La sfarsitul lunii februarie a acestui an, a intrat în vigoare Ordonanța 9/2016, care obligă toate magazinele să schimbe, la cererea clientului, un produs cumpărat, în termen de 15 zile de la notificare, arata stiripesurse.ro. „Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele”, prevede ordonanța.
„Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire”, scrie în actul normativ citat. Acesta amendează legea 449/2003, privind vânzarea produselor și garanțiilor asociate acestora.
În practică, magazinele sunt mai generoase decât legea
Deși obligația de a schimba produsele într-un termen prestabilit nu revine decât comercianților online, majoritatea rețelelor mari de magazine permit schimbarea produsului, chiar pe loc, fără a mai fi necesar termenul de 15 zile. Desigur, este vorba de produsele care se găsesc pe stoc. Produsul trebuie să fi fost cumpărat cu maxim 30 de zile în urmă.
Oferta este valabilă atât în cazul retailerilor alimentari mari, cât și a celor de bunuri de folosință îndelungată.
Mai mult, există magazine, precum Ikea, care, în cazul produselor ce pot fi reintroduse la vânzare, sigilate, dau banii înapoi cumpărătorului, dacă acesta se răzgândește. Aceeași politică a implementat-o retailerul alimentar Kaufland.
[…] Magazinele sunt oblgate sa schimbe produsele in jumatate de luna apare prima dată în Stiri Bistrita – Ziare Bistrita – Gazeta de Bistrita -Stiri […]
[…] Magazinele sunt obligate sa schimbe produsele in jumatate de luna apare prima dată în Stiri Bistrita – Ziare Bistrita – Gazeta de Bistrita -Stiri […]
Ar trebui prin lege, obligate toate marile magazine si complexe comerciale, sa aiba un laborator propriu pe cheltuiala sa, cu cel putin un angajat calificat, sa verifice calitatea produselor de consum , care urmeaza sa fie „puse pe rafturi” in vederea comercializarii si care , sa fie subordonat nu patronatului acestui complex , ci Directiei Judetene de Sanatate Publica. Aceasta sa aiba derptul sa aplice sanctiuni comerciantilor si sa refuze expunerea pe rafturi al produselor incerte , alterate, neconforme, ce contin substante nocive ori cu suspiciuni privind sanatatea populatiei .
Nu este mai putina costisitoare aceasta masura, decat medicamentele si interventiile medicale , atunci cand se constata un grav dezechilibru in randul ” sanatatii publice ” ? Eu cred ca DA .