Cei de la Îndemânarea Prodcom au planuri mari, chiar dacă vremurile sunt tulburi. După ce anii trecuți a cumpărat cu un purcoi de bani Hotel Castel Dracula, acum constructorul își îndreaptă atenția asupra fabrica de pe centură a celor de la Roseyarns.

Îndemânarea Prodcom și-a extins deja business-ul spre partea de prelucrări ți confecții metalice. În ultimii doi ani a pus la punct într-o fabrică situată în Livezile, iar de curând a cumpărat Roseyarns, fabrică situată pe drumul de centură al muncipiului.

„Platforma va trece printr-un ușor proces de împrospătare, iar apoi vom trece la dotarea fabricii cu echipamente specifice acestui domeniu de activitate. În principiu, dorim să accesăm și fonduri europene pentru a reuși acest lucru, dar nu e obligatoriu. Oricum, producția o vom începe etapizat, pe măsură ce vor intra comenzi și proiecte noi de la clienții noștri”, a declarat pentru Bistrița Business, Alexandru Simionca, directorul Îndemânarea.

Roseyarns își așteaptă falimentul și se „luptă” în instanță cu Primăria Bistrița

Fabrica de textile Roseyarns, proaspăt achiziționată de Îndemânarea Prodcom situată pe Drumul de Centură este în moarte clinică. În linie dreaptă este și falimentul societății, deși procesul a început acum mai bine de 6 ani. Peste 20 de firme, instituții publice și persoane fizice s-au înscris la masa credală și așteaptă să își recupereze banii de la producător.

Culmea, producătorul a pus mâna și pe un teren de aproape două hectare în vecinătatea fabricii, tocmai de la Primăria Bistrița, pentru suma derizorie de 15.000 de euro. Se întâmpla în 2003, iar producătorul se angaja să construiască acolo funcțiuni sociale: un cabinet stomatologic, o cantină pentru muncitorii săi, un teren de sport. Contractul a fost semnat în 2004, însă terenul a fost lăsat ani de zile exact cum a fost preluat. Ba mai mult, în 2007, Roseyarns mai cere o prelungire a termenului cu încă 3 ani, până în 2010.

În 2007, Roseyarns a venit la Primăria Bistrița și a cerut o prelungire a termenului cu încă trei ani, până în anul 2010. Printre argumentele și explicațiile pentru neînceperea construcției s-au numărat faptul că între cele două proprietăți și anume cea achiziționată și cea deținută deja există o cale de acces, faptul că durează foarte mult obținerea avizelor pentru lucrările de apă și canal sau chiar că s-ar fura materialele de construcție de pe teren.

Consiliul Local a mai acordat o șansă investitorului și a fost de acord cu prelungirea termenului până în 2010. Nici acest termen nu a fost îndeplinit, însă Primăria Bistrița nu s-a grăbit să recupereze terenul, în ciuda faptului că exista un pact comisoriu de gradul IV, care prevede rezoluțiunea (desființarea) contractului fără notificări sau judecată.

Primăria Bistrița și-a adus aminte în 2016 că are în proprietate, în zona industrială, un teren numai bun pentru relocarea pieței de la ruși. De atunci, municipalitatea se chinuie să obțină în instanță acest teren.

Îndemânarea vrea să „reînvie” și Hotel Castel Dracula

Acum doi ani, Îndemânarea Prodcom a mai făcut o investiție importantă: Hotel Castel Dracula, din Pasul Tihuța. Constructorul a plătit pentru hotel mai bine de un milion și jumătate de euro.

Hotel Castel Dracula a fost scos la vânzare pentru 7 milioane de euro, în prima fază, în 2018. Ulterior, prețul a scăzut la 4 milioane de euro, însă nici așa nu a făcut cu ochiul investitorilor, Ioan Moldovan luând hotărârea să îl închidă, pentru a mai tăia din costurile de funcționare, având în vedere faptul că turiștii nu prea se înghesuiau. Hotelul a fost evaluat la doar 1,6 milioane de euro.

Surse Gazeta de Bistrița spun că Hotel Castel Dracula a fost vândut în urma unei licitații online. Bijuteria neșlefuită din Pasul Tihuța a fost vândută pentru 1,6 milioane de euro și încă n-a fost redeschisă.

Hotelul, o adevărată atracție turistică, se întinde pe 4.097 de metri pătrați și are trei etaje. Acesta are 140 de locuri de cazare, un restaurant, o cramă, două bucătării, o terasă și o zonă specială de agrement, unde doritorii pot să în întâlnească pe contele Dracula.

Acesta a fost gândit de Alexandru Misiuga, șef al turismului din Bistrița-Năsăud în perioada comunistă. În prima fază, acesta a purtat numele Hotel Tihuța, fiind schimbat după Revoluție.

Ioan Moldovan a pus mâna pe acest hotel în anii `80, când l-a preluat în gestiune. În prima fază, omul de afaceri a luat contact cu castelul ca simplu bucătar. La începutul anilor `90, acesta a reușit să cumpere hotelul.

Îndemânarea Prodcom a bifat 11 contracte cu statul anul trecut

Doar anul trecut, Îndemânarea Prodcom SRL a prins 11 contracte cu statul. Deși 2022 este abia la început, constructorul a pus mâna și anul acesta pe un contract cu Compania Națională de Investiții, pentru construirea unui pod în județul vecin, Mureș. Aceste lucrări îi vor aduce constructorului 780.000 de lei.

Anul trecut, Îndemânarea s-a ocupat și de DJ 154 D, contract cu Consiliul Județean ce i-a adus nu mai puțin de 65,6 milioane de lei. Tot Îndemânarea se va ocupa și de centura Becleanului, proiect în valoare de aproape 50 de milioane de lei.

Pentru reabilitarea și modernizarea străzii Tărpiului, contract cu Primăria Bistrița, Îndemânarea primește 11,7 milioane de lei. Tot anul trecut, Îndemânarea a mai prins de la Consiliul Județean lucrări de siguranță rutieră, valoarea contractului fiind relativ modestă: 416.687 lei.

Pentru modernizarea unor străzi din Arcalia, constructorul primește 2,3 milioane de lei, iar pentru modernizarea DJ172 G 6,5 milioane de lei. Anul trecut, Îndemânarea Prodcom a furnizat și materiale pietroase în valoare de 1,8 milioane de lei. Cumpărătorul a fost tocmai Romsilva.

Astfel, nu e de mirare faptul că Îndemânarea Prodcom are o cifră de afaceri pe 2020 de 57,8 milioane de lei. Profitul este însă mai mult decât modest: doar 2,5 milioane de lei. În 2019, cifra de afaceri ajungea la 54,5 milioane de lei, iar profitul abia se apropia de 1,4 milioane de lei.

În 2018, cifra de afaceri nu trecea de 35,5 milioane de lei, iar profitul era de doar 687.600 de lei. În 2017 a mers mai rău: cifră de afaceri de 15,4 milioane și profit de doar 231.900 de lei.

Nu lipsesc nici datoriile. În 2020, Îndemânarea Prodcom raporta datorii de aproape 43 de milioane de lei. În 2019 acestea erau de 40 de milioane, iar în 2018 la jumătate: 22 milioane.

Andreea Moldovan

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.