O dată cu începerea anului școlar 2015-2016, peste 12.000 copii din 64 de școli primare vor lua parte la cea de-a doua ediție națională a campaniei Traffic Snake Game (TSG), inițiativă creată pentru a încuraja elevii, părinții și cadrele didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun, atunci când se deplasează la școală. Campania se organizează în paralel, în 19 țări europene.

În România, Traffic Snake Game se desfășoară sub denumirea „OSCAR, ȘARPELE HOINAR”. Ediția 2015 are loc în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității, în perioada 21 septembrie – 2 octombrie, în 16 orașe: Aiud, Alba Iulia, Bistrița, Brașov, București, Făgăraș, Focșani, Giurgiu, Iași, Mizil, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Târgu Mureș și Timișoara.

„Această campanie își propune să combată o serie de percepții negative privind siguranța în trafic și să promoveze modurile de deplasare sustenabile ca distractive și sănătoase. Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conștienți de mediul înconjurător și își dezvoltă aptitudini privind siguranța în deplasare, precum și capacitatea de a anticipa acțiunile celorlalți participanți la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exercițiu fizic, recomandat zilnic copiilor. Un alt beneficiu provine din decongestionarea traficului și reducerea aglomerației, în zonele adiacente școlilor”, informează municipalitatea.

Ediția 2014 a campaniei „OSCAR, ȘARPELE HOINAR” a înregistrat rezultate record, în cele 13 orașe participante. Cei peste 7.800 de elevi înscriși în campanie au obținut economii de peste 57.000 km care ar fi fost parcurși cu autoturismul, precum și reducerea cu peste 9.800 kg a emisiilor de CO2:

Rezultatele obținute, precum și imagini din campania desfășurată în fiecare școală, pot fi vizualizate direct pe site-ul oficial al campaniei.

Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul pe jos și cu bicicleta la școală, având ca principal grup țintă elevii și părinții acestora. Campania constă într-un joc distractiv și ușor de implementat. Pe lângă jocul efectiv, fiecare școală participantă este încurajată să organizeze acțiuni conexe și să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic și mobilitate, mediu înconjurător și sănătate.

Traffic Snake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor, o campanie la nivel european. Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creșterea utilizării modurilor de transport durabil și la reducerea emisiilor de CO2.

Rețeaua Traffic Snake Game a fost creată pentru a răspândi și replica acest exemplu în Europa, 19țări fiind implicate în momentul de față în această inițiativă. Principalul scop al rețelei este de a implementa campania TSG, de a extinde impactul acesteia și de a disemina rezultatele și experiențele participanților. Proiectul european Traffic Snake Game Network, implementat în România de Asociația OER, este cofinanțat în perioada 2014-2016 prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.

Municipiul Bistriţa a participat la ediţia din anul 2014 cu un număr de 906 elevi din clasele primare de la următoarele unităţi de învăţământ bistriţene: Şcoala gimnazială nr. 1, Şcoala gimnazială „Avram Iancu”, Şcoala gimnazială nr. 4, Şcoala gimnazială „Ştefan cel Mare”, Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu”, Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” şi Liceul de Arte Plastice „Corneliu Baba”.

La ediţia din acest an participă un număr de 1810 elevi bistriţeni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.