Aproximativ un milion de lei a împărţit anul acesta Primăria Bistriţa, prin atribuiri directe. Circa jumătate din bani au fost cheltuiţi în primele şase luni ale acestui an, iar cealaltă jumătate din iulie încoace. Avem de a face cu contracte care vizează servicii de întocmire a documentaţiilor, servicii de pază sau achiziţionare de aparatură, servicii de telefonie sau achiziţionare

 

Anul trecut municipalitatea bistriţeană condusă de primarul Ovidiu Creţu a împărţit nu mai puţin de 50 de contracte prin atribuire directă, a căror valoare însumată depăşeşte 1,18 milioane lei. Anul acesta, numărul contractelor este la aproximativ jumătate însă valoarea acestora trece cu puţin peste un milion de lei. Evident, banii cheltuiţi provin din bugetul local al municipiului.

 

77.000 lei pentru documentaţii

Primul contract atribuit direct de Primăria Bistriţa a fost în valoare de 77.000 lei şi a avut ca obiect elaborarea documentaţiei tehnico-economice la obiectivul de investiţii „Dispecerat Operativ pentru Ordine Publică şi Servicii de Protecţie Civilă”. Contractul a fost atribuit în luna februarie unei firme din Bistriţa, SC Kes Project SRL.

 

În aprilie se împart peste 150.000 lei

În luna aprilie urmează cel de-al doilea contract cu atribuire directă, al cărui obiect făcea referire la scrisorile anuale pe care primarul trebuie să le trimită contribuabililor bistriţeni. Numai că acest lucru ar trebui, teoretic, conform legii, să aibă loc la începutul anului şi nu după 4 luni, însă având în vedere că urma o campanie electorală, întârzierea a fost pe deplin „justificată”. Astfel că respectivul contract – Scrisoarea anuală a Primarului municipiului Bistriţa, înştiinţarea de plată pentru impozite şi taxe aferente anului 2016 şi Broşura Bistriţa 2012 – 2016 – în valoare de 30.737,32 lei a fost atribuit unei firme din Jibou, jud. Sălaj – SC Absolut SRL.

În aceeaşi lună, municipalitatea bistriţeană atribuie şi contractul pentru furnizarea de combustibil necesar maşinilor primăriei (benzină fără plumb), în valoare de 40.964,4 lei. Fericitul „câştigător” a fost Lukoil Romania SRL.

Cel de-al treilea contract din aprilie a avut ca obiect serviciile de telefonie mobilă, evident pentru angajaţii municipalităţii care dispun de telefoane de serviciu. În acest sens, Primăria Bistriţa a atribuit contractul companiei Orange Romania SA, valoarea acestuia fiind de 26.826,6 lei.

În aceeaşi perioadă, municipalitatea s-a îngrijit şi de serviciile de internet, intranet şi televiziune necesare Primăriei Bistriţa, motiv pentru care a scos de la buget 27.900 lei, valoarea contractului atribuit companiei UPC Romania. Aceeaşi companie a primit şi contractul pentru furnizarea serviciilor de telefonie fixă, motiv pentru care în conturi îi mai intră alţi 28.380 lei.

Tot în aprilie, primăria Bistriţa a achiziţionat două licenţe ArcGis pentru desktopuri de la SC Esri Romania SRL din Bucureşti, contra sumei de 32.140 lei.

CRETU_1

Aproape 180.000 lei tocaţi în mai

În primele zile ale lunii mai, Primăria Bistriţa atribuie un nou contract, în vederea elaborării documentaţiei tehnico-economice pentru reabilitarea şi modernizarea Centrului multifuncţional pentru activităţi sociale de pe str. Trandafirilor. Valoarea contractului a fost de 46.200 lei şi a fost atribuit unei firme clujene – SC Sisco Strategies SRL.

În aceeaşi perioadă municipalitatea atribuie încă un contract, pentru furnizare de licenţe Microsoft (3 bucăţi), în valoare de 34.538 lei, acesta fiind primit de o altă firmă clujeană – SC Bad Dog Office Distribution SRL.

La jumătatea lunii mai vine rândul unei firme bistriţene să primească un contract de la municipalitate, un nume de altfel destul de cunoscut – SC Tudor SRL, care contra furnizării de hârtie pentru fotocopiatoare frmat A3 primeşte suma de 43.542 lei.

Spre finele aceleiaşi luni, cu o campanie electorală care bătea tare la usă, Primăria Bistriţa s-a gândit să aibă grijă de parcările de reşedinţă, mai precis de marcarea acestora. Din acest motiv a scos de la buget suma de 29.250 lei, bani care intră în conturile firmei SC Multi-Media prod SRL din Bistriţa. Firma bistriţeană are, culmea, obiect principal „activităţi ale agenţiilor de publicitate” , iar ca obiect preponderent „activităţi ale direcţiilor (centralelor), birourilor administrative centralizate”.

În aceeaşi perioadă, municipalitatea a achiziţionat şi un ploter multifuncţional color CANON, de la SC Union CO SRL din Cluj-Napoca, motiv pentru care a plătit nu mai puţin de 22.975 lei.

 

Peste 300.000 lei, în iunie

Imediat după alegerile locale, municipalitatea a atribuit un contract destul de piperat pentru achiziţionarea de cartuşe pentru fotocopiatoare, imprimate şi faxuri. Contractul, în valoare de 103.690,89 lei, a fost atribuit unei firme bistriţene – SC Lanioti Systems SRL.

La jumătatea lunii iunie a venit rândul unei companii bistriţene, abonată la banii publici ai municipalităţii, să primească un contract. 24.900 lei plăteşte municipalitatea firmei Tourmont King SRL pentru prestarea serviciilor de actualizare şi promovare a paginii web „www.cetateabistrita.ro”.

La finele aceleiaşi luni, municipalitatea bistriţeană mai atribuie direct alte două contracte. Unul a avut ca obiect prestarea serviciilor de pază, servicii de monitorizare şi mentenanţă a sistemului de alarmă şi servicii de transport valori. Contractul, în valoare de 166.632,6 lei a fost primit de firma clujeană Ager Dan Security SRL. Cel de-al doilea, în valoare de 21.800 lei, a vizat achiziţionarea de către Primăria Bistriţa a unui dispozitiv pentru distrugerea documentelor.

 

Iulie şi august uşurează vistieria primăriei de încă circa 145.000 lei

Pe 19 iulie municipalitatea atribuie nu mai puţin de patru contracte, având acelaşi obiect – Prestare servicii în vederea înscrierii în cartea funciara-domeniu public – şi aceeaşi valoare: 14.900 lei. Teoretic am putea vorbi despre un singur contract însă împărţit în patru loturi. Toate cele patru contracte au fost atribuite unei firme din Suceava – SC Cadasplan Solution SRL, care şi-a mai adăugat în conturi în total 59.600 lei.

Luna august, spre final, aduce în prim plan o firmă binecunoscută bistriţenilor şi nu numai, SC MIS Grup SRL, care primeşte şi ea un contract prin atribuire directă, în valoare de 70.735,27 lei. În schimbul banilor firma familiei Iugan s-a angajat să furnizeze, să monteze şi să pună în funcţiune două lifturi pentru transport alimente pentru cantina Colegiului Naţional „Liviu Rebreanu”.

 

În perioada septembrie – noiembrie „fac picioare” alţi aproape 211.000 lei

La jumătatea lunii septembrie, municipalitatea atribuie contractul pentru servicii de comunicare a informaţiilor de interes public, în valoare de 13.760 lei. Acesta a revenit Casei de Presă şi Editura Răsunetul.

Peste aproximativ o lună, pe 10 octombrie, vine rândul unui alt contract cu privire la elaborarea documentaţiei tehnico-economice privind reabilitarea şi modernizarea Şcolii Gimnaziale nr. 1 de pe str. Independenţei din municipiu. Acesta a fost atribuit firmei clujene Pro Arcad Grup SRL, iar suma care îi intră la final în conturi 130.846 lei.

Pe 17 octombrie este atribuit un contract mic, de doar 6.000 lei, pentru servicii de verificare a proiectelor de specialitate din cadrul documentaţiei. Contractul a intrat în portofoliul unei firme din Târgu-Mureş – SC Arhing SRL.

Aproximativ o săptămână mai târziu, pe 25 octombrie, este atribuit unei firme bistriţene cu nume binecunoscut – SC Bia Si Com SRL un contract în valoare de 13.860 lei. Contra acestei sume, firma trebuie să asigure servicii de întreţinere, plus două revizii anuale la echipamente şi instalaţii de climatizare de tip Daikin.

În aceeaşi lună octombrie, chiar în ultima zi, SC Alluzone Guard SRL, o firmă de pază din municipiul Cluj-Napoca, primeşte un contract în valoare de 33.271,68 lei. Pentru aceşti bani, aşa cum se poate deduce, firma clujeană trebuie să asigure servicii de pază. Mai precis discutăm de servicii de pază şi intervenţie şi monitorizare a sistemului de alarmă precum şi servicii de transport valori.

În luna noiembrie, mai spre final, municipalitatea împarte un singur contract. Cel puţin acesta este publicat deocamdată pe SEAP de administraţia locală bistriţeană. Astfel, primăria a achiziţionat cu 13.260 lei, de la SC Asix Ro Prodcom SRL din Bistriţa, acoperiş personalizat pentru 30 de tarabe din lemn.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.