Mai mulţi bistriţeni şi-au cumpărat geamuri şi uşi termopan de la firma clujeană SC LISSIM LOGISTIC SRL Gherla, cu punct de lucru şi în Bistriţa, dar… nu le-au mai primit. În schimb au achitat toţi banii integral. După mai multe aşteptări şi instalarea frigului, oamenii au făcut reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud.

Cu banul dat şi termopanul uitat – aşa au păţit mai multe persoane din Bistriţa-Năsăud care şi-au comandat şi au plătit integral, produse de tâmplărie PVC, geamuri şi uşi termopan. Oamenii au făcut comanda respectivă la firma S.C LISSIM LOGISTIC SRL din Gherla, o firmă mare, care are puncte de lucru şi în Bistriţa – Năsăud, respectiv în oraşele Bistriţa, Beclean şi Năsăud. După ce au făcut comanda, persoanele în cauză au aşteptat şi tot au aşteptat. Au trecut câteva luni bune de atunci, iar în perioada iulie – august s-au văzut nevoiţi să depună reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud (CJPC BN). În urma cercetărilor întreprinse, LISSIM a fost sancţionată cu suma de 40.000 de lei, sancţiune care nu a fost contestată de conducerea firmei, dar nici achitată deocamdată. După depunerea contestaţiilor, persoanele reclamante au fost despăgubite într-un final, fie prin primirea şi montarea produselor, fie prin restituirea banilor pentru marfa comandată. Cu toate acestea, săptămână trecută alte două reclamaţii care vizează aceeaşi firmă au ajuns din nou la Protecţia Consumatorilor. Cei care şi-au comandat produse PVC de la firma LISSIM se pare că s-au ghidat după recomandările calitative ale produselor respective, dar au fost înşelaţi de un contract în care clauzele sunt specificate confuz, consideră directorul coordonator al CJPC BN, Lorica Şut.
La pol opus, directorul general al firmei sancţionate, Iulius Liszicsan spune că toate clauzele contractuale sunt specificate clar şi precis, şi că într-adevăr există întârzieri în ceea ce priveşte montarea tâmplăriei.

Sancţionată cu 40.000 de lei pentru clauze confuze

Potrivit precizărilor făcute de directorul coordonator adjunct al CJPC BN, Lorica Şut, în decursul lunii octombrie, inspectorii instituţiei au aplicat o sancţiune în valoare de 40.000 de lei, unei firme care comercializează şi montează tâmplărie PVC, ferestre şi uşi termopan. „Este vorba de SC LISSIM SRL din Gherla, o firmă care are punct de lucru şi în Bistriţa-Năsăud şi care comercializează şi montează tâmplărie PVC cu geamuri termopane. Sancţiunea pe care i-am aplicat-o acestei firme este de 40.000 de lei, deoarece a încălcat drepturile consumatorilor şi le-a pus în pericol interesele economice. Această firmă a încheiat un contract care crea confuzii pentru consumatori. În momentul în care am cercetat cu atenţie contractul, am văzut că era introdusă acolo o clauză privind termenul de livrare, referitoare la săptămâna x din anul 2009. Tot acolo mai era precizat că livrarea produselor se face de la data la care se semnează nota de comandă. Marea majoritate a notelor de comandă verificate nu aveau data semnării de către consumator, deci se crea o confuzie, lăsând consumatorul în apropierea iernii, practic fără posibilitatea de a avea produsul comandat. (…) Consumatorii trebuie să se informeze obligatoriu, pentru că altfel interesele economice ale acestora au de suferit. Acest lucru nu-l priveşte doar pe acest operator economic, SC LISSIM SRL, ci pe toţi operatorii care comercializează tâmplărie cu geamuri termopan. Există în Ordonanţa de Guvern 21, articolul 10 care stabileşte foarte clar drepturile consumatorilor la încheierea contractelor”, a mai spus Lorica Şut.

Firma reclamată se justifică

Conducerea firmei LISSIM consideră că nu există clauze în contractele sale care ar putea crea confuzii. „Cât priveşte contractul nostru de vânzare-cumpărare, noi nu consideram că acesta conţine clauze care ar putea crea confuzii pentru consumatori. Toate clauzele sunt clare şi explicite, iar în ceea ce priveşte termenul de montaj, aceste este indicat pe înţelesul tuturor, la art. 3.1 din contract. În plus, fiecare contract este negociat cu clientul, existând şi menţiunea că prin semnarea respectivului contract , clientul îşi însuşeşte conţinutul acestuia. Nu înţelegem referirea la anumite «note de comandă» care ar crea confuzie pentru client, din moment ce societatea noastră nu foloseşte astfel de documente. Singurele documente care intervin în fluxul nostru comercial sunt: fişa de măsurători, oferta de preţ şi contractul, la care se adaugă documentele contabile: factura fiscală şi chitanţa . Termenul este stipulat clar în contract şi nu depinde de astfel de note de comandă”, asigură directorul general Iulius Liszicsan.

Consumatorii au fost despăgubiţi

La sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud au fost depuse şase reclamaţii din partea cetăţenilor, privind nerespectarea clauzelor contractuale, respectiv termenul limită de livrare şi montaj ale produselor comandate de la LISSIM. Persoanele în cauză au depus reclamaţiile în perioada iunie –august, asta după ce au aşteptat mai multe luni să îşi primească produsele comandate. În urma sesizărilor făcute, cele şase persoane au fost despăgubite. „Au fost în total şase reclamaţii, în urma cărora am încheiat procesul verbal de constatare a contravenţiei. Sesizările au fost făcute în lunile iunie, iulie şi august, dar înainte oamenii au aşteptat câte 2-3 luni pentru a-şi primi produsele. Marea lor majoritate au plătit înainte, integral. După sesizări şi discuţiile noastre cu firma, oamenii au fost despăgubiţi. Până la urmă tuturor li s-au rezolvat solicitările, fie prin livrarea şi montarea produselor, fie prin restituirea contravalorii materialelor respective”, a precizat directorul coordonator adjunct al CJPC BN, Lorica Şut.

LISSIM recunoaşte: există întârzieri!

Directorul general al S.C LISSIM Iulius Liszicsan ne-a informat că societatea pe care o coordonează are trei puncte de lucru în judeţul Bistriţa-Năsăud, deschise la Bistriţa, Năsăud şi Beclean şi într-adevăr există întârzieri în ceea ce priveşte montajul. „Societatea noastră produce şi comercializează tâmplărie PVC şi aluminiu prin punctele proprii de vânzare. Într-adevăr există întârzieri în executarea obligaţiilor noastre faţă de proprii clienţi, însă încercăm să găsim soluţii urgente pentru realizarea montajelor faţă de aceşti clienţi, în cel mai scurt timp. În legătura cu plângerile depuse de clienţii noştri la CJPC BN, o parte dintre ele au fost deja soluţionate, în sensul că s-a efectuat montajul tâmplăriei contractate, celelalte urmând a fi soluţionate în cel mai scurt timp. Apreciem că în maxim două săptămâni nu vom mai avea întârzieri la montaj. (…). Ne cerem scuze faţă de toţi clienţii faţă de care avem întârzieri la montaj, însă îi asigurăm pe toţi că, în cel mai scurt timp, vom executa montajul tâmplăriei către aceştia”, se specifică în răspunsul dat Gazetei de Bistriţa, de către conducerea firmei SC LISSIM LOGISTIC SRL.

“Zero Reclamaţii Clienţi”?

Prezentarea de pe site – ul firmei S.C LISSIM LOGISTIC S.R.L sună atât de bine încât mai că îţi vine să cumperi produsele pe loc. Însă toate specificaţiile de acolo nu corespund întocmai cu realitatea. “Clienţii sunt mult mai bine informaţi, pretenţiile acestora sunt în mod legitim din ce în ce mai mari. Şi concurenţa este puternică, pestriţă am spune, iar mulţimea de ofertanţi nu face întotdeauna viaţa mai uşoară Clientului. (…) Ţelul echipei LISSIM este de a aduce confortul şi siguranţa în habitatul dumneavoastră. (…). Exigenţa autoimpusă în tot ceea ce facem şi vă oferim, ne ajută să urmărim cu succes Standardul de „Zero Reclamaţii Clienţi”. În urma reclamaţiilor de la Bistriţa, se pare că LISSIM e departe de standardul propus.

Lista sesizărilor, deschisă

La cele şase sesizări depuse de cetăţeni, s-au mai adăugat încă două care vizează aceeaşi firmă, LISSIM. „Din păcate, însă, în acest moment mai avem încă două reclamaţii tot faţă de aceeaşi firmă, care sunt în curs de cercetare. Din spusele consumatorilor care au mai beneficiat de produsele acestei firme în anii anteriori, se pare că produsele sunt de foarte bună calitate. Însă, în ceea ce priveşte seriozitatea, datorită unor blocaje financiare, aceasta este discutabilă, la această dată. De cele mai multe ori, ne lovim de imposibilitatea rezolvării a acestor probleme, pentru că practic consumatorul, în acest caz, doreşte geamuri, doreşte produsul pe care l-a comandat şi nu-l încălzeşte cu nimic că noi am aplicat sancţiuni operatorului economic. Noi am aplicat sancţiunea, nu a fost contestată, am transmis-o spre executare silită pentru că nu a fost nici achitată. Ne trezim în situaţia că mai există consumatori care sunt în imposibilitatea de a-şi primi produsele”, a declarat directorul coordonator adjunct al CJPC BN, Lorica Şut.

Iulia STUPINEAN

1 COMENTARIU

  1. jalnic, am platit peste 1800 lei, contravaloarea geamurilor, am ramas fara bani si fara geamuri.De vina e si personalul din Bistrita, ipocritele si nesimtitele cucoane care in data de 16 octombrie au avut tupeul sa nu zica nimic despre situata in care se afla firma, incasand suma integrala.Tare as vrea sa vad ce fel de om se preteaza la asa ceva.Eu le numesc gunoaie, nu fiinte umane

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.