Contestațiile de la Evaluarea Națională au scos la iveală diferențe uriașe între nota inițială și cea de după contestație. Peste 12.500 de copii de clasa a opta care au avut curajul să conteste s-au trezit cu diferențe semnificative chiar și de trei puncte și jumătate. O lucrare de 5 a devenit una de peste 8,5. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat la Digi24 că principala problemă a evaluării lucrărilor este subiectivismul și că acesta trebuie înlăturat. El a spus că se așteaptă ca și la Bacalaureat, după contestații, să fie diferențe și mai mari, decât au fost la Evaluarea Națională.
Ministrul a subliniat că este nevoie de un sistem de evaluare obiectiv, care nu poate fi decât online.
În al doilea rând, la nivelul inspectoratelor au fost formați evaluatori pentru aceste examene naționale, care nu au fost folosiți. ,,E o problemă pe care o avem în atenție și vom lua măsuri”, a spus ministrul.
Cîmpeanu a precizat că, din cele 20.000 contestații depuse la Evaluarea Națională, au rămas cu note neschimbate 1800 de elevi, peste 12.00o au fost evaluate în favoarea elevului și 6.000 notate în minus.
,,Aceste diferențe subiective au fost tot timpul anului, anul aceste au fost mai puține decât în alt an, pentru prima oară structura subiectelor a fost pe modelul PISA și au fost punctaje detaliate.
Anul acesta, subiectivismul la Evaluarea Națională a fost mult înlăturat. Au fost însă 7 note la română și 4 la matematică cu diferențe extrem de mari, chiar de 3,5 puncte. Sunt și alte greșeli administrative, legate de numerotarea paginilor, de borderou. După ce se va încheia acest proces, îmi place să cred că profesorii care au greșit nu vor mai corecta niciodată. Subiectivismul trebuie înlăturat”, a afirmat ministrul Educației.