Peste 500 de locuri de parcare au fost marcate la Bistriţa prin Programul de Atribuire a Parcărilor. În prezent se lucrează la marcarea de parcări în zona Dragoş Vodă şi Împăratul Traian. Cât priveşte crearea de parcări în Piaţa Mihai Eminescu, acestea vor fi eventual subterane, şi nu supraterane cum au propus unii consilieri locali.

Programul de Atribuire a Parcărilor din Bistriţa a început în luna august a acestui an. Până la ora actuală au fost licitate circa 320 de locuri de parcare, din cele 500 marcate deja în zona strada Gării – Cuza Vodă şi Arţarilor. Astfel, peste 70 % dintre locurile de parcare scoase la licitaţie au fost deja ocupate. În primăvara anului viitor, Programul de Atribuire a Parcărilor continuă cu marcajele specifice în cartierul Ştefan cel Mare. Deşi la început Programul părea a nu fi pe placul tuturor, se pare că cetăţenii Bistriţei s-au conformat să deţină un loc de parcare al lor, pentru care evident că şi plătesc. În municipiul Bistriţa există aproximativ 10.000 de locuri de parcare amenajate.
La ora actuală muncitorii din cadrul Direcţiei de Administrare a Domeniului Public a Primăriei Bistriţa se află într-o activitate continuă de identificare şi marcare a acestor parcări, însă nu pentru foarte mult timp, deoarece instalarea sezonului rece îi va obliga să continue marcarea parcărilor abia în primăvara anului viitor. Pentru un loc de parcare, bistriţenii care au câştigat la licitaţie, trebuie să scoată din buzunar, lunar, 10 lei. Abonamentul pe un an de zile costă 120 de lei, iar locul de parcare le este asigurat zilnic între 15.30 după-amiază şi 8.00 dimineaţa. Cei care parchează pe un loc câştigat de altcineva prin licitaţie, riscă să se trezească cu maşina ridicată.
În ceea ce priveşte problema realizării unui număr mai mare de parcări, chiar subterane sau supraterane, aceasta a fost mult discutată la Bistriţa. Cu toate că reprezentanţii PD-L în Consiliul Local au depus la începutul lunii octombrie un proiect de hotărâre care vizează construirea de parcări supraterane în Piaţa Mihai Eminescu, primarul Bistriţei, Ovidiu Teodor Creţu, exclude din start această posibilitate, optând pentru crearea în acea zonă a unor parcări subterane.

Parcările cu marcaj încep să prindă la bistriţeni

Potrivit precizărilor făcute de primarul Ovidiu Teodor Creţu, prin Programul de Atribuire a Parcărilor în municipiul Bistriţa au fost licitate peste 300 de locuri de parcare, la preţul de pornire stabilit. Anul acesta vor mai fi marcate parcări şi în zona Dragoş Vodă, iar în primăvara anului viitor va veni rândul parcărilor din cartierul Ştefan cel Mare. „A fost finalizată zona cuprinsă între strada Gării şi strada Cuza Vodă, şi pe partea cealaltă, respectiv zona Decebal şi strada Arţarilor. Cu toate că în dispoziţia scrisă am specificat lucrătorilor să se oprească la strada Trandafirilor, ei au mers profesional, lărgind zona până acolo. Până în prezent au fost marcate peste 500 de locuri de parcare şi au fost licitate circa 320. În această perioadă se finalizează marcajul cu numărul maşinii care a licitat locul respectiv. La licitaţii nu a fost concurenţă, astfel că toate locurile de parcare solicitate s-au adjudecat la preţul de pornire. În prezent, continuăm această activitate şi în zona Dragoş Vodă, venind în sus pe Împăratul Traian şi strada Rodnei, până la strada Gării. În primăvara anului viitor ne vom muta în cartierul Ştefan cel Mare”, a declarat primarul.

Atenţie mare pe ce loc parcaţi!

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Bistriţa, Mihai Ruşti, spune că persoanele care parchează după ora 15.30 pe locul de parcare inscripţionat riscă se trezească cu maşina ridicată. Acesta lucru se va întâmpla începând de săptămâna viitoare, deoarece, prin licitaţie a fost desemnată o firmă care se va ocupa de ridicarea maşinilor.
„Chiar în acest moment suntem în imposibilitatea de aplica această metodă de ridicare a maşinilor, dar asta se va face într-un timp relativ scurt deoarece, recent a fost desemnată prin licitaţie o firmă, Don Cor, care se ocupă cu astfel de servicii. Astfel că, cei care îşi vor găsi locul lor de parcare ocupat după ora 15.30, nu trebuie decât să sune la acea firmă şi ei vor veni şi vor ridica maşina care a parcat pe locul lor”, a declarat pentru Gazeta de Bistriţa, purtătorul de cuvânt al municipalităţii.

Primarul nu vrea „cub de beton” în Piaţa Mihai Eminescu  

În data de 6 octombrie a acestui an, consilierii locali din partea PD-L au înaintat Primăriei Bistriţa şase proiecte privind infrastructura de bază a municipiului nostru. Printre aceste proiecte se află şi cel privind realizarea a două parkinguri, respectiv parcări supraetajate în Piaţa Petru Rareş şi Piaţa Mihai Eminescu. Primarul Bistriţei, Ovidiu Teodor Creţu exclude însă varianta realizării acestui tip de parcări, din varii motive. „Din păcate la ora actuală nu avem terenuri pentru parcări supraetajate. Am avut într-adevăr discuţii cu o firmă care este interesată de realizarea de parcări supraetajate, în special cea care o preconizam în spatele Băncii Comerciale, pe punctul termic şi pe terenul de acolo pentru care, în prezent, ne judecăm. Cred că ar fi o afacere deosebit de rentabilă acea parcare, însă din păcate, terenul este în litigiu şi nu putem să construim. Singurul teren pe care îl avem liber la ora actuală pentru realizarea de parcări, este cel din Piaţa Mihai Eminescu, dar aici, în niciun chip nu îmi doresc să se înalţe un cub de beton care să fie o parcare supraterană”, a precizat edilul Bistriţei.

Parcări subterane, agreate de executiv

Primarul Bistriţei, Ovidiu Teodor Creţu, consideră că în ceea ce priveşte creşterea numărului de parcări în municipiu există posibilitatea ca în Piaţa Mihai Eminescu să fie realizate parcări subterane. Pentru realizarea acestora însă, deocamdată nicio firmă nu s-a arătat interesată.

Totuşi municipalitatea este hotărâtă ca anul viitor să încerce obţinerea unor fonduri pentru studiul de fezabilitate necesar realizării de parcări subterane în Piaţa Mihai Eminescu. „ Acolo va fi numai o parcare subterană, care are costuri mult mai mari şi nu avem la ora actuală niciun ofertant. În proiectul de buget pe anul următor , dacă nu vom reuşi până la fundamentarea bugetului, intenţionez să prindem fonduri pentru studiile de fezabilitate şi eventual, pentru proiectul tehnic necesar parcărilor subterane, pentru a-l depune pe o eventuală Axă care se va deschide în viitor. Vom avem nevoie de mai multe proiecte care vor fi făcute cu gândul de a aştepta finanţări pe Programele Operaţionale, mai ales că se intenţionează ca la jumătate de drum în anul 2010 să se facă modificări în ceea ce priveşte direcţionarea fondurilor structurale. Inclusiv Parlamentul European lucrează la rezolvarea acestei probleme”, a declarat Ovidiu Creţu.
Problema parcărilor din Bistriţa pare să-şi găsească oarecum „naşul”: plăteşti şi parchezi, nu plăteşti, stai şi priveşti! Legat de realizarea mai multor parcări în alte zone decât cele actuale în care există locuri, mai avem speranţa că poate, poate de anul viitor încolo. Dar după cum şi-a făcut planurile municipalitatea, putem spune „Adio parcări supraterane!, Trăiască cele subterane!”.

Iulia STUPINEAN

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.