Daimler se gandeste la asamblarea de autovehicule Mercedes, impreuna cu grupul Renault-Nissan in Europa de Est.

Productia la o uzina din Europa de Est ar putea incepe in 2016. Este vorba despre un automobil Mercedes (probabil un SUV compact) si automobile Infiniti, divizia de lux a Nissan, scrie Reuters citand Financial Times Deutschland. Decizia finala ar putea fi luata la finalul acestui an. Cotidianul german nu a spus de unde are aceste informatii. Oficialii Daimler si Renault au refuzat sa comenteze.

Uzina Dacia de la Mioveni este cea mai importanta uzina a grupului Renault Nissan din Europa de Est.

Renault mai are o fabrica in  Slovenia, la Revoz, unde se construieste Renault Clio si noul Twingo, in Turcia, la Bursa, si in Rusia.

Renault Nissan a semnat recent un acord preliminar cu gigantul rus de stat Russsian Technologies Corp., in baza caruia vor investi 750 milioane de dolari intr-un joint venture care va detine 74,5% din actiunile AvtoVAZ. Finalizarea tranzactiei este programata pentru 2014, dupa ce Renault a cumparat, in 2008, un sfert din AvtoVAZ. Noua alianta opereaza patru uzine in Rusia: Togliatti, la Moscova, St. Petersburg si Izhevsk.

Mercedes are o uzina in Ungaria, la Kecskemet, unde se construiesc modelele compacte Mercedes A si B class, urmand ca in 2013 sau 2014 sa inceapa productia la modelul CLA

Uzina de la Kecskemet va avea o capacitate anuala de 100.000 de unitati, insa aceasta cifra ar putea fi triplata prin cresterea numarului de schimburi. Directorul general al Mercedes-Benz Hungaria, Ingo Frohlich, a declarat ca societatea se asteapta ca noua generatie de autovehicule Mercedes B class sa inregistreze o crestere a vanzarilor de doua cifre in Ungaria in acest an, dupa ce in 2011 au fost vandute 1.085 de automobile.

O investitie de 800 milioane de euro, uzina din Ungaria a grupului Daimler ar urma sa aiba un personal de 2.500 de angajati pana la finele acestui an.

Daimler vrea ca prin aceasta strategie sa se apropie mai mult de rivalii de la BMW si Volkswagen ale caror rezultate financiare au fost mai bune decat ale lui Daimler.

Alianta dintre Mercedes si Renault-Nissan dateaza din 2010, insa pana acum cele doua parti au facut schimb de platforme si motoare fara a avea operatiuni de productie in comun.

Pe langa Europa, Daimler si Nissan construiesc motoare la uzina Nissan din Tenesse, SUA, atat pentru automobilele Infiniti cat si pentru Mercedes.

Cota de piata a Renault in UE a scazut in prima jumatate a anului la 8,5%, de la 9,5% in perioada corespunzatoare a anului trecut, in timp ce companiile sud-coreene Hyundai si Kia si-au extins amprenta de la 4,7% la 5,9%. BMW, care a lansat o noua versiune a compactei Seria 1 si a extins propunerile marcii Mini, si-a consolidat pozitia de la 5,7% la 6,1%.

Renault merge insa mai bine decat rivalul francez PSA Peugeot Citroen, deoarece s-a extins mai devreme pe pietele emergente si datorita aliantei cu Nissan, care dateaza din 1999. Renault genereaza 47% din afaceri in afara Europei, fata de 39% in cazul Peugeot.

Renault a obtinut in primul semestru un profit net de 786 milioane euro, datorita cresterii livraruilor cu 20% in America Latina si cu 29% in Rusia. Nissan, unde Renault detine 43% din actiuni, a contribuit cu 230 milioane euro la rezultat.

Dacia, cumparata in 1998 de grupul francez, se afla la centrul campaniei Renault de extindere pe pietele emergente, noteaza Bloomberg, deoarece companiile rivale nu pot concura cu modelul unic de tehnologie europeana la preturi mici. Spre exemplu, Sandero pleaca de la 6.790 euro in Germania, fata de 9.850 euro pentru modelul Volkswagen Up, de mai mici dimensiuni.

sursa: economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.