În cadrul unui program menit să-i familiarizeze pe liceeni cu statul de drept, mecanismele care asigură funcționarea democrației și cu aplicarea conceptului de bună guvernare, trei elevi din Bistrița au făcut o vizită de studiu la Oslo.
Vizita a avut loc în perioada 16-21 mai, iar elevii sunt Alexandru Barteș și Emilia Petraș (Colegiul Tehnic Infoel), împreună cu Alexandru Iulian Dreptate (Colegiul Național Liviu Rebreanu) din Bistrița, însoțiți de profesoara lor Monica Halaszi.

„Cei trei elevi au conceput și pus în practică campania de advocacy Tacând, acționezi împotriva ta menită să contribuie la combaterea fenomenului de bullying la nivelul comunității școlare locale. Campania este una dintre cele trei câștigătoare ale concursului organizat de CJI și partenerul său norvegian, Norsensus MediaForum, în cadrul programului Competențe media și de advocacy pentru liceeni, aprilie 2014 – iulie 2015”, potrivit coordonatorului de program, Mihaela Danga.

Echipei din Bistrița i s-au alăturat celelalte două câștigătoare, respectiv echipele din Botoșani (Colegiul Național Mihai Eminescu) și Babadag (Liceul Dimitrie Cantemir).

Un punct important pe agenda vizitei l-a reprezentat întâlnirea cu Ingvild Næss Stub, ministru secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe. În cadrul unei discuții de peste o oră, elevii și-au prezentat campaniile de advocacy pe care le-au conceput și implementat în dorința de a produce o schimbare pozitivă în comunitățile în care trăiesc.

Evenimentul a fost conceput ca o modalitate de îmbogățire a cunoștințelor și de stimulare a cooperarii între adolescenți, în vederea creșterii participării lor civice – condiție obligatorie a unui stat de drept solid și funcțional. În egală măsură, vizita și-a propus să contribuie la îmbunătățirea cunoașterii reciproce între România și Norvegia, precum și la promovarea unei imagini pozitive a României în Norvegia.

Actuala vizită de studiu le-a oferit ocazia elevilor de a intra în legătură directă cu instituții publice importante (Ministerul Afacerilor Externe, Parlamentul, Televiziunea Publică, Nobel Peace Award Center), organizații neguvernamentale de tineret, instituții de învățământ (Universitatea din Oslo, Liceul Elvebekken).

„Primul și cel mai important lucru pe care l-am observat la această țară a fost faptul că poporul norvegian a reușit să îmbrățișeze si să integreze o serie de culturi și oameni care provin din toate colțurile lumii, astfel, Norvegia se bucură de o diversitate culturală și socială nemaiîntâlnită”, a declarat Alexandru Dreptate, elev al Colegiului Național Liviu Rebreanu.

De asemenea, profesoara Monica Halaszi, a precizat:

„Pentru mine vizita în Norvegia a reprezentat șansa de a vedea autorități deschise cu adevărat către cetățeni, școli adaptate nevoilor copiilor și societății, cu specializări ce răspund provocărilor lumii contemporane. Șansa de a vedea cum norvegienii își declară iubirea față de țara în care trăiesc în ziua națională a acesteia, cum îmbracă, cu mare drag, costumul național. Totul fără ostentație și fără ipocrizie. Șansa de a vedea nu doar cum funcționează democrația, ci și cum se educă responsabilitatea la adolescenți”.

Vizita – organizată de CJI, în parteneriat cu Norsensus Media Forum – a fost finanțată de Ministerul Fondurilor Europene în cadrul Fondului pentru Relații Bilaterale, prin granturile SEE și norvegiene 2009 – 2014.

Competențe media și de advocacy pentru liceeni, aprilie 2014 – iulie 2015 este implementat de CJI în parteneriat cu organizația norvegiană Norsensus MediaForum, și finanțat de Granturile EEA 2009-2014, în cadrul Fondului ONG pentru România.
Oslo Min Ext

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.