Odată cu extinderea intravilanului, Ovidiu Creţu a promis că va asfalta străzile din zonele noi de locuinţe . Fără bani împrumutaţi de la bănci, investiţiile se vor face exclusiv din bugetul actual al instituţiei.
În medie, municipalitatea va cheltui sume cuprinse între 650.000 şi 850.000 de euro pe kilometru pentru asfaltarea unor străzi situate în zonele rezidenţiale. De menţionat că în trei ani de mandat, administraţia Creţu a modernizat o singură stradă din zonele noi de locuinţe.

Este vorba de strada Turnului, pe care întâmplător locuieşte Ioan Găzdac, director executiv în cadrul Primăriei Bistriţa şi unul din cei care girează aceste investiţii. De asemenea, strada pe care locuieşte primarul Creţu va fi modernizată cu mult înaintea altor străzi din zonele rezidenţiale şi alături de strada pe care locuieşte arhitectul şef Monica Pop vor fi asfaltate în cursul acestui an.

Străzile de VIP-uri se asfaltează cât ai zice… Creţu

La o primă vedere asupra planului de asfaltare din acest an, prioritare sunt străzile pe care locuiesc greii din primărie. Ovidiu Creţu deţine o vilă pe strada Moşilor , stradă care va fi modernizată în cursul acestui an. Strada George Enescu unde locuieşte arhitectul – şef Monica Pop va fi şi ea asfaltată. Asta după ce strada Turnului, unde locuieşte Ioan Găzdac a deţinut titlul de singura stradă din zonele noi de locuinţe care a fost asfaltată în mandatul lui Creţu.
Pe lângă aceste străzi avantajate, au fost scoase la licitaţie străzile Secundară 6 Sigmir, – str. Secundară 13 Viişoara,  str. Matei Eminescu, str. Livezi – parţial, str. Mioriţei,  str. Secundară 9 Unirea, str. Secundară 10 Viişoara, str. Moşilor, str. George Enescu, George Mateiu, – str. Codrului.
Conform caietelor de sarcini, costul mediu al unui kilometru de drum este 820.000 de euro. Lucrările vor începe în cursul acestei veri şi în 2012 vor fi inaugurate. Modernizarea drumurilor face parte dintr-un proiect mai amplu al primăriei care prevede modernizarea pe etape a străzilor din zonele noi de locuinţe.

Fără bani la buget, continuă hârţogăria

În primă fază s-a comandat un studiu tehnic pentru 27 de străzi din municipiu, aflate în zonele rezidenţiale. Licitaţia a fost câştigată de SC TEHNOVIAL INGINERIE SRL, o firmă din Bucureşti, care va întocmi documentaţiile la un preţ de 165.000 de lei.
Amenajare străzi în zonele noi de locuinţe din municipiul Bistriţa” cuprinde un număr de 27 străzi şi anume: str. Grigore Moisil, str. Aviator Berbecariu, str. Miron Cristea, str. Viile cu Pomi, str. Remus Cristian Bucur, str. Labirintului zona Viişoara: str. Armoniei, str. Dinu Lipati, str. Gheorghe Dima, str. Valea Sigmirului, aleea Răsăritului, aleea Orizontului, aleea Trifoiului, str. Tudor Jarda, str. Sergiu Celibidacheş zona Subcetate: str. Drumul Dumitrei Vechi, str. Bradului, str. Caisului, str. Castelanului, str. Vasile Lucaciu, str. Nucului, str. Bastionului, str. Huniazilor, str. Poieniiş alte zone : str. Cocorului, str. Valea Căstăilor, str. Secundară 8 Ghinda.

650.000 de euro pe kilometru ar costa modernizarea acestor străzi, conform proiectelor tehnice.

După extinderea intravilanului au apărut străzi noi. Cele mai multe au fost pietruite de locuitori, dar în nomenclatorul stradal figurează ca şi străzi de pământ. La ora actuală sistemul rutier este alcătuit dintr-o împietruire uşoară, care prezintă o stare de degradare avansată, datorată inexistenţei unui sistem de scurgere a apelor pluviale de pe suprafaţa străzii. Elementele stradale nu sunt corelate în profil transversal şi în profil longitudinal. Toate aceste probleme împiedică desfăşurarea unei circulaţii normale în condiţii de siguranţă şi confort urban decent, fapt pentru care în conformitate cu prevederile legale se impune amenajarea acestora prin execuţia unei îmbrăcăminţi rutiere corespunzătoare traficului din zonă, amenajarea de trotuare, de noi spaţii de parcare şi chiar de spaţii verzi.
Străzile propuse la proiectare se vor amenaja ca străzi de categoria III – colectoare cu două benzi de circulaţie şi străzi de categoria IV – de folosinţă locală cu o bandă de circulaţie, ţinând seama de condiţiile prevăzute în certificatele de urbanism, de traficul rutier, de siguranţa circulaţiei, de riverani.
De asemenea, singura utilitate care lipseşte de pe aceste străzi este iluminatul stradal. Iluminatul public stradal va fi proiectat cu cablu subteran, iar stâlpii pe care se vor amplasa corpurile de iluminat vor fi amplasaţi pe trotuare.
Fără susţinere bugetară, aceste străzi vor fi finalizate în cursul anilor viitori, în condiţiile în care un kilometru costă, în medie, 650.000 de euro.

Slătiniţa şi Ghinda, singurele asfaltări marca Ovidiu Creţu

Cea mai mare realizare a primarului Creţu este modernizarea tronsonului ce face legătura DN 17 cu cartierul Slătiniţa. Licitaţia fost câştigată de două firme, şi anume SC LPD şi SC ARL, care la finalul lucrărilor au primit de la bugetul local aproape 1,5 milioane de lei. Drumul este prevăzut cu trotuare, însă numai pe o singură parte.
Lucrările pentru asfaltarea drumului de la Slătiniţa s-au desfăşurat pe două tronsoane: o parte asfaltată de SC LDP pe o porţiune de 3,6 kilometri (înspre Slătiniţa), iar cealaltă parte de SC ARL pe o porţiune de 1,5 km (dinspre Slătiniţa spre DN 17). Cu toate astea, există o porţiune care nu este finalizată şi care va fi gata probabil în cursul anului viitor. Drumul urmează a fi marcat şi astfel administraţia Creţu a bifat un mare proiect de cartier.
Cartierul Ghinda a cunoscut o puternică dezvoltare în ultima perioadă, iar strada Valea Ghinzii a fost modernizată. De mai bine de zece ani, însă, iluminatul public este principala problemă a locuitorilor. Strada care face legătura între Bistriţa şi localitatea Ghinda nu este luminată, deşi au existat solicitări adresate în scris primăriei. Aleile sunt pietruite, iar planul primăriei de asfaltare a zonelor noi de locuit lasă de dorit.  
Strada Tărpiului va fi modernizată printr-un program guvernamental şi a fost de asemenea scos la licitaţie.

Vicele Rusu vrea bani împrumut pentru străzi, Creţu îi taie piuitul

Viceprimarul Andrei Rusu ştie una şi bună şi vrea ca străzile din municipiu să fie modernizate din bani împrumutaţi, ca şi în mandatul lui Vasile Moldovan. Andrei Rusu susţine că Bistriţa se poate dezvolta numai dacă face împrumuturi. Tocmai de aceea, acesta a propus modernizarea a încă 37 de străzi din bani împrumutaţi prin contracte bancare. Rusu a identificat străzile principale din Viişoara şi Sigmir, precum şi străzile din zonele noi de locuinţe care ar putea fi modernizate din bani împrumutaţi. Cu 8-10 milioane de euro luaţi împrumut, viceprimarul Rusu crede că străzile vor arăta ca-n palmă, în maxim doi ani.

Creţu nu vrea să audă de bani împrumutaţi pentru asfaltări

„Drumurile din Bistriţa vor fi modernizate doar cu bani de la buget. Cât timp voi fi eu primar, nu o să ne mai împrumutăm. Nu mi se pare normal să îndatorăm populaţia pe zeci de ani, doar ca să asfaltăm drumurile din oraş”, a declarat primarul Ovidiu Creţu.
De cealaltă parte, liberalii susţin ideea modernizării infrastructurii din bani împrumutaţi şi sunt de acord cu fostul primar care a modernizat străzile, în urma creditului bancar accesat în ultimul an de mandat.
Administraţia Vasile Moldovan a riscat un proiect de modernizare a infrastructurii din oraş, care s-a finalizat în preajma campaniei electorale din vara lui 2008.
Proiectul respectiv prevedea modernizarea unui număr de 32 de străzi din municipiu, iar plata facturii urma să fie achitată în urma unui împrumut bancar girat de Consiliul Local.
Valoarea acestei investiţii se ridică la 35 de milioane de lei, cu o rată anuală de aproximativ şase milioane de lei.

Vara asta începe distracţia pentru asfaltatorii „de casă” ai primăriei

La preţul mediu de 820.000 de euro pe kilometru, asfaltatorii îşi freacă palmele şi speră să îşi adjudece licitaţiile organizate pentru modernizările acestui lot de străzi.
Străzile de VIP-uri au fost prinse în lista de priorităţi şi, în 2012, Creţu va tăia panglica străzii pe care locuieşte, dar şi pentru celelalte drumuri unde au domiciliul anumiţi factori de decizie din primărie.

Cosmin Botezat

3 COMENTARII

  1. Sunteti cei mai mari excroci toata conducerea PRIMARIEI trebuie aliniata la zid ca CEAUSESCU si executati
    TOT BETONUL CARE LAU PUS PE STRAZILE LOR in SPECIAL CREZU SA LE AIBA PE MORMUNT

  2. de 20 de ani umblati cu masinile primariei pe strada VALEA CASTAILOR ati vindut sute de m3 de lemn stiti voi care sunteti ati promis de sute de ori ca faceti drumul VALEA CASTAILOR sunteti niste nemernici cind aveti nevoie de voturi promiteti multe dar sunteti niste EXCROCI ORDINARI …DAR INTRO ZI SE VA AFLA TOTUL S PUSCARIA VA MANINCA O SA PIERDETI TOTUL
    SI SA NU VA BUCURATI DE SARBATORILE DE IARNA SI SA NU AVETI LINIST IN SUFLETUL VOSTRUCIT TIMP MINTITI PE BITRITENI::::

  3. Dar str.Stainingher,fosta,Viile lui PIPA,din cart.Viisoara ,Bistrita,cand o asfaltati,sunt construite, intravilan 8 case noi,si cam 1 km.de drum neasfaltat,plin cu balovanii dusi de primarie ca sa ne astupe gura,sa nu facem galagie,nici macar nu i-au inprastiat,asa i-au lasat gramada,trebuiau tasati ,rusine sa va fie,celor,responsabili,,de la oras!!!!doar strazile voastre,sunt prioritatea,nr.unu,o sa va vina randu si voua la DNA,cit de repede,asemenea, sefilor politiei,Bistrita,ce ziceti ,legati ca,Elena Udrea!!!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.