Lipsa asistenților sociali este o problemă majoră a județului Bistrița-Năsăud.
Este una dintre nemulțumirile directorului executiv al Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială.

„Nu putem lucra la autoritățile locale cu un asistent social sau doi, pe un oraș cum este Becleanul, Năsăudul  sau Sângeorz-Băi. Nu mai vorbesc de comune, unde nu avem asistenți sociali. Totul trebuie pornit de la prevenție și Marin are dreptate. Nu vă contrazic că mai trebuie făcut, dar trebuie pe legislația pe care o avem, să lucrăm. Avem legislație și aștept furnizorii să vină pentru licențiere, iar în ce privește diferența între public și privat, eu zic că atâta timp cât avem standardele elaborate, sunt acum, se mai lucrează în Ministerul Muncii, non-stop lucrăm, nu se poate face totul într-o zi. Noi verificăm pe aceste standarde acordarea serviciilor. Nu este nicio diferență între public și privat. În măsura în care autoritățile locale, comunale, orășenești, județene, hotărăsc că pot intra furnizorii privați pe anumite servicii pe contractări, noi vom aplica aceeiași legislație și unora și altora cum am făcut-o până acum”, a declarat directorul executiv al A.J.P.I.S, Ani Nastasia-Bob.

Nici în cazul ONG-urilor situația asistenților sociali nu este mai roză.

„Nu avem acest domeniu reglementat și poate ar fi cazul să mergem pe legislația pe care o avem. În legea asistenței sociale avem obligația de-a avea personal specializat-asistenți sociali. Ați văzut că de fiecare dată pe majorările salariale se lucrează și la acest domeniu-pe asistenții sociali. Din păcate nu-i prea avem. Nu știu unde sunt, și nu știu de ce nu lucrează în Primărie. În ce privește plata beneficiilor de asistență socială, nu putem din nou, ca furnizorii să ofere întotdeauna toate serviciile pentru că nu îi avem pe toate serviciile. Beneficiile de asistență socială sunt cu totul altceva. Este suplinirea unui venit, pentru a vă spune așa popular. Deci familia aceea are nevoie în venitul de trai. Nu întotdeauna toate familiile pot fi evaluate pe servicii sociale. Că într-adevăr legislația pe care o avem acuma pe beneficii sociale se bazează foarte mult pe declarația pe propria răspundere, și ajungem la aceiași problemă. Cum să verificăm noi, 28 de oameni, tot ce se întâmplă, 73.000 de dosare în plată, dacă nu avem personal specializat în primării, acolo unde se depune dosarul”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.