Directorii instituțiilor de învățământ din județ, s-au întâlnit în cadrul unei ședințe ISJ BN.
Inspector Școlar General Bistrița-Năsăud, Camelia Tabără le-a explicat că notele raportate la sfârșitul anului școlar trecut, nu au reflectat întocmai cunoștințele elevilor.
„Avem portofolii, avem note, toți când ne ducem și ne facem portofoliile spunem, excelent, a fost bine, dar trebuie să ne obișnuim, să ne uităm la măsurătorile pe care din fericire sistemul de învățământ, deja le pune la dispoziție. Și să conștientizăm că într-un fel ne-am deformat și noi. Cu foarte mulți am stat de vorbă în perioada evaluărilor, și la foarte mulți l-i se pare o risipă de energie și efort, dăm teste, care sunt complicate de rezolvat, de completat, și chiar noi am ajuns să spunem că nu mai contează decât notele. Că e o presiune extraordinară a părinților pentru note mari, și că din păcate adesea cedăm. Și judecata, cumva corectă a muncii noastre este ce a rămas ca achiziție interioară a copilului. Mai avem evaluările de clasa a VIII-a la care iarăși putem interpreta o serie întreagă de lucruri. Avem simulările de a XI-a care iarăși ne dezvăluie dacă vrem să ne uităm dincolo de note, o serie întreagă de lucruri. Nu mai vorbesc de bacalaureat, pentru că acolo nu o putem face decât în termen de resemnare, pentru că sunt absolvenți pe care deja i-am predat societății, și o facem numai pentru generațiile viitoare în cel mai fericit caz. Pe când ceilalți îi mai avem 2-4-6 ani în fața noastră, și atunci trebuie să corectăm. Vreau să vă atențio9nez că ne fură, pentru fiecare dascăl aveți fișă de evaluare, în care 25 de puncte din cele 100 le primește pentru realizarea activității didactice. Excelent a intrat și a ieșit de la clasă. Ce știe copilul este măsura muncii noastre și trebuie să învățăm încet-încet să ne concentrăm pe esență și pe ceea ce rămâne la fiecare copil”, a declarat Camelia Tabără.
Odată lămurite toate acestea, inspectorul școlar general Camelia Tabără, a urat tuturor mult succes și satisfacția unui act educațional de calitate.