media

Un nume care strălucește mai puțin în lumina reflectoarelor este acela al deputatului Lorant Zoltan Sas, fost membru USR, acum membru al partidului REPER condus de Dacian Cioloș. Cu mai puțin de 2.000 de urmăritori pe Facebook, Sas pare să fie printre cei mai puțin cunoscuți și vizibili parlamentari de Bistrița-Năsăud.

Cu postări care apar o dată la câteva zile și care adună în medie doar 60 de like-uri, deputatul REPER se remarcă prin absența sa relativă din peisajul online. Mai mult, distribuirea în principal a postărilor colegilor săi de partid sugerează o implicare redusă în comunicarea directă cu cetățenii.

Comparativ cu alți deputați din Bistrița-Năsăud, Lorant Zoltan Sas rămâne în umbră, având o prezență social-media modestă și o interacțiune limitată cu comunitatea online. Chiar dacă vizibilitatea și comunicarea în mediul online sunt cruciale, Lorant Sas folosește strategii prudente, ceea ce nu influențează nivelul său de impact și notorietate în rândul alegătorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.