Desigur, orice campanie electorală e o experienţă unică.  Precum cărţile! Chiar dacă citim aceeaşi carte, acelaşi text, adesea îl înţelegem diferit, cu alte cuvinte, lectura şi ecoul ei nu se pot rupe de influenţa personalităţii noastre.

Fiindcă suntem după o campanie electorală fericită pentru noi (votanţii si activiştii alianţei PSD -UNPR-PC) şi nefericită pentru alţii, eficientă pentru noi şi ratată de alţii, aş vrea să fac doar câteva observaţii pe seama acesteia şi a rezultatului votării de duminică.

În ultimele săptămâni am întâlnit şi am stat de vorbă cu foarte mulţi oameni, oamenii colegiului în care am fost ales senator. Fapt îmbucurător, oamenii nu mai votează doar nişte mesaje de conjunctură electorală fie ele scrise cu litere de aur pe un afiş, pe găleţile de plastic ca altădată ori cu sprayul pe maşinile contracandidaţilor. Oamenii au învăţat să asculte şi să discearnă, şi-au format convingeri pe care şi le confruntă permanent cu ale celorlalţi. Îi apreciază pe cei statornici în convingerea lor şi le oferă lecţii dure aventurierilor politici.

Apropo de statornicie, spunea un sătean de pe Valea Someşului: „ D-apăi Domnule ce încredere pot ave într-un om care să chinuie să-şi facă un gard cu uşă la ocol pe care pe urmă-l dărâmă şi-l mută întruna după cum visează noaptea. Vreau , Doamne feri de un necaz, să-l ştiu pe vecin acolo nu să-l caut pe te miri unde!”. Simplu dar înţelept!

Am aflat cu toţii pasiunea unora de a face în campania pentru europarlamentare tot felul de plângeri la birourile electorale în legătură cu afişele ce conţineau înscrisul USL. Afişe care au fost interzise. Ceea ce ar fi trebuit să ştie semnatarii acelor reclamaţii este realitatea: o hârtie o poţi interzice,  o convingere nu!

Rezultatul alegerilor confirmă faptul că mulţi dintre votanţii USL văd în eforturile noastre şi ale europarlamentarilor alianţei electorale PSD-UNPR-PC, echipa continuatoare a acelui Program pe care ei l-au votat cu atâta convingere şi speranţă în 2012.

Le mulţumesc pentru votul acordat şi pentru că nu şi-au pierdut încrederea în noi  înţelegând corect inclusiv dificultăţile ori ezitările noastre. Prin votul lor ne obligă la mai mult, la mai bine! Sper din tot sufletul să nu-i dezamăgim.

Închei cu aceste cuvinte de mulţumire dar îmi permit să şi răspund unui prieten mai hâtru în legătură cu definiţia pe care acesta a dat-o campaniilor electorale.  Spunea el: „Campaniile astea au pentru unii emoţia unui test de sarcină, pentru alţii tensiunea unei şedinţe cu detectorul de minciuni şi pentru cei mai mulţi mahmureala liniştii primei zile de după alegeri.”.

Aş adăuga, mai puţin plastic decât a făcut-o el: Înainte de orice, o campanie electorală reprezintă triumful sau eşecul unor convingeri!

Acesta e rezultatul aritmeticii politice, aceasta e distanţa dintre noi şi alţii, dintre alţii şi… alţii!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.