Iabilet.ro a fost amendată de Protecția Consumatorilor după ce nu a returnat contravaloarea unor bilete pentru spectacole care au fost anulate.
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Cluj, entitatea care gestionează plângerile legate de platforma online iabilet.ro la nivel național, a efectuat o operațiune de control la operatorul economic care administrează platforma. În decursul a aproximativ 10 luni, ANPC a primit peste 100 de plângeri.
„Cele 124 de reclamații primite de la consumatori, între mai 2023 și martie 2024, au semnalat lipsa restituirii contravalorii unor bilete achiziționate pe platforma iabilet.ro pentru spectacolele care au fost anulate”, a transmis ANPC.
Operatorul a fost amendat cu 55.000 de lei după verificări și a fost obligat să înceteze practicile comerciale incorecte, prin restituirea integrală a sumelor achitate pentru evenimentele anulate, la cererea consumatorilor, indiferent de termen.
Comisarii CJPC Cluj au constatat că persoanele care achiziționau bilete erau obligate să accepte condițiile din termenii generali „fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor și condițiilor impuse și fără a avea posibilitatea de a alege în cunoștință de cauză, ceea ce implică un timp insuficient pentru a-i studia, fiind obligați să-și asume aceste condiții prin bifarea în procesul de achiziționare a biletului”, conform News.ro.