Inspectoratul de Poliţie al judeţului Bistriţa-Năsăud a realizat un proiect pentru o campanie de prevenire a furturilor din autoturisme, însă nu prin mobilizarea agenţilor de ordine publică, ci prin împărţirea de fluturaşi şi odorizante auto. Conform documentaţiei, cea mai mare parte a sumei pentru realizarea acestei campanii o va suporta nu iniţiatorul, adică IPJ BN, ci Primăria Bistriţa. Mai mult decât atât, sumele ce vor trebui plătite se schimbă în funcţie de cine şi cum calculează cursul euro-leu.
Proiect păgubos
Inspectoratul de Poliţie al judeţului Bistriţa-Năsăud a elaborat un proiect pentru prevenirea furturilor din autoturisme, însă nu prin mobilizarea agenţilor de poliţie de la ordine publică, ci prin distribuirea de materiale cu mesaje preventive. Mai mult decât atât, cea mai mare parte a sumei o va plăti Primăria Bistriţa, IPJ contribuind cu doar 800 de lei fără TVA inclus. În documentaţia redactată de IPJ Bistriţa-Năsăud, se specifică faptul că „deşi poliţia a concentrat eforturile de prevenire atât activă (patrulări, pânde) cât şi interactivă (campanii de informare) tendinţele înregistrate cu predilecţie în perioada toamnă-iarnă 2008 sunt în continuă creştere”. Întrebarea rămâne, dacă campaniile de informare cu privire la aceste fapte nu au dat roade până acum, care ar fi motivul pentru realizarea încă unei campanii similare?
Cu aprobarea parteneriatului şi derularea proiectului a fost de acord şi şeful poliţiştilor comunitar, Florin Frandeş, care va trebui de asemenea să-şi mobilizeze subalternii, dar şi directorul economic Maria Albu.
Campanie preventivă
Conform proiectului, IPJ Bistriţa-Năsăud vrea să combată furturile din autoturisme prin împărţirea a 500 de odorizante auto, 500 de brelocuri de chei şi nu mai puţin de 3.000 de autocolante, toate cu mesaje preventive. În respectiva campanie se doreşte folosirea a 20 de „panouri preventive plastic cu mesaj preventiv”, un spot audio şi unul video. Conform IPJ BN titlul campaniei va fi unul „agresiv şi de impact”, mai exact „Cum ajutăm hoţii să ne spargă maşina?”. De asemenea, campania prevede şi înregistrarea unor spoturi „agresive pentru radio şi televiziune” cu textul „Hoţii au nevoie de ajutorul tău!! Lasă în maşină poşeta, telefonul, antiradarul şi GPS-ul!!!!”.
Euro vs. Leu
Conform documentaţiei întocmite de IPJ Bistriţa-Năsăud, costul total al campaniei ar fi de 1.365 de euro, echivalentul a 5.460 de lei, calculat la un curs de 1 euro = 4 lei. În proiectul de hotărâre a Consiliului local al municipiului Bistriţa se menţionează însă valoarea estimată la 5.545 de lei. Nu se face nicăieri referire la cursul de euro la care a fost calculată această sumă, în condiţiile în care toate preţurile prezentate de IPJ Bistriţa Năsăud în documentaţia erau calculate în euro. Mai mult decât atât, euro nu a avut de aproape două luni de zile un curs de patru lei. Anul acesta cea mai mică valoare a euro, conform datelor furnizate de site-ul Băncii Naţionale Române, a fost în data de şapte ianuarie, când un euro era cotat la 4,072 de lei. În cursul acestei luni însă valoarea unui euro nu a fost mai mică de 4,245 lei.
Primăria nu obiectează
La sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul şedinţei de Consiliu local proiectul privind participarea Consiliului local al municipiului Bistriţa în parteneriat cu Inspectoratul de Poliţie al judeţului Bistriţa-Năsăud la Proiectul “Implementarea Strategiilor de reducere a furturilor din autoturisme pe raza municipiului Bistriţa” a fost votat în unanimitate de către consilierii locali. Atât comisia economică, cât şi cea juridică au avizat favorabil acest proiect de hotărâre. Niciunul din consilieri nu a avut nicio obiecţie la faptul că municipalitatea plăteşte cea mai mare parte a unei campanii iniţiate de IPJ Bistriţa-Năsăud şi nimeni nu a sesizat valoarea mică a euro, de-a dreptul ireală în momentul de faţă, calculată de această instituţie.
Epilog
Inspectoratul de Poliţie al judeţului Bistriţa-Năsăud elaborează campanie de prevenire a furturilor din autoturisme pe banii contribuabilului, venind cu un aport propriu de nici 1.000 de lei. Cu alte cuvinte, după ce agenţii de poliţie, plătiţi tot din banul contribuabilului, nu sunt în stare să reducă fenomenul furturilor din auto, IPJ BN îi îndeamnă pe cetăţeni să îşi păzească mai bine bunurile personale, deoarece poliţiştii plătiţi pentru acest aspect nu sunt în stare. Ba mai mult, IPJ Bistriţa-Năsăud elaborează un proiect pe care nici măcar nu este în stare să îl finanţeze, însărcinând cu acest lucru municipalitatea. Aşadar, din contribuţiile noastre lunare plătim salariile a zeci de poliţişti inutili, plătim proiectele poliţiei, ba mai mult plătim şi imprimarea a mii de articole cu mesaje preventive, care nici până acum nu şi-au arătat eficienţa.
Alexandra Roman
„sunt cu vaca la pascut si mai scriu cate un rand”
procese la oameni sa traiasca bine ei! nu vedeti ca este campanie , cand ai iesit din casa hop amenda. Motiv sa ia pielea de pe oameni .
ce articol vizualizat
sa iau in pula toata politiaaaaaaaaaa
sa iau in pula toata politiaaaaaaaaaa
mai ales pe chis sa ii dau la muie
sa ii dau la muie la chis alexandru